Tachymetre test i praksis.

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Har man komplikasjoner på klokken som f.eks Tachymetre så skal det jaggu meg prøves i praksis også.
På vei til jobb i dag,så testet jeg et evt. avik på speedometer på bilen (en GT86)

Følgende gjøres,-man starter Tachymetre presist med tripptelleren, og måler en distanse på 1km. Når den passeres stoppes Tachymetre og km/t avlesese på bezelringen. Holdt da en jevn fart på 80km/t over som sagt 1 km.
Tachymetre viste da en fart på 77,5 km/t....dvs et normalt avvik da ofte speedometer fra fabrikk har noe avvik.

Dette er jo ikke noen vitenskapelig test,men kun tatt for og rettferdiggjøre min siste investering;)

Et bilde av bilen.

37D891BF-BC68-48EE-BE66-36E9F9655790-1086-0000029BE5B6226B.jpg
[/IMG]

Under selve testen.

B88A6DC6-D881-4CC7-8A8C-81FDD2AD3522-1086-0000029BC9BEA9B6.jpg
[/IMG]

Og til slutt resultatet.

8A49D124-2008-474F-9522-5E9C07043158-1086-0000029DA42D7A0C.jpg
[/IMG]

Mvh
Timebandit

:thumbup:
Godt å se det er fler som bruker urene til det de er laget for. :D

Regner med alle bruker diverene til sitt fulle potensiale? :rolleyes:
Fra mobilen

Artig at noen faktisk bruker/tester funksjonene på klokkene, tøff bil også ;) Det dypeste min sub har vært er på bunn av Tøyenbadet, så vil si at jeg har et par meter til å gå på :)

Hehe, artig test TB;)
Og kos deg med GT-86, har fått prøve den i et par timer og maken til grep i en bil har jeg aldri opplevd!

Har gjort et par tester som dette i seilbåt i sommer, det ble en del jobb:)
Først er det jo å navigere nøyaktig og vite hvor langt feks 100 meter er i sjøkartet, så skal jo dette times også utregnes knop. Ganske styrete greier når du så skal bruke resultatet på å regne ut lengde på seilas med avdrift. Men, det funker, og greit å gjøre ofte så man har det innøvd tilfelle batteriet får eller GPS feiler i båten.

Testet GT-86 for en måneds tid siden. Artig liten bil som jeg har hatt sansen for siden konseptet ble lansert. Dessverre fikk jeg bare testet utgaven med automat, men må si at automatkassen overrasket meget positivt.

Dessverre litt lite praktisk for meg som eneste bil, men kanskje om noen år!

Flott bil og flott klokke.

Stemmer akkurat med det mange vet.

Speedometeret viste altså 8o, og du mener å ha fått resultatet 77 og en halv i virkeligheten. Differansen er det velkjente "skrytetillegget" som bygges inn i bilene av de fleste bilfabrikker.
Den positive siden av det er jo at onkel politi kjører fartskontroller, vil han måle den riktige hastigheten, og den er litt lavere enn det du tror ved å lese ditt speedometer.
Hvis du på denne måten sparer en fartsbot, blir det kanskje rom for ei klokke til i samlingen i stedet ?

Skrytetillegg å skrytetillegg .... det er vel heller en funksjon av konsekvensene av hvis din virkelige fart er høyere enn fartsmåler'n viser.
Kjippt å ligge i 30sone og få bot hver gang ;)

Bil har jeg ikke greie på, men den Speedyen.... :razz: Jeg er like inhabil som Trond Giske! :mrgreen: