Tag Heuer Monza caliber 36

Tøff klokke, men som den aparte personen jeg er så har jeg mest sans for versjonen uten kronograf.

Av ren uvitenhet må jeg få spørre om denne som ligger på finn.no har et "anerkjent" urverk i klasse med det som omtales i denne tråden?

Den nye Monzaen er nydelig! At det er Primero-verk i den gjør den heller ikke mindre attraktiv. Prisen er dog kr. 51500. Men, det er kanskje verdt det? :)

Takk for mye nyttig info. Jeg har sett Tag Heuer Monza caliber 36 tilsalgs for rundt 2500 dollar eller 2000 euro i utlandet. Det gjør at den havner på ca 15-20000 kroner hvis man er heldig.
En av grunnene til at den er relativt skjelden på bruktmarkedet er at den er veldig lik Tag Heuer Monza CR2110.
Mange valgte sikkert å kjøpe den billigere versjonen. Så den er mye vanligere.

Et alternativ til Tag Heuer caliber 36 er Zenith Port Royal. Den har også El primero urverk og ligger omtrent i samme prisklasse. Ca 3000-3500 dollar.

Zenithportroyal.jpg

Zenithportroyal1.jpg

Hvem ville dere valgt ?

Min fullstendig subjektive og Zenith-fanboyifiserte mening? Port Royal. ;)

Hadde valget stått mellom den nye 2011 versjonen med calibre 36 og Port Royal så hadde det ikke vært tvil. Her har Tag truffet blink. Men med den tidligere versjonen av Monza med EP synes jeg har gjort mange merkelige valg. Kronografknappene er helt feil, kronen er veldig tykk, og jeg synes registerene (sub-dialene) er bråkete. Liker heller ikke at det er så mye skrift og forskjellige logoer på skiven.

I tillegg har altså Tag Heuer forandret El Primero-urverket før de satt det i den gamle modellen. Selv om ryktene om en trøblete konvertering skulle være betydelig overdrevet, vil jeg tro at det uansett vil fordyre en eventuell service senere.

Men Port Royal V er også en temmelig spesiell klokke. Jeg liker de røde detaljene og strukturen i skiven, men formen på kassen gir meg alltid en viss 90-tallsfølelse for å være helt ærlig. Ikke det at det er noe galt i det, men det er definitivt en klokke som kanskje bør prøves før den kjøpes. Jeg har en, så hvis du er i Oslo en gang og har lyst til å prøve en på armen så send meg en PM.

Noen som vet hva en Tag Heuer Monza caliber 36 fra 2002-2003 bør ligge på i pris ?
Er det en klokke som er salgbar hvis jeg skulle angre ?