TAG Heuer Carrera - Day Date Black Dial Bracelet

Medlem
20. mai 2009
Hei,

Jeg var på vei til å gjøre et impuls kjøp i Ålesund denne helgen; TAG Heuer Carrera Day Date Black Dial Bracelet.
Men så tenkte jeg at i disse dager så er jo så mye, billigere på nett.

Har tittet litt rundt å kommet over urverket.no men prisen deres ligger jo på ca.20.000, og ikke 32.000 som i Ålesund(i butikk). Ser jo at det også skrives litt negativt om nettbutikker generelt og urverket.no ganske mye.

Jeg bor for tiden i Oslo, skal til London og New York over sommeren. Hvor burde jeg kjøpe denne klokken? På nett, Oslo, London eller New York? (Ahh skal til India til Jul/Nyttår). Og jeg kan vel evt være åpen for å kjøpe brukt, men er mer usikker på brukt klokker. Da jeg har lite peiling på klokker.

Evt, er det noen andre klokker i samme prisklasse som noen vil anbefale? Synes noen av Breitling klokkene er fine, men de blir fort litt pompøse...

London og New York er gode steder å handle ur! Med lav pundkurs kan det fort hende London blir det beste alternativet. Kanskje du kan prute deg til en rabatt også :)

Jeg ville foretrukket et utenlandskjøp over nettbutikkene.

Ellers er det mange gode bruktkjøp å gjøre ...

Er forresten klokken som jeg viser til et bra kjøp? Hva er evt salgsverdien på noe slikt om 2-3 år?

Ligger en Tag Heuer Carrera Black Dial på finn.no til 14000,- Den har jeg fått prutet ned i 11000,- Det er et god kjøpt spør du meg!

Med det er en annen modell av klokken og ikke like pen, om du spør meg (veil. pris på finn.no klokken er ca 22k mot den jeg viser til som har veil. 32k). De solgte samme modell som du viser til, i brun farge til 15.000 i klokke butikken i ålesund også. Men får du den for 11.000 så er jo det et bedre kjøp.

Mener det var en slik til salgs på finn nylig for ca 20...som var som ny!

Verdien på en Tag Heuer er alltid vanskelig å analysere, siden dem dessverre hører til en rekke merker (som Breitling, Tag, Omega, Oris, Raymond Weil etc) som i manges øyne er dyre og eksklusive, men som selges med MEGET høy rabatt rundt om i verden på grey-marketen på nettet og høy rabatt i butikkerne i USA og ASIA.

Norske/skandinaviske listepriser blir derfor ikke er helt reelle i mine øyne og bruktverdien således relativt usel. Mange kjenner til at det går å kjøpe disse til bargain priser hvis man er villig å kjøpe på nett eller tar seg en tur til USA feks.

Selvfølgelig gir norske autoriserte urmakere en merverdi som kan være verd å betale mere for, men da finnes det merker som ihvert fall interesserer meg mere.

Klokker er generelt sett ikke en god investering, men det finnes definitivt merker som sannsynligvis er gode investeringer som kan beholde verdien og til og med i noen tilfelder øke verdien.

Hvis du kun skal velge fra et fornuftig synspunkt i forhold til verdi ville jeg kjøpt enten en brukt Panerai, Audemars Piquet ROO eller Rolex Sportsmodell i stål.

Ja, også enig med Jokke her :)

Skal du handle i Norge, må du være oppmerksom på ulempene det medfører.
Det er definitivt dyrere, mye dyrere i mange tilfeller, men du har i det minste en garanti og en (forhåpenligvis medgjørlig) forhandler å forholde deg til -- for hva det er verd.

Følg med på priser på nett og vær bevisst :)

Er det noen butikker i London, som dere kan anbefale for kjøp av Tag Heuer klokker. Jeg skal over i September, så jeg kan jo ta kontakt med dem per epost. Og evt forhøre meg om pris på forhånd.

Burde jeg klare å få 20% rabatt på butikk prisen i en butikk i London?

