The døll side...

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det som er med Certina (IMO of course;) ), er at de forsøker ikke å være noe særlig annet - enn det det nettopp er - kvalitet for en billig penge. Det er en urmaker på Stabekk - Urmaker Amund, som har "lært" meg dette. Han har forresten bestemt seg for å ha norges største utvalg av Certina.

Selv om jeg ikke er særlig annerledes enn mange her inne, og verdsetter inhouse verk, så kan man ikke komme bort i fra at ETA er en solid arbeidshest, og for alt det JEG vet, noe av det bedre innen urverk.

Hva er det jeg liker/elsker aller mest innen klokkeverden? Jo, vintage, og gjerne rolex. Alikevel har jeg endt opp med å ha kun en (pluss to semivintage) av disse. Det er dyrt å holde, man må (bør?) være forsiktig ved bruk, selv om jeg vet at det absolutt finnes de som både dykker og hamrer og spikrer iført sitt vintage ur. De skal være laget for dette. Ja, men alikevel vil en maskin som nærmer seg femti år i min verden være særdeles sårbar. Uansett, dette er en helt egen diskusjon. Poenget er vel at jeg nå ønsker å få inn et par beatere. En ny er allerede på vei.

Kjenner jeg meg selv rett, blir vel ikke denne værende forever, men jeg har i hvert fall bestemt meg for å bruke den en del.

Ellers, som svar på konkret spørsmål, ja dette er stål, hadde de hatt titan inne ville jeg absolutt vurdert den i stedet for stål.

Nå skal den få bryne seg på dinosaurer på spectrum... Eta 2824 mot Tyranosaurus...

EDIT: Ser nå at riktig dm er 43,2 mm, syntes nok den var litt stor til å være 41,5 ja...

Gratulerer med ny klokke;).....En fin robust sak som har et bredt ettermarked når du kommer hjem og skal flippe den etter en stund eller to.

Mvh
Timebandit

Grattis med flott klokke.
Har selv hatt to Certina klokker, og angrer på at de ble overlatt til andre her på huset.

Du blir sikkert like fornøyd med din.:p