Har man komplikasjoner på klokken som f.eks Tachymetre så skal det jaggu meg prøves i praksis også.
På vei til jobb i dag,så testet jeg et evt. avik på speedometer på bilen (en GT86)
Følgende gjøres,-man starter Tachymetre presist med tripptelleren, og måler en distanse på 1km. Når den passeres stoppes Tachymetre og km/t avlesese på bezelringen. Holdt da en jevn fart på 80km/t over som sagt 1 km.
Tachymetre viste da en fart på 77,5 km/t....dvs et normalt avvik da ofte speedometer fra fabrikk har noe avvik.
Dette er jo ikke noen vitenskapelig test,men kun tatt for og rettferdiggjøre min siste investering
Et bilde av bilen.
[/IMG]
Under selve testen.
[/IMG]
Og til slutt resultatet.
[/IMG]
Mvh
Timebandit
På vei til jobb i dag,så testet jeg et evt. avik på speedometer på bilen (en GT86)
Følgende gjøres,-man starter Tachymetre presist med tripptelleren, og måler en distanse på 1km. Når den passeres stoppes Tachymetre og km/t avlesese på bezelringen. Holdt da en jevn fart på 80km/t over som sagt 1 km.
Tachymetre viste da en fart på 77,5 km/t....dvs et normalt avvik da ofte speedometer fra fabrikk har noe avvik.
Dette er jo ikke noen vitenskapelig test,men kun tatt for og rettferdiggjøre min siste investering
Et bilde av bilen.
Under selve testen.
Og til slutt resultatet.
Mvh
Timebandit