TAG Heuer

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Innlegg
481
Sted
Oslo, Nordstrand
Hei alle klokkeentuiasister!

Jeg lurer på hva dere syns/mener om Tag Heuer generelt. Er det et merke som lager bra klokker?

Håper noen vil delta litt i diskusjonen, ettersom jeg har veldig lyst på Tag Heuer som første "ordentlige" klokke :D
 
Heisann!

Jeg har eid en Tag, en Carrera calibre 17 2009 mod. Kvaliteten er uten tvil god, og de har mange fine klokker etter min mening. Uten å ha eid andre merker som jeg går utifra kan sammenlignes(breitling, longines osv) er vell kvaliteten på linje med disse. Jeg hadde iallefall aldri noen problemer med verken urverket eller kasse/lenke osv, og dette var en daglig beater som fikk mye arm tid. Når det kommer til service kostander osv. er jeg usikker på hvordan de ligger iforhold til andre merker. Men jeg kan absolutt anbefale Tag heuer;)

Hvilken modell og prisklasse har du sett for deg?
 
Har tradisjonelt laget helt ok utseende klokker med stort sett ETAverk som kanskje har vært noe overpriset. Har laget endel litt spennede i det siste. Kvaliteten er det ikke noe å si på ifht andre i samme båt. Eks Longines, Breitling, Baume et Mercier med fler. Taper seg mye i pris da etterspørsel etter brukt ikke er så stor. Vi her inne som er interessert ser kanskje ikke etter brukte Tag? Anbefaler derfor å handle brukt eller handle i utlandet for å ikke tape mye penger ved et evt salg. Føler Tag er litt for massene som ikke har tatt interessen et steg lenger. Men de har flere veldig fine modeller, så hvorfor ikke, kjør på!
 
Heisann!

Jeg har eid en Tag, en Carrera calibre 17 2009 mod. Kvaliteten er uten tvil god, og de har mange fine klokker etter min mening. Uten å ha eid andre merker som jeg går utifra kan sammenlignes(breitling, longines osv) er vell kvaliteten på linje med disse. Jeg hadde iallefall aldri noen problemer med verken urverket eller kasse/lenke osv, og dette var en daglig beater som fikk mye arm tid. Når det kommer til service kostander osv. er jeg usikker på hvordan de ligger iforhold til andre merker. Men jeg kan absolutt anbefale Tag heuer;)

Hvilken modell og prisklasse har du sett for deg?

CV2050.BD0789 TAG Heuer Carrera Chronograph Silver Dial Two Tone Bracelet Pris 33.295,- denne har jeg tittet litt på, syns den er utrolig vakker. Men også de andre med samme modellnavn, Tag carrera modellene for det meste. Syns også denne er veldig vakker! CV2A10.BA0796 TAG Heuer Carrera Day Date Black Dial Bracelet Pris 27.395,-
 
Har tradisjonelt laget helt ok utseende klokker med stort sett ETAverk som kanskje har vært noe overpriset. Har laget endel litt spennede i det siste. Kvaliteten er det ikke noe å si på ifht andre i samme båt. Eks Longines, Breitling, Baume et Mercier med fler. Taper seg mye i pris da etterspørsel etter brukt ikke er så stor. Vi her inne som er interessert ser kanskje ikke etter brukte Tag? Anbefaler derfor å handle brukt eller handle i utlandet for å ikke tape mye penger ved et evt salg. Føler Tag er litt for massene som ikke har tatt interessen et steg lenger. Men de har flere veldig fine modeller, så hvorfor ikke, kjør på!

Hva er ETAverk? Jeg skjønner, jeg skal en tur til USA i julen, der har de fler enda flere modeller, og kanskje prisen er lavere? Jeg er ganske ung, men med en klokkeinteressert far som har en litt eldre Rolex Submariner og noen andre klokker, men min smak er litt mer på motorsport-utseende. Syns blant annet Breitling for Bentley-klokkene er vanvittige stilige, men for høy i pris for min del :)
 
Min første klokke var en Tag Heuer, og jeg er fortsatt en fan av merket. Samtidig må jeg si at jeg synes en del av modellene deres er litt overpriset ift. hva du faktisk får igjen.

