Tärnan?

Medlem
22. nov. 2009
Innlegg
798
Ok muligens en "homage" eller nyoppvekket gammelt rusk men synes den såg litt kul ut. Og for 1050USD er det vel ikke så gale eller?

https://www.taernan.com/index.php/oceanographer/overview/

T%25C3%2584RNAN%2BOceanographer%2B%2B01.jpg
 
Tittet på den en god stund, har absolutt sansen. Morsomt med en klokke med svenske tegn på skiven og fin homage til litt gammel, relativt obskur historie.
 
Morsom sak, men den svenske koblingen er vel det morsomste ved den egentlig :)
 
Cool, synes denne var stilig. Og ett godt innleg Krille.
Btw, henger en flott vintage tärna plakat i 2 eller tredje etage på peppez pizza nederst på Karl Johan!
 
Jeg liker designet, men ikke kronen. Synes denne er for stor, sett i forhold til at det ikke er CG på den...
 
Er så mange av disse homage/tribute klokkene ute på markedet nå, og det er nok vanskelig å vinne kunder. Liker ikke navnet på merket, men bortsett fra det var den helt kurant.
 
Mener ikke å dra opp fake vs. hommage- diskusjonen igjen. Men er det bare jeg som tenker at mange av disse klokkene får deler(kasse, lenke osv.)/ er produsert på fabrikker som lager fakes?
 
Mener ikke å dra opp fake vs. hommage- diskusjonen igjen. Men er det bare jeg som tenker at mange av disse klokkene får deler(kasse, lenke osv.)/ er produsert på fabrikker som lager fakes?

I så fall får vi jo håpe fabrikkene er opptatt med å produsere annet enn rolex logoer en liten stund :p

Denne klokken er nok ikke bygget av fakedeler. Den har eks dia på 42mm, lugsize er 22mm, buet glass og helt andre detaljer på lås etc som du vil finne på lolex.. Men at det er en homage, til mange av de respekterte dykkerur på 60 tallet, er det liten tvil om :grin:

http://www.network54.com/Forum/594638/message/1308042164/T%E4rnan+aficionados%21
 
Tärnan er mye spennende og ser kul ut med den store kronen og svenske teksten. Hvis det vaert en original ifra 60talet hadde jeg kjöpt den på en sekund men er litt usikker med att den er en så kallet "homage" og det har jeg aldrig likt:(
Må vel vente å se vad tilbakemeldingene blir ifra de som kjöpt en, blir vel en hel del tråder om den spesielt på svenske TTT forumet under sommeren
 
Spennede, vet du når du får den? Ser spent fram til å høre og se mer til denne ::eek:

Mon 20.06.2011 22:41 Consignment received at departure branch Basel
Mon 20.06.2011 22:42 Consignment forwarded Basel
Mon 20.06.2011 23:35 Consignment forwarded by departure branch Basel
Tue 21.06.2011 00:44 Consignment forwarded Liege Euro Hub
Tue 21.06.2011 09:01 Consignment received at delivery branch Oslo
 
Wis'ene fornekter seg ikke. Googlet "Tärnan" i håp om å finne noen reviews og bilder, men med lite hell. Men det dukket opp info fra følgende nettsted:

http://forums.watchuseek.com/f325/d...nographer-might-inspired-kingston-520122.html

Der kritiserer forumet Tärnan for å være en kopi av Kingston... tygg litt på den; Altså en kopi av kopien! jajaja, slikt kan man jo ikke gjøre sånn helt uten videre :p

Forøvrig liker jeg Tärnan mer og mer. Den ser ut til å framstå ærlig og har flere særegne trekk, uten at det legges skjul på inspirasjoen fra Rolex 6200. Nå må Krille og andre som har kjøpt denne poste reviews!! De er jo snart solgt ut så vil ha info!!
 
Jeg er et svakt menneske... og skal poste unboxing og review så snart jeg får den i hus :)

Flott! Jeg tror jeg legger en i kurven jeg også. Mitt aktive liv er ikke forenelig med rolexer på armen. Tarnan ser ut som en grei beater. Det er grupperabatt dersom flere vil kjøpe.
 
Nå må Krille og andre som har kjøpt denne poste reviews!! De er jo snart solgt ut så vil ha info!!

Skal gjøre et ærlig forsøk på å få til noe på denne i dag. Har hatt den på armen mesteparten av tiden siden den kom før helga, så har da fått litt grunnlag nå.