Tør jeg kjøpemin første ordentlige klokke uten papirer?

Medlem
12. april 2011
Sted
Haslum
Første post!
Jeg har i mange år spart til å få meg min første skikkelige klokke. Breitling for Bentley har alltid vært målet. Helst en blå 6.75. Nå har det dukket opp en på finn.no til 33.000 NOK. Dette er 2006 modell uten skader. Selgeren er veldig hyggelig og hjelpsom (dere sier jo, kjøp selgeren før klokken:)) Prisen ser også ut å være fin.

Eneste problemet med denne er at den mangler garantibevis og orginalkvittering..

Selger har nå levert klokken til Alf Lie i oslo og får den snart tilbake. Da med et ekthetsinntyg. Selger opplyser om at dette ikke er en verditakst, uten kun ekthetsbevis sammen med veil nypris. Jeg har snakket med de fleste Breitlinghandlere i oslo og akerhus og de gir ikke verditakst hvis jeg ikke kjøpt klokken hos de eller har garantibeviset..

Da jeg MÅ vite at den er ekte og MÅ forsikre denne sliter litt nå. Så til mine spørsmål:

1. Høres dette ut som et godt kjøp?
2. Hvem kan gii meg en verditakst på denne i Oslo Akershus?
3. Hvem kan forsikre denne uten verditakst, hvis det er så ille..?

På forhånd, tusen takk!

Har ikke peiling på bruktpriser på Breitling, så om det er et godt kjøp kan jeg ikke uttale meg om..

For de fleste forsikringsselskaper vil det vel holde med en veiledende pris på ny tilsvarende klokke?

I min hverdag, på jobb og fritid, driver jeg mye med HMS. Innenfor dette fagområdet er det et ordtak som går slik: "Er du usikker, er du sikker". Det har også vært min policy når jeg handler klokker. Har jeg vært usikker på ekthet, har jeg ikke handlet.

Når det er sagt, finnes det også falske klokker med papirer. Det beste er å få verifisert den hos en AD (Authorized Dealer). Alf Lie er (ifølge breitling.com) ikke en autorisert forhandler av Breitling. Jeg ville ha bedt selger om å få et ekthetsbevis fra Bjerke.

Breitling har et høyt verditap, men andre her kan uttale seg om 33k er rett pris for en slik (jeg vil tippe den prisen er for høy, mye pga at klokka har lagt på finn.no i 3 uker uten å ha blitt solgt). 2006 modeller trenger også service innen et år eller to...
De har blitt solgt for under 30k her på forumet (kjapt søk)

Men om du bekymrer deg for papirer ligger det en nyere(2008 mod), komplett klokke til salgs her også
http://www.tidssonen.no/showthread.php?6373-2008-Breitling-for-Bentley-6.75&highlight=bentley

Hvis klokken sitter på lenke, er fersk fra service (koster rundt 6000,-) og er i god stand, så er vel ikke prisen helt ute å kjøre.
Burde kanskje være mulig å prute litt da Breitling ikke akkurat holder seg godt i pris.

Har ikke peiling på bruktpriser på Breitling, så om det er et godt kjøp kan jeg ikke uttale meg om..

For de fleste forsikringsselskaper vil det vel holde med en veiledende pris på ny tilsvarende klokke?

If sier nei takk. Har sendt forespørsel til noen andre nå.

I min hverdag, på jobb og fritid, driver jeg mye med HMS. Innenfor dette fagområdet er det et ordtak som går slik: "Er du usikker, er du sikker". Det har også vært min policy når jeg handler klokker. Har jeg vært usikker på ekthet, har jeg ikke handlet.

Når det er sagt, finnes det også falske klokker med papirer. Det beste er å få verifisert den hos en AD (Authorized Dealer). Alf Lie er (ifølge breitling.com) ikke en autorisert forhandler av Breitling. Jeg ville ha bedt selger om å få et ekthetsbevis fra Bjerke.

Bjerke nekter å gi et verdi eller ekthetsbevis uten orginale papirer.. I hvertfall de i snadvika og på karl johans gate.. Stoler på selgereen, men det har ikke noe å si da mitt krav er å då den forsikret. Dette er mye penger og den er en gjenstand som er utrolig enkel å miste eller stjele.

