This isn't a Rolex. I could buy a six pack of Rolexes for this

Sir Tom av Douchebagistan bærer en Richard Mille. Fint ur.

perkinsrm_zpsc90adc89.jpg
 
For en dust. Så det handler om prisen og ikke klokka? Hvorfor har han en RM da? Hvorfor ikke en dyrere?

F... philistine.

EDIT: For en premie-idiot. Leste artikkelen nå. Vel, han kan sitter der, være rik i sitt inngjerdete hus med vakter til opp over ørene fordi inntektsforskjellene i USA har gjort samfunnet generelt utrygt pga. av sosial desperasjon i store deler av befolkningen. Sånne som han er spesielt utsatt for kidnapping og utpressing nettopp p.g.a. denne utryggheten. Det han ikke skjønner er at egoismen hans til slutt vil slå tilbake på han selv. 82 år sa du? Får sette det på demens-kontoen...
 
Redigert:
For en dust. Så det handler om prisen og ikke klokka? Hvorfor har han en RM da? Hvorfor ikke en dyrere?

F... philistine.

EDIT: For en premie-idiot. Leste artikkelen nå. Vel, han kan sitter der, være rik i sitt inngjerdete hus med vakter til opp over ørene fordi inntektsforskjellene i USA har gjort samfunnet generelt utrygt pga. av sosial desperasjon i store deler av befolkningen. Sånne som han er spesielt utsatt for kidnapping og utpressing nettopp p.g.a. denne utryggheten. Det han ikke skjønner er at egoismen hans til slutt vil slå tilbake på han selv. 82 år sa du? Får sette det på demens-kontoen...
Han kan ta seg en bolle sammen med han her:

This Guy Needs A Clue: A Member Of The 1% Declares It 'Great' That 3.5 Billion Are In Poverty.
 
Jeg liker ikke å gå politisk her inne men...

Jeg har hørt lest/hørt en del av Perkins tidligere og syns han virker som en genuint allright type. Det er ikke self-made risikotakende rikinger som Perkins som er en trussel mot frihet og mobilitet fra fattigdom.

Den kapitalismen Perkins representerer er den som er mest tilgjengelig for alle og belønner de som tar risiko (og lykkes) og diskriminerer aller minst på bakgrunn av etnisitet/kjønn/økonomisk bakgrunn.

Noen ordsmed er han imidlertid ikke.
 
Enig at venture firmaer ikke er den store stygge ulven på noen som helst måte. Og kjenner ikke til fyren annet enn den artikkelen.

Du må uansett bo i en rimelig isolert boble for å føle at 1-prosenterne er en stakkars forfulgt minoritet som kan sammenlignes med jødene, uansett om han hadde formulert det bedre og utelatt krystallnatten.
 
Enig at venture firmaer ikke er den store stygge ulven på noen som helst måte. Og kjenner ikke til fyren annet enn den artikkelen.

Du må uansett bo i en rimelig isolert boble for å føle at 1-prosenterne er en stakkars forfulgt minoritet som kan sammenlignes med jødene, uansett om han hadde formulert det bedre og utelatt krystallnatten.

Helt enig. Den sammenligningen med jødene er, for å si det mildt, utidig og helt på jordet.

Mitt poeng var mer samfunnsøkonomisk og ikke nødvendigvis politisk. Eller... alt er vel politikk nå om dagen... :p

Uansett: Man vet at for store sosiale forskjeller fører til sosial uro, spesielt i opplyste demokratier. Merk at jeg sier "for store her"... Det er helt ok med forskjeller, samfunn hvor det ikke er slike forskjeller funker heller ikke så bra. Det vet vi også.

Sosial uro vil påvirke alle, også de rike ved at man får et mindre trygt samfunn. Når de som har for mye syter fordi de har så mye (og helst vil ha mer), skyter de seg på sikt i foten. Man kan jo også si at slike holdninger som noen av dem går ut med offentlig nærmest er som å helle bensin på bålet.

Det er rett og slett bare forbanna idiotisk.
 
