Tag heuer. Ønsker førstegangsur

Medlem
17. juli 2015
Sted
Oslo
Hei
Jeg har lenge gått å lurt på om/når og hvordan klokke som skal bli min første.
Calibre 16 day date tag heuer med sort krokorem, noen som kan si noe om denne? Holdes den i verdi hvis en kjøper den til rundt 17k?

Setter veldig pris på alle svar. Tusen takk
Olai

Redigert:
Hei
Jeg har lenge gått å lurt på om/når og hvordan klokke som skal bli min første.
Calibre 16 day date tag heuer med sort krokorem, noen som kan si noe om denne? Holdes den i verdi hvis en kjøper den til rundt 17k? Jæskla fin!
Hva med en calibre 6 link signature limited edition senna klokke til 8k? Jeg kan lite, men ønsker en fin og en klokke som holder seg i verdi.
Setter veldig pris på alle svar. Tusen takk
Olai
Svaret på det du søker(sammen med budsjettsprengningen), for dette vil bli foreslått i 9 av 10 tilfeller, er - Rolex Submariner.
Alt annet vil tape seg i verdi, i større eller mindre grad. Tag er nok dessverre i den første kategorien.

Hei @Olai

Velkommen til forumet. Det er sant som Skovdahl sier at Tag Heuer er et urmerke som taper seg mye i verdi - ved nykjøp. I og med du spør om en DayDate til 17k, er vel denne brukt da listeprisen er langt høyere. Vil da tro at om du behandler den pent vil du få igjen så og si samme om du ønsker å flippe senere. Verditapet er størst fra nypris til den første gang selges annenhånd.

Det er uansett ikke så veldig vesentlig hva "alle" her inne velger å kjøpe (Rolex Submariner), men du må kjøpe en klokke du liker. :)

Hei @Olai

Velkommen til forumet. Det er sant som Skovdahl sier at Tag Heuer er et urmerke som taper seg mye i verdi - ved nykjøp. I og med du spør om en DayDate til 17k, er vel denne brukt da listeprisen er langt høyere. Vil da tro at om du behandler den pent vil du få igjen så og si samme om du ønsker å flippe senere. Verditapet er størst fra nypris til den første gang selges annenhånd.

Det er uansett ikke så veldig vesentlig hva "alle" her inne velger å kjøpe (Rolex Submariner), men du må kjøpe en klokke du liker. :)

Ja, var det jeg tenkte. Skal like den og. Klokken er fantastisk fin å se på. Kan dere noe om klokken?

Nokre kjøper klokke med fokus på kva ein får for den når den skal seljast.
Nokre kjøper klokke utan tanke på kva ein får for den dersom den seljast - fordi ein likar klokka.
Eg er strålande nøgd med min Tag Heuer Aquaracer med Calibre 16.
Den skal ikkje seljast:)

Jeg hadde en Calibre 16 DayDate i et år, strålende fornøyd. Om du gir 17 for den vil nok ikke tapet ditt være betydelig, men prøv å få den for 15.