Begge de to klokkene du linket til har et urverk som er basert på Valjoux 7750. Du kan få klokker med (på alle praktiske måter) det samme verket til en veldig mye lavere pris - som f.eks. en Steinhart Racetimer til ca. 7500,-.

1709675253racetimer_blau_01.jpg



Hvis jeg skulle brukt såpass mye penger på en TH, så ville jeg nok kjøpt noe litt mer spesielt og "ekslusivt" som f.eks. Carrera Jack Heuer 80-årsjubileumsmodellen.

TAG-Heuer-Heuer-Carrera-Jack-Heuer-80th-Birthday.jpg
 
Min første klokke var en Tag Heuer, og jeg er fortsatt en fan av merket. Samtidig må jeg si at jeg synes en del av modellene deres er litt overpriset ift. hva du faktisk får igjen.

Begge de to klokkene du linket til har et urverk som er basert på Valjoux 7750. Du kan få klokker med (på alle praktiske måter) det samme verket til en veldig mye lavere pris - som f.eks. en Steinhart Racetimer til ca. 7500,-.

1709675253racetimer_blau_01.jpg



Hvis jeg skulle brukt såpass mye penger på en TH, så ville jeg nok kjøpt noe litt mer spesielt og "ekslusivt" som f.eks. Carrera Jack Heuer 80-årsjubileumsmodellen.

TAG-Heuer-Heuer-Carrera-Jack-Heuer-80th-Birthday.jpg

Takker for tilbakemelding og tips du! Den siste jubileumsmodellen du linket til var svært vakker! Hva ligger den på i pris, og er den til salgs hos urmaker i Norge?
 
Hva er ETAverk? Jeg skjønner, jeg skal en tur til USA i julen, der har de fler enda flere modeller, og kanskje prisen er lavere? Jeg er ganske ung, men med en klokkeinteressert far som har en litt eldre Rolex Submariner og noen andre klokker, men min smak er litt mer på motorsport-utseende. Syns blant annet Breitling for Bentley-klokkene er vanvittige stilige, men for høy i pris for min del :)

ETA er en sveitsisk verk produsent som er pr.dags dato eid av Swatch group. De kniper nå igjen verkstillgangen til produsenter utenfor Swatch group, men har i mange år laget og solgt sine verk til produsenter som så setter de i kassene sine. Verkene er Kjent for å være arbeidshester. F.eks 2824-2 og chronografverket 7750.

Har du tenkt brukt? Mye greiere å få noen til å ta verditapet for deg vet du! Og brukt betyr ikke alltid "brutk"
 
Ingenting i veien med TAG Heuer.

Men hvis du ser etter motorsport-klokke, hva med en Omega Speedmaster Professional? I bruktmarkedet kan du få en pent brukt en med boks og alle papirer til en 15-18.000:

ml_image.312042.jpg


Der TAG noen ganger kan være litt lite klokke for pengene (les dyre), er dette veldig mye klokke for pengene, IMHO. Finnes mye bra informasjon om Speedyene på nettet. Du kan t.o.m. går for en med automatikk-verk, så blir det enda billigere (8-10-000 i bruktmarkedet).
 
Takker for tilbakemelding og tips du! Den siste jubileumsmodellen du linket til var svært vakker! Hva ligger den på i pris, og er den til salgs hos urmaker i Norge?

Urmaker Christensen på Paleet på Karl Johan hadde den ihvertfall inne, vet ikke om den er solgt nå eller ikke. Tror prisen var +/- 35.000,-. Dvs. at prismessig ligger den rundt det samme som de to andre Carreraene, men i mine øyne er den ihvertfall verdt det.

Ellers er jeg enig med SpaceCowboy at Speedmaster også kan være verdt å sjekke ut. Hvis du synes den klassiske med håndopptrekk blir litt gammelmodig, så finnes det et enormt utvalg automatiske med sprekere design og farger.

F.eks. denne:

omega-speedmaster-323.30.40.40.04.001_LRG.jpg


eller denne:

omega-speedmaster-3210.51.00_LRG.jpg


eller denne:

omega-326.32.40.50.06.001_LRG.jpg


osv. osv.