Redigert:
Morsomt å ser at en fyr som er full lastet med fjeller av penger og ikke tilknytter noen valuta til Rolex varemerken: Da får han det til å gjør en del folk forbannet. Why?
Alt jeg ser der er en fyr som lagt penger med penger og som har en skjerp tunge for å få mediene til å snakke om seg selv.
Hvis han var så idiot, hadde han blitt ruinert leeennnge siden.
 
Ifølge internettet er mannen god for flerfoldige milliarder dollar, da skulle man tro det ikke lenger spilte noen rolle hva ting kostet og at han derfor ikke gjorde et poeng av det. Det han har lagt i klokker er vel uansett i promille veldig mye mindre enn det vanlige lønnstagere med swatch har svidd av.
 
Klart det @mushkin... Det jeg mente var at en del folk har i tenking at når man er full av peng, man burde bare ha alle rolex som fins. Men når man gjør det ikke...Spytter man i syltetøy?
Nei overhode ikke: Men man må bli rik for å tenke som en rik ikke sant...?
Da hvordan kan "fattig folk som drømmer" kan kalle han for en idiot på grunn av sin klokkevalg?
Jeg like ikke R.Mille for å si det klart. Men, hver sin smak. Fyren har sikkert prøvd alt og tok den R.M tilfeldigvis for interviewet...
 
Redigert av en moderator:
Det er vel ingen som har kritisert klokkevalget hans... Hvis du leser innleggene ser du at man kaller ham idiot fordi han sammenligner situasjonen til de rikeste i USA med hvordan jødene hadde det under krystallnatta...
 
Det er vel ingen som har kritisert klokkevalget hans... Hvis du leser innleggene ser du at man kaller ham idiot fordi han sammenligner situasjonen til de rikeste i USA med hvordan jødene hadde det under krystallnatta...

Hva slags folk har da photoshopet den "Pick up a six pack" bilde med Rolex logo ned på venstre? Rolex hater?
Nei, tvert imot.
Alt for mye tullsammenligner om det som skjedde med jødene i WW2 over helle TV, radio og nettet spør du meg.
Verden er full av idiot journalister og små provokatører som bruker "jøde eksempelet" på de offentlig kanaler som et verktøy til å illustrere sin smakløs meninger for de daglige samfunns problemer. Smålig.
Han gjør som dem: Han følger trenden...
Er det ingen som fikk seg at han er en provokatør som bare ber om interview for å få folk til å snakke om han i mediene?
At disse snakker dritt eller blomster av han: Bryr han seg ikke.
Alt handler om sin moro når han leser avisene eller internet dagen etter:rolleyes:
 
Minner meg litt om en annen (litt gammel) artikel om high-class klokke samler :rolleyes:
Bob Maron... "makes a convincing case for spending more on a watch than on a house. “You can drive a Ferrari, but you can’t drive it into a board meeting,” he likes to say. “You can put a beautiful Warhol on your wall, but you can’t take it to dinner with your friends.”
tja.. riktig eller feil ?
Bob Maron, Watch Dealer to the Stars - Businessweek
 
Om man mangler kunnskap i historie eller engelsk vites ikke. Men Jødene var ikke hatet i Europa for hudfarge, etnisitet eller religion. De var hatet fordi de var flinke forretningsfolk og for at de ikke blandet seg med andre. Sammenligningen med de rikeste i Amerika i dag er som sådan høyst relevant. At de derimot ennå ikke har opplevd en "Krystallnatt" er som sådant faktisk like irrelevant.
Å kalle mannen for "gris" og "idiot" blir bare dumt. Journalisten siterer svaret, men ikke spørsmålet. Perkins svarer på ett eller annet nissespørsmål at; "Dette er ikke en Rolex! Jeg kunne kjøpt en sekspakning med Rolexer for denne klokken. Og så, da?" Skal han liksom be om unnskyldning for at han har en klokke som er mye dyrere enn en Rolex?

Om noen her er en idiot, så er det humlepungen som har laget reportasjen.