G
Guest571
Guest
Jeg ville heller hatt en 3717 enn en av hver Steinhart som noensinne er og kommer til å bli produsert...
Jeg ville heller hatt en 3717 enn en av hver Steinhart som noensinne er og kommer til å bli produsert...
For de aller fleste er klokkene mer enn innmaten. Hvis man skal følge din argumentasjon om at prisforskjellen mellom en billigklokke med et ETA-verk og en IWC kun skal kunne forsvares av finish og materialer på kasse, skive og visere kan du umulig forsvare å kjøpe en eneste high-end klokke. For de fleste av oss spiller også brand, image, historie, annenhåndsverdi og ikke minst utseende på klokken en like stor del. Jeg ville heller hatt en 3717 enn en av hver Steinhart som noensinne er og kommer til å bli produsert...
Jeg må si meg enig i Mogens sitt innlegg. Selv eier jeg to IWC'er med eta baserte verk. Titter man nærmere på de, er det gjort så store modifikasjoner og kvalitetsforbedringer, at veien ikke lenger er lang til manufacture verk, hvor mange vesentlige komponenter kommer fra andre produsenter.
Når det gjelder pris, er dette kommet helt ut på åker'n for alle bra sveitsiske merker. Alt fra TH til AP har blitt svinaktig mye dyrere de siste årene. Selv om en 3717 er dyr, er 29k for en TH Carrera enda verre.
Alt dette snakket fikk meg til å ønske meg en 3717...
Åneiåneiånei....
Puh. Trakk et lettelsen sukk da jeg kom til side to. Hvis vi skulle trekke ned IWC ville jeg slitt. Om ikke alt er like hett, er i hvertfall f.eks. Portoguese noe jeg virkelig drømmer om.