Jeg har handlet endel på eBay, men kun billigere klokker. Jeg ville vurdert en velkjent selger på et av forumene (TZ f.eks.) framfor eBay, da referanser fra andre klokkesamlere er mer verdt enn tilbakemeldingene på eBay.

Siden du faktisk skal til utlandet hadde jeg uansett kjøpt den der. Det er en deilig opplevelse å kjøpe i en fin butikk :) Bruk f.eks. hele dagen i Bond street i London, det er der mange av de beste butikkene ligger. Kjøp der du får det beste tilbudet, gå til lunsj med ny klokke på armen. En perfekt dag!

Hei Gutta,

Nå er det en stund siden sist.

Kom hjem fra Praha i går kveld, og var innom en klokkebutikk i hovedgaten. Var litt usikker på om det kunne være fake etc, men jeg ser nå at butikken er listet på http://www.taghauer.com under authorised dealers.

Model nummer: CV2A10.BA0796
Link: http://www.tagheuer.com/the-collection/ ... A10.BA0796

Pris i Czech Korona: 74'900
Så fikk jeg 5%: 71'155

Det tilsvarer: 24'089 NOK
så kan man få tilbake momsen på flyplassen = 14%
Altså prisen blir i bestefall: 21'305 NOK

+ fly ned ca 800kr tur/retur med Wizz airlines

Listepris i Norge er ca 32'000 kroner: Protid.no Link: http://www.protid.no/magasin/vaar09/TID_vaar_2009.pdf

--------------
Alternativ 2 er at de også selger samme klokken på tax-free på Prahaflyplass. Der slipper man 19% VAT hvis man er fra Norge, og det blir trukket i fra når man kjøper klokken. Men her vet jeg ikke prisen enda, men har fått et nummer til butikken så skal prøve å ringe i morgen.

Skal også prøve å ringe butikken som selger Tag Heuer ved Terminal 5 i London, da jeg skal dit om noen uker. (noen som har handlet der, og som kan VAT reglene i UK?)
--------------

Hvis noen er interessert så har jeg kontakt detaljene til begge butikkene i Praha...

Hva synes dere? er det andre land som også har gode priser?

Jeg har ingen formening om klokken eller prisene, men jeg ser at du tenker feil mtp. vat/moms. Hvis du handler i butikk i Praha så kan du få igjen VAT'en når du reiser ut av landet, men da må du sammtidig betale den norske moms'en siden varen har en verdi over 6000NOK. Når du handler taxfree så skal du også, egentlig, betale norsk moms når du kommer til Norge, men det kan du selvfølgelig lett lå være når det er snakk om en klokke(men det er likevel ulovelig...)

Samme gjelder selvfølgelig London og alt annet utland også...

Jepp, det var slik jeg trodde det hadde blitt. Man får i dag ikke igjen moms/VAT man har betalt i utlandet, uten at man først/samtidig betaler den i Norge... og man ønsker jo ikke å spare 14% for så å måtte betale 25%...

Men selv man ikke får igjen pengene fra VAT så er jo prisen bra. Jeg får forhøre meg om prisen på flyplasser rundt om kring.. da slipper jeg VAT der og da, og kan lure meg unna..

Takk for oppklaringen

Hei var i London i går, Terminal 5.

Så på Tag Heuer Carrerra Day-time igjen :)

De solgte den for £2391 (ex. tax) men valuta forskjellen til Norge i dag... så kommer denne på ca 21'500 NOK.

Men er det noen som har erfaring emd å kjøpe lkokker på tax-free i utlandet? Kommer den norske momsen/importskatten automatisk?

spørsmål 2... ved daglig bruk, hvor mye vil en tag Heuer klokke som denne falle i verdi, i forhold til f.eks en IWC klokke?

Noen som vet om man kan forvente de vanlige 5-10% i avslag på klokker også på taxfree?

Etter mange år med skepsis til TAG H, er jeg nå kommet på bedre tanker.
Merket er virkelig i ferd med å ta en strålende posisjon som er navnet verdig; Technic Avant Garde!

Selv har jeg en Carrera Chrono og en Monaco "Steve McQueen".

Deilige ur! Brukes ofte! Du kommer ikke til å angre impulsen! 8) 8) 8)