Lykke til!

PS. Hvis du vil ha noe billigere først, og Steinharten skulle friste, så har jeg en liggende ute til salgs her på forumet. :cool:
 
Hei,

eg har ein Tag Heuer Aquaracer som eg er veldig nøgd med. Denne har ETA 7750, som hos meg går svært presist.
Flott klokke som får mykje armtid.
Det er mange som argumenterar på pris og at TH er litt overprisa. Slik er det også for mange andre merker. TH har stor omsetning på klokkene sine - så det er tydeleg at markedet er villige til å betale dette, sjølv om TH ikkje er det mest populære merket her på forumet (men kven bryr seg vel om det;))
Eg skal ikkje selge mi, så evt pristap bryr eg meg ikkje om.
Dersom du har funne ein modell du likar så er det berre å gje gass:)

Lukke til!
 
...sjølv om TH ikkje er det mest populære merket her på forumet (men kven bryr seg vel om det;))

Dersom du har funne ein modell du likar så er det berre å gje gass:)

Helt enig i dette. :)

Bruk dette til inspirasjon.

Og husk at før TAG kom inn i bildet var det bare Heuer. I den prisklassen du tenker klokke finnes det mye fint. Det går fint an å ha en vintage til daglig bruk, bare vær litt forsiktig. ;) Kjøpet krever litt mer, så hør med oss på forumet eventuelt. Og her snakker vi unike kvalitetsklokker, hvis man først går vintage veien:

1129216d1371797256-one-more-time-tag-omega-first-watch-hajsas0.jpg


30b.jpg


heuer-vintage-autavia-ref.-1563-stainless-steel-cal.-15-nos.-15,-nos!-b.jpg


vintage-heuer-silverstone-bordeaux-110-313r-620x465.jpg


tumblr_ly0hjov8ic1r28dw3o1_500.jpg


5712977161_9ec206022b_z.jpg


Jeg følger ikke så mye med på moderne TAG Heuer, men vet at de re-lanserer mange modeller, kanskje noen av eksemplene ovenfor. Om du ikke går for vintage (er kanskje litt tidlig) så kan du uansett bruke det som referanse og inspirasjon! :cool:

EDIT: Ser nå at den Silverstone-klokka ovenfor med signatur er en Jack Heuer LE. Så den er "ny", men nok ganske uaktuell. Den var en Limited Edition som kom i 1 -ett- eksemplar. :cool:
 
Redigert:
ETA er en sveitsisk verk produsent som er pr.dags dato eid av Swatch group. De kniper nå igjen verkstillgangen til produsenter utenfor Swatch group, men har i mange år laget og solgt sine verk til produsenter som så setter de i kassene sine. Verkene er Kjent for å være arbeidshester. F.eks 2824-2 og chronografverket 7750.

Har du tenkt brukt? Mye greiere å få noen til å ta verditapet for deg vet du! Og brukt betyr ikke alltid "brutk"

Har tenkt litt på brukt ja, sett litt på Slr for tag heuer carrera, den modellen er veldig fin og ligger ute til 18 lapper på finn. Men er tag heuer carrera modellene utstyrt med eta 7750 top grade?
 
Mer spennende enn på lenge.

TAG Heuer har blitt mer spennende enn på lenge, IMO!

Gå til en forhandler og prøv på, og følg magefølelsen. Hva gir deg den gode føelelsen :)

Aldri hør på de som måtte mene at merket er for klisje, eller overpriset osv. Alle merker er egentlig overpriset, når alt kommer til alt ;)

Valjoux 7750 verket som sitter i kronografene, er en arbeidshest uten like, og svært stabilt og har lite problemer. Om det er en standard 7750 eller en med høy finish, har egentlig lite å si, da det siste ofte er mer kosmetisk.

Hvis du skal kjøpe ur i utlandet så vær svært forsiktig, da det er mye fake. Gå til en solid merkeforhandler som kan utstede gyldig internasjonal garanti. Selv om en slik forhandler kan være noe mer kostbar enn en mer "lokal forhandler på hjørnet", så er det mer sikkert.

Lykke til! :)