G
Guest571
Guest
Næmen, er vi sarkastiske idag, herr Mathfjeld?
Det var absolutt ikke sarkasme, men innbiller meg at du jobbet offshore.
Det var absolutt ikke sarkasme, men innbiller meg at du jobbet offshore.
Har såvidt sett en ROV i mitt liv.
så det er synd at jeg suger med kameraet... Den ble i hvert fall helt ny for meg og jeg er nyforelsket.
Når det gjelder skinnrem og dykking har i hvert fall jeg følgende filosofi, både generelt og panerai spesielt. Vet at det finnes WR rating på skinnremmer også, ser blant annet at dette står på i hvert fall en Hirsch rem som jeg har (100m). Jeg ville uansett aldri drømme om å dykke med den da det oppleves som ubehagelig å ha en fuktig klut rundt armen resten av dagen (en stund tar det å tørke i hvert fall, er jo ofte noe tøy greier i midten av remmen - foring?).
Men jeg ser jo at flere av f eks Breitlingene som kan dykkes med også leveres med skinn. Panerai har jo en greie med rembytte, og det er jo nettopp derfor (har jeg forstått) at de fleste/alle (?) modeller, i hvert fall dykkerne, er utstyrt med en gummirem og en eller annen skinnrem. For meg blir det litt som å skifte klær ettersom hva jeg skal gjøre den dagen. Skal jeg dykke, tar jeg på meg dykkerdrakt - og klokken går på gummi. Skal jeg ut på ski, så kan natorem (joggebukse? har den jo blitt kalt her) være praktisk så jeg kan ha klokken utenpå jakken. Eller til hverdags, hvor det nærmeste vann jeg kommer er håndvask i springen, og kleskoden er ganske casual, så gjør jo nettopp en flott skinnrem seg. En dykkerklokke er sjelden en dykkerklokke i virkeligheten har jeg skjønt.
Når det kommer til WR så har i hvert fall jeg blitt oppdratt til at i dag (og i hvert fall tilbake til tidlig 90-tall når jeg begynte å interessere meg for dykking/klokker) så skal et standard dykkerur som er ment til vanlig sportsdykking (som regel maks 30m) ha WR på 200 meter eller mer. Et tema som har blitt diskutert adskillige ganger tidligere i andre tråder så jeg skal ikke dra det lengre her. Når det er sagt så tipper jeg at (og tipper virkelig her) at f eks de gamle dykkerklokkene ble kontrollert under mer realistiske forhold slik at 30 meter virkelig betydde 30 meter. Synes forøvrig det er bra at mange her har forskjellige synspunkter på hva som er cosher og ikke, det er jo mye av moroa å være på et forum som dette. Hyggelig med alle tilbakemeldinger.
Som jeg pleier å si til alle som skryter av størrelse:
Don`t tell.... SHOW!
Av bra klokkerTenker av og til at Steinhart er et merke jeg burde titte nærmere på. Men nå er det uansett ikke mange ukene til unbox her, så det får bli i neste omgang. Må få meg en gullklump ala matchis`også...
Selv om det kanskje var ment som tull, kan det oppfattes feil.
Hei.
Reimen kommer fra en tilvirker i Schweiz som kaller seg Lederarts når han annonserer på Paneristi.com.
Den er umerket på innsiden? Innsiden er polstret med tynt rostbrunt lær?
Hans reimer er litt røffe og kommer fra 60-80år gamle Schweiziske ammovesker.
Jeg har kjøpt 3 st reimer fra han merket med årsmerke 40 og 57 og en umerket.
Er veldig glad i disse strapsene..
Se hans annonse på paneristi.com :
http://www.network54.com/Forum/3533...++SWISS+AMMO+STRAPS+22-22mm++24-24mm++26-26mm
submersible e jo bare ei fantastisk klokke som ose sjarm.med ei sånn oldlook skinnreim...huff vet ikke ka æ ska si,men e lenge siden æ har sett nåkka som har felt så naturlig i smak hos mæ personelig.10 av 10 selv om æ slit med at det ikke er panerai som har dissan reimen sjøl.
Mange av disse remmene er også såpass dyre at det ikke kan sees på som å selge inn noe dårligere enn såkalte originalremmer heller. Disse produsentene lever tydeligvis på at de lager noe som folket vil ha, og det befinner seg ofte på øverste hylle. IMO
Helt riktig. God service og rask levering så jeg kan anbefale han.