Ja, da var dagen kommet. Post nummer 1000 på galehuset! Påfuglfjærene kan endelig slås ut i full vår! Det hele begynte på en flyplass i tyskland, jeg så et urmagasin med en Tag Heuer Monaco på forsiden og ble veldig fascinert av designet. Jeg åpnet bladet og trodde alle prisene var oppgitt i feil valuta, for dette var jo de sykeste summene jeg hadde sett. I mange år gikk jeg innom urpusherne på diverse flyplasser og tittet gang på gang på Monacoen, selve drømmeklokken over alle drømmeklokker. Jeg turte aldri å spørre om å prøve den på, jeg bare tok turen innom for å se på den. Noen år gikk, jeg fikk jobb som betalte bedre enn en reisende vagabond og endelig tenkte jeg, nå, nå skal jeg ENDELIG kjøpe Monacoen! Etter noen titalls timer med ursøking på nettet stod det mellom Monaco, PO og Carrera. Etter en tråd om råd på WUS ble jeg overtalt til å gå for POen. Det som endelig slo meg bort fra Monacoen var plexiglasset. Jeg kunne jo ikke ha plexiglass på den ene klokken jeg skulle kjøpe meg i livet! Yeah right!
Fikk latterlig mye problemer med POen, hele verket ble byttet ut og den var mer på service enn på armen de 2 første årene. Etter hvert begynte jeg å snike litt på sonen og ble opptatt av Panerai, Jaeger og IWC, disse merkene mannen i gata aldri hadde hørt om, det var veldig spennende, det var prisene også! Etter at en hyggelig herreman med PAM på armen spottet POen min på jobb lot han meg prøve den på og jeg var solgt. Panerai skulle handles for en hver pris! EKTE Panerai som jeg brukte å si til kona når vi så slike kjipe kopier i utlandet. Jeg solgte en liten del av en meget dyr platesamling jeg hadde opparbeidet meg gjennom hele ungdommen, har ikke savnet platene en eneste dag siden! Paneraien kunne endelig kjøpes! Først gikk det nesten helt galt i Nederland etterpå gikk det helt rett fra en superselger fra Australia. GODFØLELSEN var helt crazy når denne ble unbokset. Når jeg åpnet boksen laget av pæretre var det som om noen hadde skjenket meg den hellige gral! Blir nok aldri å finne den følelsen igjen! Etterpå har det bare sporet av med Sub-C, Speedy Pro og fullstendig flippehysteri som jeg skal gjøre alt for å roe ned nå. For å si det slik, de postene over ang. spontankjøp av klokke, er den DateJusten på bildet, som nå ligger på salgsforumet... Huff!
Hvor går veien? Håper å finne de 6-7 perfekte klokkene som blir i samlingen, har blitt mer komfortabel med å bare skrive på SP her og bruker det som en rehab for å døyve galskapen. Det fineste med hele hobbyen er uansett samholdet her inne og de folkene som er klokkesamlere, dere er sykt fine folk, rett og slett! Det får være nok emo for i dag. Jeg gratulerer meg selv med mine første 1000, la det bli færre unboksinger på de neste 1000
Noe sier meg at det kan bli vanskelig å holde!
Ps: Sorry for fingermerker og stygge bilder over her, måtte bare kaste klokkene på sofaen for å få denne posten ut av systemet!