Tålmodighet er en dyd

Medlem
17. juni 2009
Sted
Oslo
Lånekontoret har lenge imponert meg med å standhaftig og jevnlig legge ut sin Omega Seamaster America's Cup på finn, alltid til samme pris. Dette må de ha holdt på med minst i et år, som et slags rekordforsøk i utholdenhet...

MEN... annonsen er nå satt i passiv! :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=20509563&WT.synd_type=agent

Noen her inne som forbarmet seg over den? Flott klokke sånn generelt, forresten (tok aldri dette eksemplaret i øyensyn).

Hehe, har tenkt over det samme selv! Lånekontoret er litt snodige sånn, de tar ikke et hint om uret ikke går raskt ...

Vurderte å legge inn et bud men synes personlig "America Cup"-teksten er litt "turn off". Har ellers henvendt meg til minst to av selgerne på finn.no som har klokker til salgs, men de gidder jo ikke å SVARE engang (nei, jeg har ikke prutet vilt!) Ikke rart det tar tid å få solgt da...:confused:

Jeg var |så| nær ved å gå for denne i juni. Tok trikken ned for å kikke på uret, og pokker som jeg ble skuffet! Den så helt forferdelig ut; bezelen var ripete og hakkete, kassen så ut som om den var slept etter en bil på gammel asfalt og den var full av svette og hudavfall. Selvsagt ingen boks eller papirer. Forsøkte å kjøpslå med vedkommende, men det var uaktuelt. Jeg avsluttet med å si "denne får du ikke solgt til 11k", noe han mente var null problem... Bød 7k for den (ikke verdt et rødt øre mer).

OOOOOg solgt for 11k

Heh, bød 3k for den med begrunnelse manglende papir etc og fikk svar samme kveld at den ble solgt for 11000

Det kan ikke vært et godt kjøp

Am cup fra stampen

Jeg kjøpte den jeg. Syntes ikke den var så ille:)
Her er det et bilde av den med lenke
HPIM0072-1.jpg

Det verste som var med denne klokka var at serienr på lug var fjernet og det samme var verksnr inne i klokken. Det fulgte med en box men den var ikke mye å skryte av, box made in Thailand sto det på et klistremerke under boksen og så fulgte det med en "vurdering" fra en Omega forhandler, som dog ikke hadde noen som helst sammenheng med klokken.
Det irriterer meg at jeg ikke så dette når jeg var der å hentet denne. Pleier å ha med en lupe når jeg skal handle klokkker men den glemte jeg å ta med meg inn, i tillegg sto bilen min feilparkert så det ble et stressprosjekt med full fart inn og ut for å ikke få bot.

Det fulgte med en gummert skinnreim med foldelås som var i grei stand etter en lettere rengjøring. Klokken var også i et behov av rengjøring og den duger til daglig bruk. Verket så veldig bra ut må jeg si. Den holder dessuten tiden helt korrekt.

Jeg har vært på jakt etter en sånn klokke i en lengre tid nå så jeg ga f og kjøpte denne.
Jeg vil ikke beskrive det som det beste kjøpet jeg har gjort, heller kanskje et av de verre.
Men er man sugen på noe så går jeg for det. Og så blir det som det ble:D Jeg synes at disse klokkene har steget ganske mye i pris i løpet av det siste året.
Hastverk er ikke bra å ha når man skal handle i denne bransjen..