The humble beginning

Medlem
3. des. 2013
Innlegg
58
Sted
Kristiansand
Hei igjen og godt nyttår!

Den planlagte unboxing i romjulen utgikk, og nå er det så lenge etterpå at jeg dropper unboxing og legger ut et bilde av den svært så beskjedene "samlingen"...kanskje et sterkt ord å bruke samling, men er redd for at det blir utrolig mange flere klokker iløpet av urovekkende kort tid :)

Seiko SNZH53J AKA 55 Fathoms ble kjøpt tidlig Desember og er rett og slett utrolig mye klokke for pengene, god byggekvalitet, nøyaktig, et meget vakkert ur... Som noen hadde skrevet på et annet forum; " it does make an impact".

Men sulten etter flere klokker ville ikke gi seg, så i beste TS ånd så ble det innkjøpt ei "ventepølse" i romjulen.

Orient EM6500BB AKA Black Ray, Et pent og stilrent ur, som også har en praktisk verdi med sin vanntetthet og solide kvalitet, satt den på en grå/svart nato, noe den kledde svært godt.

Gant, den eneste klokken fram til jeg "så lyset"...er vel ikke så mye å si, bortsett fra at den er på vei ut, en klokke uten noe form for horologisk verdi. Og ganske så kjedelig med Quarts urverk og kvasi diver styling.

2014 blir et spennende og dyrt år hva klokker gjelder, så mye man MÅ ha....og Seiko Alpinist SARB017 har jeg utrolig lyst på, MEN...er redd for at den blir for liten, jeg har medium håndledd så kanskje det funker. Hvis noen har noen innspill eller bilder av Alpinist sammen med andre klokker for å sette i perspektiv?

Takk for titten :)
Og håper denne bilde opplastingen funker.
20140104_142502_zpscb793577.jpg Photo by bavarianking28 | Photobucket
 
Her har du absolutt tatt noen skritt i rett retning ja :) Det kan fort bli både dyrt og tidskonsumerende, men moro er det!