Sykehusarmbåndsur

Medlem
8. jan. 2012
Sted
Bodø
Jeg trenger noen forslag til jobbklokke. Siden jeg jobber på sykehus må den være lett å desinfisere med alkohol. Ergo må den være vanntett og ha minst mulig kriker og kroker bakterier og drit kan samle seg. Lenke og skinnreim utgår dermed. Det samme gjør G-shock. (Masse rare vinkler og krumspring der)

Den bør også være så tynn som mulig, sånn at man ikke henger seg fast i pasienten/sengetøy/ledninger eller slanger mens man jobber. (Seiko SKX er litt for kraftig)

Den må ha sekundviser for bl.a pulstelling. Digital går an, men det beste er sweeping seconds (lettere å telle pulsslag da).

Sist, men ikke minst: Billig.

Forslag?

(Jeg har etter hvert skjønt greia med "søsterur" hengende fra brystlomma, men håpte jeg kunne unngå det...)

Alkohol hadde jeg aldri tatt nærmere en klokke enn når den er i glasset i hånden, det kan umulig være godt for pakningene.

Har dere ikke "bare-below-the-elbows" påbud på sykehuset også da?

St.Gallen er nevnt i en av trådene Jon Ali linker til. De gjør jo et poeng av å være disinfectable, og hjemmesiden deres har t.o.m en how-to for hvordan dette best gjøres. Har for øvrig ingen kjennskap til merket.

Den må ha sekundviser for bl.a pulstelling. Digital går an, men det beste er sweeping seconds (lettere å telle pulsslag da).
Jeg må arrestere deg her. Sweeping seconds er ikke, tross hva mange tror, at sekundviseren i større eller mindre grad glir på grunn av mekanisk verk. Sweeping seconds betyr derimot at sekundviseren er montert i midten av skiven sammen med time- og minuttviser (altså at den sweeps over the dial).

Motstykket til sweeping seconds er at sekundviseren enten står i en subdial eller mangler helt.

St.Gallen er nevnt i en av trådene Jon Ali linker til. De gjør jo et poeng av å være disinfectable, og hjemmesiden deres har t.o.m en how-to for hvordan dette best gjøres. Har for øvrig ingen kjennskap til merket.

Jeg må arrestere deg her. Sweeping seconds er ikke, tross hva mange tror, at sekundviseren i større eller mindre grad glir på grunn av mekanisk verk. Sweeping seconds betyr derimot at sekundviseren er montert i midten av skiven sammen med time- og minuttviser (altså at den sweeps over the dial).

Motstykket til sweeping seconds er at sekundviseren enten står i en subdial eller mangler helt.

St. Gallen hadde vært veldig stilig, men er nok litt utenfor min økonomi, foreløpig.

Så det jeg er ute etter er altså kanskje "smooth sweeping seconds", eller noe sånt. Takk for informasjonen! Lærer noe nytt hver dag.

Alkohol hadde jeg aldri tatt nærmere en klokke enn når den er i glasset i hånden, det kan umulig være godt for pakningene.

Har dere ikke "bare-below-the-elbows" påbud på sykehuset også da?

Ikke armbar på sengepost, bare i operasjonssalene og sånne steder.

Jeg tror kanskje jeg ender opp med en enkel klassisk Casio, så får vi se hvor lenge plasten tåler sprit. Kanskje til og med i sykehushvitt.

Men én dag, St. Gallen, én dag...

Jeg har brukt Milsub på sykehus med sepsis, peri- og myokarditt og mens man har foretatt angio på meg.

Så den kan anbefales.

Jeg har brukt Milsub på sykehus med sepsis, peri- og myokarditt og mens man har foretatt angio på meg.

Så den kan anbefales.

DSC00569.jpg

Som pasient kan man tillate seg hva som helst :)

Ved all direkte pasientkontakt inne på sykehus er vel armbåndsur strengt tatt utenfor kleskoden, selv på sengepost.

Jeg tror vel jeg sier meg enig i at jeg vel får unngå bruk av armbåndsur på jobb. Det er ikke direkte forbud mot det (enda) i Helse Midt-Norge hvor jeg skal jobbe, men det er nok det tryggeste.

Takk for svar lell. Og St. Gallen er fremdeles utrolig stilig.

Vi har smykkefritt-sykehus (SiV), og det innebærer også klokker. Det som er idiotisk med dette, er at dette gjelder for oss som jobber innenfor psykiatrien også. Så i utgangspunktet får vi ikke bruke klokke på jobben. Litt teit mtp at vi faktisk går med privatklær osv, skjønner ikke helt hensikten da. Men men, enn så lenge sitter Explorer'n meget godt på armen, på jobb og hjemme;)

Kode:

Så den kan anbefales.

Jeg har gjort ca. 20 000 angio og kan aldri huske at jeg tok av meg min Datejust. Tipper det hadde gått bra med Milsub også;)