Nei ,man betaler mva avgift (ikke toll) som er på 25% om man kjøper av
privatperson ,det samme som om man handler fra butikk vil jeg tro.
Ellers kan jeg si at jeg kjenner meg delvis igjenn i følelsen som du kanskje har vedr
interessen for tag heuer som førstekjøp .
Er ikke mer enn noen måneder siden jeg begynte å bli smittet av klokkeinteressen selv,
og da jeg var helt blank på dette med klokke merker når det gjaldt historie,kvalitet,
Og de forskjellige urenes plass i klokkeverdenen ,ble jeg som deg først tiltruukket av ideen om at jeg kunne passet en tag heuer ,
grunnen til at jeg først tenkte tag heuer
var vel enkelt og greit fordi jeg som andre i min aldersgruppe 20-30+ var blitt påvirket av tag heuers målrettede kampanje for å selge seg som et sporty og
kult klokkemerke
(noe de jo også delvis har greid med stor hjelp av deres forhistorie med heuer)
uansett for meg ble det en tag av den rimeligste sorten som først havnet på hånden min ,
en tag heuer formula 1.
tittet selv også masse på carerra og andre tag modeller.
klokken solgte jeg gjenn etter bare et par mnd,
og bare noen uker etter kjøpte jeg meg min første skikkelige klokke en brukt rolex gmt 16700 transition modell med pepsi .
og det på tross av at jeg som deg (som det virker som du har) hadde en ganske stor aversjon og masse fordommer mot rolex som brand ,
I dag er rolex absolutt et av mine absolutt favorittmerker og jeg sikler på flere nye
modeller daglig
mitt råd til deg vil uansett være kjøp først og fremst den klokken du vil ha
men det skader ikke og ta seg litt tid og gjerne utsett klokkekjøpet litt og spar opp litt mer "grunker" ,
og gjerne bruk litt tid her inne og bare observer og følg med på diskusjoner her inne .
vi har masse veldig kompetente og kunnskapsrike medlemmer her inne .
og jeg tenker at når du endelig gjør ditt kjøp at du for det første slipper å tape masse penger på et eventuelt resalg hvis du ikke er fornøyd med klokkekjøpet.
og for det andre at du får litt tid til å finne ut hva du virkelig liker.
personlig ville jeg godt for en omega seamaster eller speedmaster
uansett lykke til med klokkekjøpet