Takst av Submariner i Oslo/akershus området

Medlem
20. juli 2011
Sted
Bærum
Hei !
Har akkurat tilegnet meg en Submariner g/s fra -91 og ønsker å få den vurdert/taksert, kan noen anbefale urmaker i forhold til pris og tid ?

Jeg gjorde det hos Alf Lie, kostet 500kr tror jeg det var. Når jeg gjorde det leverte jeg den tidlig på dagen, og da kunne jeg hente den kl 16 samme dag. Men dette avhenger sikkert av om de har mye å gjøre eller ikke.

Jeg gjorde det hos Alf Lie, kostet 500kr tror jeg det var. Når jeg gjorde det leverte jeg den tidlig på dagen, og da kunne jeg hente den kl 16 samme dag. Men dette avhenger sikkert av om de har mye å gjøre eller ikke.

Alf Lie har gjort det for meg et par ganger også. Har lest på TS et sted at Bjerke ikke gjør verdivurderinger på annet enn ur solgt nye hos dem, men vet ikke om dette stemmer.

Alf Lie har gjort det for meg et par ganger også. Har lest på TS et sted at Bjerke ikke gjør verdivurderinger på annet enn ur solgt nye hos dem, men vet ikke om dette stemmer.

Jeg var innom Bjerke først, og de ville ikke gjøre en verdivurdering siden klokken ikke var kjøpt hos dem. Så det er i hvert fall min erfaring.

Jeg var innom Bjerke først, og de ville ikke gjøre en verdivurdering siden klokken ikke var kjøpt hos dem. Så det er i hvert fall min erfaring.

Da re ikke Bjerke et alternativ. Merkelig at de ikke gjør det egentlig, må jo være enkle 500 kroner eller hva det koster nå om dagen.

Da re ikke Bjerke et alternativ. Merkelig at de ikke gjør det egentlig, må jo være enkle 500 kroner eller hva det koster nå om dagen.

Stemmer at Bjerke ikke gjør dette..

Hørte noen rykter om at de hadde gått på en smell en eller annen gang og taksert noe som viste seg å være falskt, men dette er i beste fall rykter...

Men jeg synes også det er snodig at dette ikke er noe de gjør, fin måte å få kunden innenfor døren og etablere et kundeforhold. Men den gang ei.

Alf Lie gjør dette kjapt og til en ok pris, har brukt de mange ganger til dette.

Urmaker Bjerke tilbyr verdibekreftelse på ur.

For å utføre denne tjenesten må vi se klokken, kjøpskvittering, garantibevis/kort og evt. moms og tollpapirer.

Takst, dvs. fastsette prisen på gjenstanden gjør vi dessverre ikke. Dette er et eget fag, og en tjeneste vi ikke utfører.

Verdibekreftelse, dvs. å dokumentere prisen på tilsvarende ny klokke.

Kunder som har kjøpt klokken hos oss.

For kunder som har kjøpt klokken hos oss må vi å se klokken samt kjøpskvittering eller tidligere verdibekreftelser før vi gjør verdibekreftelsen.

Klokker av merker vi fører men som ikke er kjøpt hos oss
Klokker av merker vi fører men som ikke er kjøpt hos oss må vi å se klokken, kjøpskvittering og garantibevis/kort. Hvis varen er kjøpt i utlandet må vi se kvittering fra moms/toll.

Urmaker Bjerke ønsker ikke å bli involvert i saker hvor ur kan være stjålet eller smuglet inn i Norge. En kvittering med pris vil derfor hjelpe oss til å kvalitetssikre verdibekreftelsen og opphavet til klokken. Finnes ikke dette kan vi dessverre ikke utføre dette oppdrag.
http://www.urmaker-bjerke.no/no/pro...ftelse/Vilkår+for+verdivurdering.9UFRjYYc.ips