tag heuer klokke

tenker du på den jeg viser til christian?

at garantien har gått ut?

altså nå var dette bare et forslag i såfall,jeg kunne uansett tenkt meg en ny en

tenker du på den jeg viser til christian?

at garantien har gått ut?

altså nå var dette bare et forslag i såfall,jeg kunne uansett tenkt meg en ny en

Han tenkte nok mer på at disse var handlet fra gråmarkedet og at garantikortet ikke er fylt ut og stemplet :)

Han tenkte nok mer på at disse var handlet fra gråmarkedet og at garantikortet ikke er fylt ut og stemplet :)

Stemmer :).

Har overhodet ingen garanti for dette, men er ikke så alt for mange ADer som likviderer klokker på den måten der. De kan selvsagt ha kjøpt dem på gråmarkedet selv, men skulle jeg først kjøpt gråmarked hadde jeg gått til urverket.no f.eks. Da vet jeg i det minste hva jeg får og hvilken risiko jeg tar basert på andre medlemmers erfaringer :).

Dette er ikke Tag Heuer, men det finnes mye pent der ute for 10 K.

maurice-lacroix-miros-MI6028-SS042-330_LRG.jpg

oris-diving-643.7609.8454.RS_LRG.jpg

oris-diving-733.7533.8454.MB_LRG.jpg

longines-conquest-L3.657.4.56.6_LRG.jpg

okey,skjønner

jeg er litt den typen, som liker å kjøpe noe som bare jeg har brukt,hehe, om du skjønner.

Men ja, er vell det lurteste å gjøre :p

okey,skjønner

jeg er litt den typen, som liker å kjøpe noe som bare jeg har brukt,hehe, om du skjønner.

Men ja, er vell det lurteste å gjøre :p

Da er vi to ;) Det er ikke mange brukte klokkene jeg har kjøpt, dessverre... Og dæven døtte meg så mye penger jeg har tapt på det :p

hehe, det kan jeg tenke meg.

nei,er noe med det å bruke noe andre kanskje har brukt mye før meg,synes jeg ikke mye om så:p

men føler dere at det finnes noe fasit på enkelte klokker,som kanskje kan brukes til mere enn bare pen bruk,eller hverdags bruk , sport, slike klokker

høres kanskje litt rart ut,men er på en måte en kombo jeg kan tenke meg, kanskje det er bare noe i min fantasi som det finnes i :p..

Jeg liker bedre å kjøpe brukt, særlig hvis det er en dyr klokke, da slipper jeg å bli så lei meg når første ripene dukker opp. Kjøpte nettopp en brukt Panerai i så og si mint condition, og har fått et par uungåelige småriper i den etter noen uker. Tror ikke jeg hadde taklet det like lett om den var helt ny fra AD ;) Kjøpte en Omega PO ny fra AD og det var tungt å svelge den første slitasjen, hehe. Så lenge boksen og papirene er med vil jeg anbefale deg å kjøpe brukt, da får du fort en 20K klokke for 10K i perfekt stand med boks og papirer. Kjøp en Rolex DJ, den får du lett for 12K i fin-fin stand! :cool:

takker for svar:)

kan med andre ord være lurt altså

vet ikke helt om jeg hadde gått for en 10-20 k klokke fra Rolex ,men:phehe

når jeg tenker på Rolex tenker meg mer på 60-80 k ++ hehe

men jeg fant en fin som jeg nevnte på side 3 tror jeg

tag heuer for 13k , koster 20 k, helt ny så å si

men må nesten høre hvor den er kjøpt,regner med det skal følge med par års garanti? som er vanlig vil jeg tro?

Er ikke alltid prisen som avgjør kvaliteten. En Rolex DJ er en klassiker som er selve symbolet på velstanden fra 80- og 90-tallet. Hvis den er god nok for Patrick Bateman, er den god nok for deg også ;)
Rolex DJ er den klokka faren din har som du ikke synes er fin når du er 16, så blir du 30, også er det plutselig den klokka du har mest lyst på i verden, hehe.

http://www.hodinkee.com/blog/2008/8/12/understanding-a-classic-rolex-datejust.html
"The first watch we will feature in this series is perhaps the most well recognized watch on the planet, the Rolex Datejust. The Datejust was first released in 1945 as a continuation of the brand's Bubbleback series. Believe it or not, the Datejust was the very first model to display the date in a numerical format automatically. Later down the line, Rolex introduced the "Cyclops" date window, which allowed for magnification of the date and has since been introduced to numerous other Rolex models.

