Tanker rundt en klokkesamling!

Omega, Omega, Omega..... IWC, Anonimo og en Sub 16613 har vært innom- et herlig bekjentskap som ga mersmak- tror jeg kan henge meg på de som kjøper det de har lyst på og som lommeboka tillater ;)

Takker alle for svar! :D

Jeg for min del begynte å intereserre meg for klokker i millitæret. Det å ha bra utstyr var kult og så bra ut. Hadde faktisk en Pumaklokke som fulgte meg gjennom tykt og tynt der inne...I tiden etter at jeg ble sivil brukte jeg lang tid på å finne meg en klokke "som ingen andre hadde" . Jeg trodde jeg hadde litt peiling på klokker, men ser nå i ettertid at jeg var på bærtur..nixon, police off..vurderte en Certina da men ble ikke noe av. Fikk sansen for Richard Mille og U-boat men, litt for dyrt.. :eek:

Fikk etterhvert stor sans for dykkerur med natoreim. Dette resulterte i et mer spontankjøp av en strøken Seiko SKX007 til under tusenlappen! Dette angrer jeg overhode ikke på! Plastreimen måtte klippes av, og natoreimen måtte på. Etterhvert ville jeg ha en mer "Rolex"-lignende klokke. Med et studentbudsjett, virket Seiko SKX031 som et fint kjøp. Likte størrelsen og "tykkelsen". Den sitter fremdeles på lenke, men ønsker nok å prøve den på nato. Kansje en Regimental Nato faktisk.

Etter dette fikk jeg en vintage Seiko Quartz av min farfar. Liker veldig godt designet på denne klokken, enkel, elegant og tidløs. Neste klokke som er på vei er et vintage Ebel ur fra 40/50-tallet. Dette var også min farfars ur, og jeg gleder meg helt sykt til å få denne på armen. Har ventet hele dette semesteret på at overhalingen hos Tusen Tikk i Bergen skal bli ferdig. Blir kjekt når den plasseres i klokkeboksen!;)

Vel, til nå så har jeg en beskjeden samling bestående av 3 stk Seiko, da to av dem er divers og en vintage. Er også en vintage Ebel på vei.

Så, etter hver nye klokke jeg har fått kommer spørsmålet..

Hva blir den neste??;)

Klokkeinteressen min ble startet ved at jeg ikke likte klokken jeg hadde.
Etter å ha gått mange år uten klokke kjøpte jeg meg en billig Pulsar klokke med skinnrem som jeg endte med å ikke like. Jeg begynte å surfe nettet etter klokker, fant Tidssonen og resten er historie. Lurer på om Juice er klar over hvor mange som har endt opp med å drastisk omprioritere økonomien sin på grunn av nettsiden hans ;)
Jeg visste lite annet enn at jeg ønsket meg en klokke med automatisk urverk, ulike merker hadde jeg lite peiling på. Når en Eterna dukket opp til rett pris var både jeg og klokken solgt. Senere ble det en Doxa, og Seiko Orange Monster.

Interessen min heller mot robuste klokker med svart skive. Kall meg ensformig men har en funnet en oppskrift som funker, stick with it :D
Samtlige klokker jeg har i kikkerten og de jeg vet jeg skal kjøpe meg en dag er sporty og har svart skive. En ren dressklokke tviler jeg på at jeg kommer til å kjøpe, dress går jeg med for sjelden til det. Men alt kan skje... Merker jeg har begynt å få en litt svak side for vintage, smaken endrer seg fort. Time will show :D

Först var den röde tråden det som den pene salgsdamen i butikken syntes var fint på meg (TagHeuer, Omega...):D:roll:
Sen ble det alt Rolex som solgtes for en god pris:roll:
Nå begynner det bli mer og mer intresse for sjeldne Rolex som er vanskelige å finne i god stand ....som han sier Discovery channel bil programmet "jakten på en klassiker"
It's all about the chase!