Takker alle for svar!
Jeg for min del begynte å intereserre meg for klokker i millitæret. Det å ha bra utstyr var kult og så bra ut. Hadde faktisk en Pumaklokke som fulgte meg gjennom tykt og tynt der inne...I tiden etter at jeg ble sivil brukte jeg lang tid på å finne meg en klokke "som ingen andre hadde" . Jeg trodde jeg hadde litt peiling på klokker, men ser nå i ettertid at jeg var på bærtur..nixon, police off..vurderte en Certina da men ble ikke noe av. Fikk sansen for Richard Mille og U-boat men, litt for dyrt..
Fikk etterhvert stor sans for dykkerur med natoreim. Dette resulterte i et mer spontankjøp av en strøken Seiko SKX007 til under tusenlappen! Dette angrer jeg overhode ikke på! Plastreimen måtte klippes av, og natoreimen måtte på. Etterhvert ville jeg ha en mer "Rolex"-lignende klokke. Med et studentbudsjett, virket Seiko SKX031 som et fint kjøp. Likte størrelsen og "tykkelsen". Den sitter fremdeles på lenke, men ønsker nok å prøve den på nato. Kansje en Regimental Nato faktisk.
Etter dette fikk jeg en vintage Seiko Quartz av min farfar. Liker veldig godt designet på denne klokken, enkel, elegant og tidløs. Neste klokke som er på vei er et vintage Ebel ur fra 40/50-tallet. Dette var også min farfars ur, og jeg gleder meg helt sykt til å få denne på armen. Har ventet hele dette semesteret på at overhalingen hos Tusen Tikk i Bergen skal bli ferdig. Blir kjekt når den plasseres i klokkeboksen!
Vel, til nå så har jeg en beskjeden samling bestående av 3 stk Seiko, da to av dem er divers og en vintage. Er også en vintage Ebel på vei.
Så, etter hver nye klokke jeg har fått kommer spørsmålet..
Hva blir den neste??