Some other innovations that we saw first on the Datejust is a sapphire crystal (which is in effect completely scratch-resistant), a quick set function (which allows you to set the date without spinning the hour hand countless times), and water-proofing. The Datejust was also updated to feature a "Double Quick-Set" movement which allows you to set both the date and the day at the same time, on President models."

hehe, så meldinga di nå

den var ikke verst den når jeg ser på den på bilde der

men skjønner greia. Jeg føler i alle fall på en måte at jeg er i en alder, der jeg er midt i mellom, der jeg kan tenke meg en klokke som på en måte kan passe en fyr som meg, derfor jeg egentlig har tenkt mest tag heuer, men har også likt breitling godt.

føler de virker litt sporty/ samt kan brukes til vanlig bruk.

i alle fall slik jeg ser på de. Men for all del en Rolex i fremtiden, hadde jeg jo ikke sagt nei til:)

I mine øyne er det Monaco som gjelder hvis man skal kjøpe TH. Frodo postet min favorittutgave på side 2, den er virkelig flott! Dropper du chronographen kan du absolutt plukke den opp innenfor budsjettet. Vil tro at denne ender opp på rundt $2000 en plass: http://cgi.ebay.com/Tag-Heuer-Monac...670284795?pt=Wristwatches&hash=item4aa9703bfb
Da med både skinnrem og lenke, og i flott stand med bokser og papirer. Da har du ei klokke som også er fin når du blir eldre. Jeg anbefaler deg hvertfall å ikke ta en forhastet besluttning om du er usikker, noe av det artigste med å kjøpe seg en ordentlig klokke, er jakten på den perfekte klokka innenfor budsjettet.

ja,jeg så den også ,jeg vet ikke hva det er med monaco klokkene,men for min del så faller de ikke til min smak desverre,med tanke på at de er firkantet,hehe

men hvis man kjøper klokker fra ebay? hvordan fungerer dette med toll da, slipper man dette ved å kjøpe det via en person?

http://www.finn.no/finn/torget/tils...eference=2011/3/9/0/272/322/50_-398530891.jpg

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27113077

http://viewitem.eim.ebay.no/LOVELY-...ACER-CHRONOGRAPH-300M-BOXED/180639378700/item

disse 3 klokkene har jeg nå sett på, der jeg liker alle 3, men kan du /dere fortelle meg hvordan garantien fungerer,siden den tydeligvis er veldig viktig

hva dekker den/lenge varer den og slikt?

kan sikkert finne ut av dette selv også, men spør like gjerne her jeg:)

Nei ,man betaler mva avgift (ikke toll) som er på 25% om man kjøper av
privatperson ,det samme som om man handler fra butikk vil jeg tro.

Ellers kan jeg si at jeg kjenner meg delvis igjenn i følelsen som du kanskje har vedr
interessen for tag heuer som førstekjøp .

Er ikke mer enn noen måneder siden jeg begynte å bli smittet av klokkeinteressen selv,
og da jeg var helt blank på dette med klokke merker når det gjaldt historie,kvalitet,
Og de forskjellige urenes plass i klokkeverdenen ,ble jeg som deg først tiltruukket av ideen om at jeg kunne passet en tag heuer ,

grunnen til at jeg først tenkte tag heuer
var vel enkelt og greit fordi jeg som andre i min aldersgruppe 20-30+ var blitt påvirket av tag heuers målrettede kampanje for å selge seg som et sporty og
kult klokkemerke
(noe de jo også delvis har greid med stor hjelp av deres forhistorie med heuer)

uansett for meg ble det en tag av den rimeligste sorten som først havnet på hånden min ,
en tag heuer formula 1.

tittet selv også masse på carerra og andre tag modeller.
klokken solgte jeg gjenn etter bare et par mnd,

og bare noen uker etter kjøpte jeg meg min første skikkelige klokke en brukt rolex gmt 16700 transition modell med pepsi .
og det på tross av at jeg som deg (som det virker som du har) hadde en ganske stor aversjon og masse fordommer mot rolex som brand ,
I dag er rolex absolutt et av mine absolutt favorittmerker og jeg sikler på flere nye
modeller daglig

mitt råd til deg vil uansett være kjøp først og fremst den klokken du vil ha

men det skader ikke og ta seg litt tid og gjerne utsett klokkekjøpet litt og spar opp litt mer "grunker" ,
og gjerne bruk litt tid her inne og bare observer og følg med på diskusjoner her inne .

vi har masse veldig kompetente og kunnskapsrike medlemmer her inne .

og jeg tenker at når du endelig gjør ditt kjøp at du for det første slipper å tape masse penger på et eventuelt resalg hvis du ikke er fornøyd med klokkekjøpet.
og for det andre at du får litt tid til å finne ut hva du virkelig liker.

personlig ville jeg godt for en omega seamaster eller speedmaster

uansett lykke til med klokkekjøpet :D