Reimen kommer fra en tilvirker i Schweiz som kaller seg Lederarts når han annonserer på Panerist.com.
Den er umerket på innsiden? Innsiden er polstret med tynt rostbrunt lær?
Heisann ja det stemmer. Tror jeg skal sende en PM og høre med selger......
her er din strap:
Den første strappen i tråden er din strap Nr
Nr 0120_01
140/80mm 24/24mm 4mm
http://www.network54.com/Forum/3533...+SWISS+ARMY+LEATHER+22-22mm++24-24mm++26-26mm
ser han har fått en hemmeside nå:
http://www.lederarts.ch
Flott klokke og fott rem
Men, kombinasjonen? Skal ikke dømme noen, men for meg så blir det feil med kombinasjonen dykkerur og skinnrem... Dykkerur skal være på lenke eller gummi, til nøds nato IMO.
Panerai er vel strengt tatt dykkerur som helt siden tidenes morgen har vært påsatt skinnrem. En god skinnrem tåler dessuten vann.
Enig der, men de fleste PAM i dag er ikke dykkerur. Ei heller ville jeg ha stolt på en skinnrem når jeg dykker... Å tåle litt regn er en ting. Å dykkes med er noe helt annet
Nevn en Panerai som ikke er dykkerur?
Vanntetthet på Panerai:
Submersible: 300m --> 2500m
Luminor Marina: 300m
Radiomir: 100m
Har enda tilgode å se en Panerai med mindre vanntetthet enn 100m. En vanlig oppegående fritidsdykker går ikke dypere enn 30m. Da er 100m WR alt man trenger. Hvorvidt en Radiomir egner seg som et praktisk dykkerur kan diskuteres, men at det tåler fritidsdykking er sikkert
Den dagen en Panerai ikke tåler fritidsdykking skal jeg spise hatten min
Den dagen en Panerai ikke tåler fritidsdykking skal jeg spise hatten min
Hva den tåler og hva den er sertifisert for er ofte to forskjellige ting
Helt klart. Og man skal trykkteste klokken minst 1 gang i året dersom den skal brukes til vannaktiviteter.
Jeg vil anta at dersom man nettopp har kjøpt en ny Rolex Submariner hos forhandler med gjeldene garanti, monterer den på en ROV og senker den ned til 280m, og når den kommer opp så har det komt vann i kassen, vel, er ikke det en garantisak da?
Du har vel kanskje en liten ROV for hånden også?