Synes du 214270 har for korte visere?

Synes du viserene på Explorer 39mm er for korte?

• Ja

Stemmer: 0 0,0%
  • Nei

Stemmer: 0 0,0%
  • Dette er detaljhysteri, har ikke tenkt på det i det hele tatt!

Stemmer: 1 100,0%

• Antall stemmer
    1
Medlem
3. aug. 2011
Sted
Lillestrøm
Når man leser rundt på den store verdensveven er det mange som har motforestillinger til viserene på den nye Explorer 39mm.

Hva synes du?

Jeg personlig ser ikke problemet, og føler det er et resultat av "overdiskutering" på forskjellige fora, jeg tenkte ikke på det i det hele tatt før jeg leste om det på et eller annet forum.

bilde-65.jpg

69e6a24d.jpg

Skamløst stjelt bilde fra:214270: did we ever figure out why the shorter hands? - Rolex Forums - Rolex Watch Forum

De er litt korte. Om jeg hadde vært beinklar for en Explorer hadde det dog ikke stoppet meg! Heller 39mm enn 36mm.

Ja og ikke bare størrelsen er økt, men man snakker godlenke også:)

Begynner og like 39mm mer og mer jeg!

Dermed ble det en stemme på detaljhysteri, vi snakker utelukkende smak og behag her.
Dog skal det nevnes at jeg personlig liker den i 36mm best.

Jeg stemte ja. Klokken burde ha samme proporsjoner som gamle utgaven. Her mener jeg Rolex har gjort en feil.

Men.... jeg hadde båret klokken på armen med stor stolthet! :)

Denne diskusjonen er overførbar til diskusjonen om ny vs "klassisk" Speedmaster. Den nye Exp fikk strålende resultater i WT, det gjorde også den nye Speedmasteren. Noen liker mora og noen liker dattera. De som har eller har hatt den gamle har gjerne en tendens til å like den best.

Man finner ofte de samme diskusjonene når BMW/Audi kommer med nye modeller. Tendensen er den samme.

Dette med viserne ble jeg ikke oppmerksom på før temaet ble bragt på bane like etter at klokken kom. Jeg sier som i Speedmaster-tråden. Ja takk, begge deler. Men det blir nok en 39mm den dagen kontoen er klar igjen.

Ettersom jeg har litt av hvert å feire for tiden, er jeg virkelig nær avgjørelsen om å skaffe meg min første Rolex.

Da har valget havnet på en Explorer 39mm fordi den virker veldig solid til å være såpass elegant.

Har jeg bommet helt med inntrykket mitt, eller kan jeg faktisk ha denne på meg "overalt"?
Tenker da om den trygt kan brukes enten til lett bading/svømming i sjø eller basseng.

Nei. Men fy søren, som jeg plutselig har fått lyst på en 36mm explorer....

Ettersom jeg har litt av hvert å feire for tiden, er jeg virkelig nær avgjørelsen om å skaffe meg min første Rolex.

Da har valget havnet på en Explorer 39mm fordi den virker veldig solid til å være såpass elegant.

Har jeg bommet helt med inntrykket mitt, eller kan jeg faktisk ha denne på meg "overalt"?
Tenker da om den trygt kan brukes enten til lett bading/svømming i sjø eller basseng.

Dette er jo strengt tatt en av de får klokkene som passer til det meste!...min mening ihvertfall...

Jeg har 39mm - dette med "korte" visere har aldri plaget meg. Synes dog at 36mm har en slankere og penere kasseform.

Jeg må bare få det ut. Har vurdert psykolog men finner ingen som har spesialisert seg på "avvikende følelsesregister i forhold til en klokke". Da jeg kjøpte 39mm-eren så ønsket jeg en klokke som ikke "oser" av Rolex men som allikevel har en viss presence på armen. Jeg har aldri fått prøvd 36mm-eren på armen men prøvde endel Datejuster på 36mm og disse virket litt for små. Når jeg ser bilder så ser det nok ut som om 36mm-eren har mer harmoni enn 39mm-eren men jeg tror den kan være litt for liten (for meg ihvertfall).

Så til viserne. Jeg veksler veldig mellom å synes de er "greie" og til å være litt for korte. Lumen aligner perfekt i forhold til timemarkørene så det virker ikke som om det er en tilfeldighet at de er slik de er. Viserne gir også etter min mening en ganske åpen skive som kan være fint. De gir også klokken et litt uskyldig preg (hvis man kan si det om en klokke) som gjør at klokken ikke blir så hard og stram i utseendet. Men......, klokken virker til tider litt stor i forhold til designet (noe som forsterkes av viserne). Jeg tror nok kanskje at designet passer bedre til 36mm enn 39mm selv om klokken som nevnt gir en litt mer presence på armen slik den er nå. Jeg søkte etter reviews for en tid tilbake og kom ved en feiltagelse over en review av en replica Explorer med større visere.

Replica Explorer
img0602nu.jpg

Dette bildet viser at etter min mening så er originalen med sine visere penere og klokken renere enn hvis den hadde hatt større visere.

Ekte Explorer
DSC_0025-1-2.jpg

Så til konklusjonen: Jeg dras mellom å synes klokken er kjempefin, nesten perfekt, men klarer ikke å si at den har perfekt harmoni (noe jeg kanskje kunne sagt om 36mm-eren) men størrelsen passer meg bedre enn jeg tror 36mm vil gjøre. Som nevnt så gir viserne klokken en litt annen følelse (les uskyldig) enn på andre klokker noe som er både positivt og negativt. Litt av grunnen til at jeg ikke er fornøyd tror jeg er tråder som dette der det hele tiden stilles spørsmålstegn om viserne er for korte eller ikke. Hvis jeg slutter å lese disse trådene så tror jeg at jeg blir veldig fornøyd med klokken ;)

Etter å ha fått delt tankene mine med dere og fått dette litt på avstand har jeg funnet ut at viserne ikke er for korte og at klokken etter dagens standard har perfekte dimensjoner :) Hva skal man med psykolog når man har TS? Takk for hjelpen ;)