Tanker rundt Longines Heritage 1954

Medlem
28. juni 2014
Først og fremst ønsker jeg å si hei. Registrerte meg her i dag som følge av en økende interesse for mekaniske klokker.

Jeg er en 20 år gammel student som fattet interesse i klokker for rundt ett år siden, da min første skikkelige (?) klokke ble en Tissot Visodate (bilde: http://forums.watchuseek.com/attachments/f29/712626d1337391029-sold-tissot-visodate-classic-black-gold-automatic-eta-2386-2-day-date-sapphire-crystal-$315-img_2647.jpg). Denne er jeg imidlertid blitt noe lei av og ønsker noe nytt. Særlig ønsker jeg en kronograf, dvs en klokke med mer snacks.

Budsjettet ligger på 12k. Jeg har sett og lest en del på Longines Heritage 1954 L2.747.4.72.2 (bilde nederst). Jeg ønsker en del innspill fra noen mer erfarne klokkeentusiaster om denne klokken er noe å gå for. Finnes det andre klokker i tilsvarende kategori/prisklasse som kan det kan være verdt å dvele på?

664580d1332925739-longines-heritage-1954-l2.747.4.72.2.jpg

Den der helt klart noe å gå for. :)

12.000 er vel nypris? Du kan få mye morsomt for det budsjettet der. En Omega Speedmaster Automatic er vel også innenfor budsjett, i alle fall i bruktmarkedet. Er du villig til å strekke deg til 15.000 burde også en Omega Speedmaster Professional være mulig å få fatt i. Også brukt.

Den der helt klart noe å gå for. :)

12.000 er vel nypris? Du kan få mye morsomt for det budsjettet der. En Omega Speedmaster Automatic er vel også innenfor budsjett, i alle fall i bruktmarkedet. Er du villig til å strekke deg til 15.000 burde også en Omega Speedmaster Professional være mulig å få fatt i. Også brukt.

Takk for svar :)

Omega med skinnrem høres (og ser :p) også bra ut. Skal sjekke der også. Når det gjelder selve markedsplassen for brukte klokker finnes Finn.no og TS. Finnes det andre?

Takk for svar :)

Omega med skinnrem høres (og ser :p) også bra ut. Skal sjekke der også. Når det gjelder selve markedsplassen for brukte klokker finnes Finn.no og TS. Finnes det andre?

Ja, disse. Du kan også sjekke salgssidene på klocksnack.se, bruke watchrecon.com som lister klokker som selges via de store klokke-forum som WUS, Chronocentric osv. Har selv handlet ny-klokke (dvs. ikke klokke som er laget før 1980) hos Rolex, Rolex Watches, Omega watches, Cartier Watches, Patek Philippe. Disse kan du stole på. Husk at du må legge på 25% MVA på klokker som du tar inn fra utlandet.

Har du litt tålmodighet dukker eksempelvis Speedmastere opp i ny og ne både på Finn og her på TS.

Og velkommen forresten! :)