Breitling har et høyt verditap, men andre her kan uttale seg om 33k er rett pris for en slik (jeg vil tippe den prisen er for høy, mye pga at klokka har lagt på finn.no i 3 uker uten å ha blitt solgt). 2006 modeller trenger også service innen et år eller to...
De har blitt solgt for under 30k her på forumet (kjapt søk)

Men om du bekymrer deg for papirer ligger det en nyere(2008 mod), komplett klokke til salgs her også
http://www.tidssonen.no/showthread.php?6373-2008-Breitling-for-Bentley-6.75&highlight=bentley

Takk for tips! Har sendt han en PM:)

Jeg fikk verditakst på en Breitling hos Protid i Sandvika. Koster 500 spenn, da sjekkes serienr osv videre opp mot Breitling. Dette kan du da bruke mot en verdigjennstand forsikring.

Når det gjelder den aktuelle Bentley'en med blå skive, klarer du sikkert å prute litt ;)

Verditap

Var ikke klar over at Breitling har et høyt verditap i forhold til andre?
Når jeg satt mitt mål om en Breitling for Bentley er det kun basert på utseende og omdømme (mitt personlige omdømme:))

Jeg er på jakt etter et smykke. Kun for min egen del. Er ikke opptatt av hva andre syns. Tiden har jeg på telefon, i bilen og flere andre steder. Jeg vil ha en klokke av kjent merke med godt omdømme, bra bruktverdi, i stål, med stort chassi og kraftig ring. Hele klokken må fremstå som grov/røff. Jeg mener at en 6.75 oppfyller alt dette med sine 49mm og kraftige ring. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er overgangen fra chassi til armlenke..

Har dere noen andre forslag? Maks 40.000 NOK.

Hvis ikke du er veldig opptatt av at klokken skal ha så høy "bling-faktor" som den Breitlingen, så har Maggi en Planet Ocean Chrono til salgs her på forumet (klikk her).. Den er stor og tøff nok i massevis, og en god pris ikke minst :D

Jeg fikk verditakst på en Breitling hos Protid i Sandvika. Koster 500 spenn, da sjekkes serienr osv videre opp mot Breitling. Dette kan du da bruke mot en verdigjennstand forsikring.

Når det gjelder den aktuelle Bentley'en med blå skive, klarer du sikkert å prute litt ;)
Protid/Larsen i sandvika nektet å gi verditakst pga at jeg ikke kjøpt klokken hos han og heller ikke har garantibeviset...

Protid/Larsen i sandvika nektet å gi verditakst pga at jeg ikke kjøpt klokken hos han og heller ikke har garantibeviset...

Såpass ja, jeg hadde ikke kjøpt klokken der, men hadde papirer på klokken.

Hva med den som selges her da til 35k ?

Såpass ja, jeg hadde ikke kjøpt klokken der, men hadde papirer på klokken.

Hva med den som selges her da til 35k ?

Har sendt han en PM. Problemet der er vel at han er i Bergen.. Hadde håpet på å få en klokke allerede denne uken samt at det er litt skummelt å kjøpe usett.

Hvis ikke du er veldig opptatt av at klokken skal ha så høy "bling-faktor" som den Breitlingen, så har Maggi en Planet Ocean Chrono til salgs her på forumet (klikk her).. Den er stor og tøff nok i massevis, og en god pris ikke minst :D

Takk for tips! Har kikket mye på Omega og liker de veldig godt, men de er litt for små og "snille" for min smak..

Glemte å si det, men kunne gjerne tenkt meg en helsort klokke i stål..

hehe, her er det nok en misforstårelse ute å går. Bare fordi at selger har klokken hos Alf Lie nå for å få bekreftet ektehet betyr ikke det at Alf Lie ikke vil gi deg en takst. Det er bare ikke det personen som nå eier klokken har bedt om. Ring Alf Lie å hør, de pleier å være veldig imøtekommende. Takst koster 400 kr.