Swiss Made by Apple

Medlem
14. juni 2014
Sted
Bergen
Det ser ut at Apple prøver å få sin smartwatch til å bli en 'swiss made' klokke. Tror at Apple sin markedsføringsmaskin går i overtid og er spent hva det blir av denne utvikling. Jeg ser ikke for meg å gå rundt med deg men er spent hva de andre her tenker om det?

Apple poaches Swiss watch exec for iWatch launch

Apple has hired the sales director of luxury Swiss watch maker TAG Heuer to help with the launch of its new iWatch, as the technology group intend on using the prestigious "Swiss made" label to market its new gadget, the head of LVMH's watch brands Jean-Claude Biver told CNBC.

Selv om den skulle være påstemplet Swiss Made impliserer ikke det at klokken er av særlig høyere kvalitet enn en tilsvarende fabrikk i Kina ville fått til. Swiss Made forbinder jeg med produsenter som hovedsakelig produserer klokker og da gjerne mekaniske. Nå har jo myndighetene i Sveits hatt en høringsrunde med urmakere som resulterte i en lovendring som vil skjerpe kravene til Swiss Made-stempelet.

Når det gjelder selve klokka vil den neppe havne på mitt håndledd. Det er utelukkende reservert for konservative klokker som drives av tannhjul ;)

Redigert:
Kul ide og kult forsøk.

Ellers så spiser jeg epler, og bærer dem ikke rundt håndleddet. 8-P

Det virker som en "videreutvikling" av min gamle Timex Datalink!

Uansett så er nok dette noe som flere kommer til å hive seg på!

8-D

Kan hende jeg misforsto artikkelen helt, men det gir dem jo ikke rett til å ha swiss made på klokken bare fordi det er sveitsere ansatt i selskapet og utviklingen. Er det ikke noe sånn som at over 50% (husker ikke det eksakte tallet, men dere skjønner poenget) av delene må være produsert i Sveits for at man skal kunne stemple klokkene swiss made?