Threepwood sin samling

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Tja, hva skal man si? Ting har hvertfall skjedd i klokkeboksen! På nåværende tidspunkt kan jeg vel si at jeg aldri har vært mer tilfreds med samlingen, og jeg vil samtidig tro at noen her synes jeg har gjort rare valg med å gå fra 2 Rolexer til 0. Rolex blir det "down the road", men er meget fornøyd med at jeg hadde nok selvdisiplin til å la 116610 gå ut. Føler at samlingen har blitt meget variert og samtidig av høy kvalitet. Tror faktisk 4-5 klokker er det jeg maks vil ha, ettersom jeg vil ha tid til å bruke hele samlingen jevnlig. Tidligere kunne Speedyen ligge i boksen uten bruk i et par uker, og slikt liker jeg ikke :) Jeg har ingen aning om hva jeg vil ha inn som neste, men den må passe inn med resten, jeg ønsker variasjon og jeg vil helst ikke ha 2 av samme merke i samlingen. Tips? :rolleyes:

Låner noen bilder her :)

c3c655a9ca4432c6328350a2b13a0001.jpg

Denne blir forever keeper. Har overlevd alle flipper og jeg elsker den. Første klokken jeg kjøpte og har vært med på fødselen til poden :)

PAM312_00016328.jpg

Trodde aldri jeg skulle flippe 111, den hadde nesten fått samme status som POen i samlingen. Plutselig begynner jeg å tenke på både "shiny" visere og in house, og vips var det gjort!

p946183532.jpg

Er en ekstrem forskjell i feeling på denne på bilder kontra virkelighet. Kanskje mest pga. den høye kassen som stråler både kvalitet og heavy "wrist presence"

Redigert:
Dette er vakkert. Er spesielt den gode gamle speedmasteren som rykker litt i handlefoten, men mye annet pent også :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Meget flotte ur! Har selv Speedy og Sub-C som keepers, to av mine absolutte favoritter. Har også eid en Panerai. God smak Guybrush ;)

Vakkert, Guybrush. Mye jeg kunne tenke meg her, og en som jeg heldigvis har :)

Meget flott samling, GT :) Men skjønner jeg har gått glipp av et salg her, for hvor i all verden er den lekre daydaten du unboxet i slutten av november?..

Hvor er day daten ja??

For øvrig en strålende samling! Misunner deg Sub-c og PO...og DD og PAMen :D
Ocean 7 er en flott homage.

Gratulerer, den samlingen har kommet fort og består av mange særs flotte godbiter. Det ligger opp til en fantastisk samling i fremtiden, og set blir spennede å følge! Enig at 7-8 opp mot 10 ur er et maksimum for en samling som skal brukes! Hva ellers skal man med de? Lykke til.

En smpatisk og moden samling.
En hommage er helt greit. Faktisk er jeg litt svak for Ocean 7's Ploprof. Den gir mening og var på markedet lenge før Omega sin egen hommage.

Meget bra!:D

Godt å se at Day Daten har satt sine spor, og at det ble oppdaget at den var borte :p Den koser seg i familien nå, men er dessverre ikke min, fantastisk klokke, og gull gjør noe med deg når man først har fått smaken på det, hehe. Har sett at det har dukket opp et par til DD på forumet her, og det varmer hjertet! Solgte jo DJ'en for å finansiere litt av Suben, og nå sitter jeg litt på gjerdet for å finne ut hva som skal inn. Har lagt min elsk på den nye Omega PO-chronoen etter at jeg prøvde den hos klokkepusheren, men nå må det bare roe seg litt ned, så får jeg se hva som trigger når klokkekontoen får påfyll.

Takker så mye for alle fine ord! :mrgreen: