Løsning = dropp Tag og bruk kun Heuer
Enig i det. Men der er jeg inhabil.
Når det er sagt, har TAG Heuer skjønt at de var kulere før. Derfor nyere modeller som henter mye fra fortid (som alle andre fabrikanter):
Som med mange andre fabrikanter var Heuer en produsent av verktøy-klokker, eksempelvis pilot-urene levert til det Kenyanske luftforsvaret:
En annen variant, kjent som Bund ble bl.a. levert til det norske luftforsvaret:
For meg er slike klokker veldig tiltrekkende. De ble bygd til et formål, ment å være et verktøy for profesjonelle brukere som krevde spesielle egenskaper ved klokka, det være seg kronografer, fly-backs, vanntetthet, støtdempere og annet. Må nesten få sitere Dan Spitz, tidligere gitarist i Anthrax nå urmaker-stjerne, som så treffende sa det på denne måten:
"My favorite stuff to work on is older watches because of how they are made. These watches were way overbuilt so that they would never come back for repair. Just look at the mainplates… They were built at a time before computers were checking everything. If you’ve been working on modern stuff all day, there’s nothing like getting a vintage watch to work on, and when you open it up, you say “Ahhhh, look at that, this rocks!” Like an old muscle car, it’s so basic, so perfect, so overbuilt. It just rocks."
Det er dette som for meg gjør at det moderne TAG Heuer ikke er like tiltrekkende som Heuer. Det har rett og slett blitt litt mye vesker og solbriller.