- Medlem
- 29. april 2012
..denne fikk jeg lyst på!Grand Platinum Perpetual Tourbillon Equation of Minute Repeater GMT Chrono Alarm Moon Phase 18 Days
En komplikasjon jeg kunne tenkt meg er soloppgang og -nedgang.
..denne fikk jeg lyst på!Grand Platinum Perpetual Tourbillon Equation of Minute Repeater GMT Chrono Alarm Moon Phase 18 Days
En av få unntak er Zenith 410 Ltd som jeg kronidiot klarte å selge i forrige uke. Duh!
@Hammerfjord Fantastisk film - en av mine favoritter ...
..denne fikk jeg lyst på!
..denne fikk jeg lyst på!
Det hadde vært stilig! Man trenger da en årskalender og equation of time, og på en eller annen måte må man la klokken få vite hvor man er på jordkloden. I alle fall hvis man vil at det skal virke på mer enn noen få steder.
Det er blitt laget i alle fall ett lommeur som viser soloppgang og -nedgang (link her), men den viste bare riktig i New York.
En komplikasjon jeg ikke forstår hvorfor ikke finnes, eventuelt som jeg aldri har sett er ukenummer. Må ofte slå opp i en kalender for å finne ut hvilken uke det er eller når uke 8 er f.eks. Kona er veldig glad i å bruke ukenummer i hvert fall.
"Husk at vi skal til [nevø] i uke 6!". Jeg aner jo ikke hvilken dato dette er, men hvis jeg kan titte på klokken og se det er uke 4 er det lett å regne seg frem til.
http://people.timezone.com/mdisher/martinbraun/NewBraun02_2.htm
Vet ikke om modellen produseres fortsatt, husker bare at jeg ble fascinert av denne komplikaskjonen når jeg så den artikkelen på TZ back in the day
..eller en enkel og billig bestilling. Sola er jo enten oppe hele uka, eller nede hele uka Trenger nesten bare en natt/dag indikator med 6 mnd intervaller.@elf
kan bli en utfordring og en komplisert bestilling hvis du er i Nord Norge