Tennis anyone?

Mener å huske at Andy Murray blir sponset av Rado

Det stemmer jo naturligvis ser jeg nå. Var nok i svime som følge av influensa siden jeg ikke tenkte på å sjekke dette internettet som jo flommer over av informasjon om slikt.

Grusom kamp, nesten bare "pushing". Og de vanlige faktene fra Nole, i det ene øyeblikket tror man han skal dø (nesten), deretter løper han plutselig som en våryr kanin på epo igjen :eek:

Synes ikke kampen var grusom, men ja det var lite serve og volley. Mange lange ballvekslinger, uten at jeg synes flesteparten dermed var kjedelige. Jeg synes det var mange spektakulære ballvekslinger hvor begge spillere som utnytter hele banen og har et rått forarbeid.

Er for øvrig enig i at det ble litt for mye da Djocovic haltet rundt.

Federer hjem fra Roland Garros i går. Det var jo synd, spesielt ettersom han spilte sprekere og bedre enn på lenge. I kampen mot Monfils viste han glimt av gammel storhet, men det holdt ikke mot Wawrinka. Da må man finne noen andre å heie på. Idag skal Nadal og Djokovic stå bak hver sin grunnlinje og banke kanonskudd mot hverandre, så da forsvinner ihvertfall en av dem., og man kan jo håpe den neste ryker ut i semien. Jeg synes Tsonga har vært et friskt pust med angrepsvillig og severdig tennis, så jeg håper han kommer i finalen, og gjerne med en godt forsvarende Murray på andre siden. Selv om oddsen kanskje ikke er så stor, hadde det vært bra både for sporten og for franskmennen om Tsonga kunne løfte trofeet til slutt. Etter så mange år på touren fortjener han det. Andre ønsker?

• Liker
Reaksjoner: Wangensten
Wawrinka fotjente åpenbart å slå ut Federer. Litt trist å se Fed slik, på grusen er han nå "uten våpen" mot de beste. Etter at hanbyttet racket (til en større) har han fått mer kontorll på BH, men hans legendariske FH er helt gone AWOL. Jeg håper på at enten Stan the Man tar dette eller Tsonga. Men de mangler nok akkurat litt på å slå en Djokovic. Nadal håper jeg taper mot nevnte D i dag. Han har jeg ikke så mye sans for, men spennende blir det. Murray er en dark horse.

Kjipt at Federer røk i går, fikk litt godfølelsen etter at han slo Monfils. Virket bedre da, men Wawrinka var jo faktisk mye bedre enn han i går - det må til og med jeg som Federer-fan innrømme. Enig i at det hadde vært fint med Tsonga som vinner, men ser for meg at han kan slite mot Djokovic. Riktignok svært magefølelsebasert påstand, ettersom jeg har sett særs lite tennis hittil i år. Morsomt å høre publikum når Tsonga tar poeng i all fall, virker som det er stort engasjement rundt han.

Ser dette har blitt en generell tennis tråd. Veldig bra.
Jeg har vel ikke gjort annet enn å se tennis den siste tiden.
I dag håper jeg på Djokovic og Murray videre. Og håper på en Murray mot Tsonga i finalen.
Jeg håper for Tsonga og Frankrike sin del at han går av med seieren, han har vist en kjempe tennis i årets Roland Garros.
Den mest underholdene kampen i år er etter min mening Murray vs Kyrgios i tredje runde.

Forøvrig veldig gledelig å ha med to norske jr i årets gutteklasse.
Dessverre røk Durasovic ut i andre runde og Ruud røk ut i dag i tredje. Men godt å se at gutta er med og sikkert kjempegøy å ta del i Grand Slam sirkuset.

• Liker
Reaksjoner: Horgen og Hopalong
Dette ser virkelig dårlig ut for Nadal! Utrolig mye småfeil, og han har kun slått 15 vinnere per akkurat nå. Håper han klarer å ta det tilbake, men med to sett under + 0-3 i game nå, så ser det dårlig ut. Har ikke så mye til overs for Djokovic sin oppførsel, så skulle gjerne sett han utslått.

84f50c63546b604bf421188d05681d83.gif

Murray var god i går, men Djokovic virket jo nesten uslåelig. Selv om Nadal var svakere enn vanlig er det litt av en prestasjon å feie ham av en grusbane på den måten. Etter første sett var det full kontroll i egen serve og utrolig solid returspill. Holder han dette nivået blir han førstemann på årevis til å vinne alle fire slamene på et år.

Håper Wawrinka tar det nå da, selv om jeg gjerne skulle sett Tsonga der. Blir spennende å se hvem han møter i finalen.

Hei! Nå har akkurat finalen mellom Djokivic og Wawrinka begynt. Jeg kan ikke mye om tennis, men synes det er en flott idrett og jeg skulle gjerne visst litt mer hva det går i. Har noen lyst til å gi en liten innføring i spillerene for oss uvitende? Det er alltid mer spennende å se på sport når man vet hva man skal se etter hos de forskjellige utøverene.