Tag Heuer: Opp og frem med spennende innovasjoner!

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Med jevne mellomrom er det noen som klager over at dét og dét merket få aaaaaaalt for lite oppmerksomhet på sonen.

Mitt svar er da - gjør noe med det selv - skriv noe, lag et review, bring something to the table isteden for å syte ;)

Tag Heuer er et merke som fascinerer meg. De har historien med Heuer. Veldig mye pent. Ikke sant, Anders ;)
Jeg har også alltid likt designet på Carrera. Og de har jo Monaco.

De har imidlertid ikke hatt så mye kredibilitet i WIS-miljøer. Stikkordene er vel dyre ur med ordinære ETA, ordinær finish, dyre PR-kampanjer osv. Jeg tafset på et Carrera for noen år siden og den føltes ikke "spesiell" :(

Dette kan det kanskje bli en endring på nå?!?

I de siste årene har Tag Heuer virkelig begått innovasjon og en skjerping av sin profil til å være "chronografspesialist". Dette har de historisk belegg for, da de på 20-tallet var først med innovative chronoer...

De som leser Watch Time skjønner at jeg bygger på artiklene i siste nummer. Jeg synes det virker spennende at de tar chronografteknologien til nye høyder og lager ur som kan måle 100deler, 1000deler, 2000deler og har mål om 10 000deler. Dette er selvsagt ikke noe man trenger i det daglige, men herrefred, dét argumentet kjøper ikke en ekte WIS ;) :D Å måle 1000deler er faktisk ganske viktig! Feks tror jeg Archie kunne trengt nettopp det i sin "bordellklokke" :D

Tag Heuer har også et tosifret antall patenter på gang og arbeider med COSC om å få laget en ny standard for chronografer. Stilig!

Teknologien i chronoene deres er også meget spennende!
TAG-HEUER-MIKROGIRDER-620x885.jpg

Tag-Heuer-Mikrotimer-Flying-1000-1.jpg

TAG Heuer Mikrogirder 2000 (More Looks, Video) | Perpetuelle

TAG Heuer managed to carve yet another mark for itself in the milestone with the unveiling of what seems to be the world’s fastest watch ever built. .. What makes the TAG Heuer Mikrotimer Flying 1000 Concept watch the fastest in the world however is its mechanisms, so accurate and fine tuned that it tracks time to a 1/1000th of a second, 300 times faster than the human blink! Measuring 1/1000ths of a second at 500 Hz, the watch’s small balance wheel inside goes back and forth 3.6 million times an hour! And for a device of this size that clocks faster than any sports car around when it comes to the speed of its mechanisms, this watch is a marvel of technology and timepiece-designing indeed!

[video=vimeo;29563992]https://vimeo.com/29563992[/video]

Jeg synes Tag Heuer fortjener oppmerksomhet for dette og etter hvert får vi kanskje noe flere på sonen! Prisen er vel aberet så langt, men ved allmengjøring etter hvert (?) blir det nok mulig å få seg en Mikrogirder til en høvelig pris.

Jeg hadde digget å klå på en av disse!!! Håper jeg ikke er alene om det!

Nå, er det flere som synes Tag Heuer har noe virkelig positivt på gang?

Kjør debatt!

Ja interessant det at de kjører på med chronoteknologien sin. For min egen del har jeg mest sans for det som skjedde da Heuer var Heuer men som du sier er jo det nå en utvikling på gang som bygger på dette. Vil allikevel benytte anledningen til å pushe to flotte ur fra Tag Heuers tidligere katalog som idag kan kjøpes for en rimelig penge rundt omkring på webben.

Først ut Toolwatch deluxe ; Tag Heuer Super Profesional

288789d1274758512-clash-icons-tag-super-pro-1000m-vs-seiko-tuna-can-sbbn007-4082947058_ff10f284bd_o.jpg

Så sportsuret så elegant at det rett og slett het Sports eleganse; Tag Heuer Sel

images

Men det var fortiden. Blir interessant å se hva som kommer fra den kanten.

Bra initiativ Mikke!

Eg likar godt Tag Heuer. Forelska meg i ein Aquaracer som eg kjøpte i fjor.
Har prøvd litt forskjellige klokker - men den eg har gir meg ein skikkeleg "godfølelse".

Folk snakkar om dyre reklamekampanjar osv. Sist eg såg oversikt i Watch Time over kva selskap som brukte mest pengar på marknadsføring - så var TH langt frå toppen (treng ikkje å nevne at dei som leda soleklart startar på ROL);)
(Troller eg no Adamskater?)

Gler meg til kona skal ut med veninner på laurdag. Då skal eg setje meg ned med noko godt i glaset og lese heile artikkelen i siste nummer av Watch Time.

TH er innovative og har mykje bra på gong. Blir spennande å sjå kva som kjem dei neste åra.

Grunden for god trolling Jørn er at den ikke må være faktabasert, så dette er langt ifra noe trolling ... foreløpig ;)

Men på tal om Tag, klart noe slikt fenger:
51a7bed0-380a-b3a0.jpg

150 eks, rosegold, 1/100 sekund nøyaktighet på centervisaren i chronographen.
At det er basert på mikrograpen anno 1916 gir den enda mer av livets rett

Likte TH veldig godt. Før jeg havnet her inne. Det er ikke til å stikke under stol (nei, det heter ikke "stikke under EN stol") at TH har/har hatt få fans her inne - iallefall ikke så mange som står frem.

Leste artikkelen du nevner i WT og føler at de gamle følelsene er i ferd med å vende tilbake. Dette var en av mine favoritter.

Jeg skal elegant tilstå at jeg er litt skapfan av TH, i alle fall en del av det de gjør. I perioder grøsser jeg når jeg ser en, kanskje særlig det absolutt fæleste de noensinne har klemt ut av seg, Tag Heuer SEL:

TagHeuerSEL0.jpg

1987.jpg

Hvordan noen kan like noe sånt....

Både Carrera og Grand Carrera-serien derimot, der er det en del interessant!

Frodos Carrera:

klokker007-1.jpg

Grand Carrera med El Primero:

P1020963.jpg

Det nokså nye (semi-) inhouseverket cal 1887 er jo også et flott tilskudd. Verket er jo flott, har column wheel og det er en del pene modeller med det.

4441266658_c7f8ea842d_b.jpg

gphg2010_tagheuer_10_0708_carrera_cal1887_silverbrown_01.jpg

Retrolinjen deres er jo pen, men det er jo ikke rart, det er jo modeller designet den gangen de het Heuer og gjorde det meste riktig:

1240943861_tag-heuer-monaco-anniversary-edition_1.jpg

TAG_Heuer_Monza_Calibre_36.jpg

Sist, men ikke minst har du jo en TS-favoritt, kanskje den peneste de har for tiden:

TAG-Heuer-Heuer-Carrera-Jack-Heuer-80th-Birthday.jpg

Hvor får man kjøpt sistnevnte? Jeg var innom Bjerke og forsøkte å beskrive den, men det ga ikke mening for fyren i kassa.

Hvor får man kjøpt sistnevnte? Jeg var innom Bjerke og forsøkte å beskrive den, men det ga ikke mening for fyren i kassa.

De har den inne (dvs. de hadde den i hvert fall for et par uker siden) hos urmakeren på Karl Johan jeg aldri husker navnet på. Ligger omtrent midt mellom de to Bjerkebutikkene, muligens litt nærmere Paleet enn Grand.

Jeg kicket på aquaracer caf2011 etter at jeg spottet den irl.
5f223514-6a08-aece.jpg

Et par andre aquaracere og carrera som har fenget litt, men aldri nok. Caf2011 er jeg derimot i vurderingsfasen på. Virker som det er mulig å gjøre en svært god deal på TH til tider - har sett mye nesten ubrukt til halv pris kontra butikknytt i norge

Litt halvlunket her, karer, men dere er i hvert fall med :D
Men er det ingen som får skikkelig ståpels av disse nye chronografene, altså??
Jayeff, kan ikke du gå foran og take one for the team :cool:;)
Jayeeeeeff, er du der :D

For meg er det kun monaco som duger, den liker jeg.:)
Når jeg tenker TH så får jeg dessverre opp bilder av de mindre lekre SEL modellene, og de minner litt om klokker du kunne få i lykkeposer på tivoli. Dessuten synes jeg prisen er for høy forhold til hva man får.

Fra mobilen

De har den inne (dvs. de hadde den i hvert fall for et par uker siden) hos urmakeren på Karl Johan jeg aldri husker navnet på. Ligger omtrent midt mellom de to Bjerkebutikkene, muligens litt nærmere Paleet enn Grand.
Mange takk, får ta en tur dit.

Når jeg tenker TH så får jeg dessverre opp bilder av de mindre lekre SEL modellene, og de minner litt om klokker du kunne få i lykkeposer på tivoli. Dessuten synes jeg prisen er for høy forhold til hva man får.

Jeg er litt enig med deg, men samtidig veldig uenig.

Jeg liker (nesten) bare modellene med røtter i gamle klokker. Nå er det kun Monaco igjen, samt deler av Carreralinjen. Du skal ikke så mange årene bakover i tid for å også finne klokker som Monza, Autavia osv. som hadde litt Heuer-DNA. Av en eller grunn har Tag Heuer valgt å "viske" bort sin egen fortid istedenfor å utnytte den og fornye den som f.eks. Rolex.

At prisen på TH er for høy i forhold til hva man får er en påstand jeg ikke hadde vært borti før jeg ble medlem av TS. I mine øyne er de priset for høyt, på samme måte som nesten alle andre klokker. Men TH ligger jo stort sett likt eller til og med lavere i pris enn f.eks. et merke som Tudor.

VAR veldig TH fan, men de har liksom gått i fella med å lage klokker som ligner på Omega, og vice versa, dessuten strekker de "heritage" strikken altfor langt,,,,,hvor mange forskjellige carrera modeller er det vits i å lage? så lenge folk kjøper, driter de vel i det...

For meg er det min egen Monaco CS2110 som gjelder, eller noen gamle HEUER fra 70 tallet... alt annet er desverre for kommersielt for min det.

Tommy

Retrolinjen deres er jo pen, men det er jo ikke rart, det er jo modeller designet den gangen de het Heuer og gjorde det meste riktig:
Sist, men ikke minst har du jo en TS-favoritt, kanskje den peneste de har for tiden:

TAG-Heuer-Heuer-Carrera-Jack-Heuer-80th-Birthday.jpg

Er selv skapfan av noen få utvalgte modeller som f.eks. Carrera & Monaco.
Den på bildet over er jo alvorlig pen.
Synes også 1887-verket ser skikkelig snaddernam ut.
Klarer ikke annet enn å like det, til tross for en litt uheldig markedsførings kampanje i starten.:)

Fra mobilen

Da min kjære har du ikke hatt en Sel på armen. At prisen på hva man må ut med i forhold til hva man får kan jo diskuteres rundt alle ur. Jeg hadde en Sel på armen en periode. Hva kvalitet angikk var den mye for pengene. Smaken er som baken. I forhold til alt annet til den prisen kommer jeg ikke på noe her å nå som hadde gitt mer ur.