Ta med Omega'en på tur?

Det kjedeligste med dyr klokke på armen på reise i varmere verdensdeler er sikkerhetskontrollen / metalldetektoren hvor man må legge fra seg klokken i en plastboks og sende den gjennom skanneren med lommebok, nøkler og belte.

Alt for ofte blir man "tvunget" til å gå gjennom metalldetektoren før verdisakene er i skanneren, og på andre siden er det kaos av folk som pakker pcer m.m. i ulike bagger og ryggsekker.
Det minuttet synes jeg er stressende...

I kjøligere strøk / mer siviliserte strøk kan man legge klokken i innerlommen på jakken/blazeren, men i de klima man ikke går med slikt kan det være stressende. En løsning er jo å legge klokken i carry-on bagasjen når man drar til flyplassen og ha en rimeligere klokke på armen under reisen.

Jeg har verdigjenstandsforsikring på mine klokker, men som andre sier. Det styret med forsikringsselskapet som grunnleggende trekker en i tvil er noe jeg helst vil styre unna.

Jeg har verdigjenstandsforsikring på mine klokker, men som andre sier. Det styret med forsikringsselskapet som grunnleggende trekker en i tvil er noe jeg helst vil styre unna.

Jeg tror ikke du skal være så redd for styr med forsikringsselskaper når du har verdisakforsikring. Selskapene forsøker jo hele tiden å avkorte utbetalingen, men med en verdisakforsikring er man i utgangspunktet forsikret mot "alt". Det skal altså utrolig mye til for at de skal kunne hevde at man har vært uforsiktig etc. og forsøke å avkorte utbetalingen.

Jeg har tidligere hatt verdisakforsikring på fotoutstyret mitt. Kamerat falt en gang ned fra en benk og speilet ble slått skeivt bl.a. Jeg sto og så på utsikten, og aner ikke hvordan kameraet falt ned, men fikk dekket alt på forsikringen.

Jeg har nylig tegnet verdisakforsikring på de to Sinn'ene mine. Ikke verdens dyreste ur, men heller ikke verdens dyreste forsikring. For meg er det en grei trygghet å ha dem forsikret. Hadde jeg kun hatt reiseforsikring hadde jeg vært mer bekymret, og måtte nok regnet med kraftig avkortning omtrent uansett hva som hadde skjedd.