Threepwood sin samling

Det er noe magisk med Master Control serien til JLC, men av de valgalternativene nevnt over så ville jeg gått for en Pepsi.

Synes det er litt merkelig med indikator for gangreserven når den kun er på 43 timer. Gangreserve indikator er vel i ytterste grad kun en nødvendighet på handwound?

Hadde det vært 8 dagers-verket derimot...

Omega, JLC eller Rolex blir jo aldri feil da uansett :)

Da ble det vel en Rolex GMT, tipper jeg..? Enklest å gjøre impulskjøp med Rolex :)

43acb667.jpg

bfcfe504.jpg

5ec575a1.jpg

Ja, da var dagen kommet. Post nummer 1000 på galehuset! Påfuglfjærene kan endelig slås ut i full vår! Det hele begynte på en flyplass i tyskland, jeg så et urmagasin med en Tag Heuer Monaco på forsiden og ble veldig fascinert av designet. Jeg åpnet bladet og trodde alle prisene var oppgitt i feil valuta, for dette var jo de sykeste summene jeg hadde sett. I mange år gikk jeg innom urpusherne på diverse flyplasser og tittet gang på gang på Monacoen, selve drømmeklokken over alle drømmeklokker. Jeg turte aldri å spørre om å prøve den på, jeg bare tok turen innom for å se på den. Noen år gikk, jeg fikk jobb som betalte bedre enn en reisende vagabond og endelig tenkte jeg, nå, nå skal jeg ENDELIG kjøpe Monacoen! Etter noen titalls timer med ursøking på nettet stod det mellom Monaco, PO og Carrera. Etter en tråd om råd på WUS ble jeg overtalt til å gå for POen. Det som endelig slo meg bort fra Monacoen var plexiglasset. Jeg kunne jo ikke ha plexiglass på den ene klokken jeg skulle kjøpe meg i livet! Yeah right!

Fikk latterlig mye problemer med POen, hele verket ble byttet ut og den var mer på service enn på armen de 2 første årene. Etter hvert begynte jeg å snike litt på sonen og ble opptatt av Panerai, Jaeger og IWC, disse merkene mannen i gata aldri hadde hørt om, det var veldig spennende, det var prisene også! Etter at en hyggelig herreman med PAM på armen spottet POen min på jobb lot han meg prøve den på og jeg var solgt. Panerai skulle handles for en hver pris! EKTE Panerai som jeg brukte å si til kona når vi så slike kjipe kopier i utlandet. Jeg solgte en liten del av en meget dyr platesamling jeg hadde opparbeidet meg gjennom hele ungdommen, har ikke savnet platene en eneste dag siden! Paneraien kunne endelig kjøpes! Først gikk det nesten helt galt i Nederland etterpå gikk det helt rett fra en superselger fra Australia. GODFØLELSEN var helt crazy når denne ble unbokset. Når jeg åpnet boksen laget av pæretre var det som om noen hadde skjenket meg den hellige gral! Blir nok aldri å finne den følelsen igjen! Etterpå har det bare sporet av med Sub-C, Speedy Pro og fullstendig flippehysteri som jeg skal gjøre alt for å roe ned nå. For å si det slik, de postene over ang. spontankjøp av klokke, er den DateJusten på bildet, som nå ligger på salgsforumet... Huff!

Hvor går veien? Håper å finne de 6-7 perfekte klokkene som blir i samlingen, har blitt mer komfortabel med å bare skrive på SP her og bruker det som en rehab for å døyve galskapen. Det fineste med hele hobbyen er uansett samholdet her inne og de folkene som er klokkesamlere, dere er sykt fine folk, rett og slett! Det får være nok emo for i dag. Jeg gratulerer meg selv med mine første 1000, la det bli færre unboksinger på de neste 1000 ;) Noe sier meg at det kan bli vanskelig å holde!

Ps: Sorry for fingermerker og stygge bilder over her, måtte bare kaste klokkene på sofaen for å få denne posten ut av systemet!

Samlingen din er av høy klasse og du har det du trenger for å finne en viss ro hvertfall. Problemet er vel at jegeren i den blir for sterk! Takk for at du deler og det var hyggelig å treffe deg i Oslo selvom det ble litt kort. Ha en fin kveld som WIS. Det er deg vel unt!

Jeg vil gratulere deg med en flott samling!;) Du har mange godbiter der!:) Du skriver bra i alle dine innlegg på sonen og er med på å gjøre sonen til det den er!:D Gleder meg til dine neste 1000 innlegg!;)

Gratulerer med en kjempe fin samling! Veldig bra skrevet, alltid interessant å høre om hvordan klokke interessen oppstod hos den enkelte :)
Gratulere også med WIS, det har du helt klart fortjent :)

Meget pen samling av klassikere! Har alltid drømt å ha en Speedy, en Sub og en Pam. Mer enn det "trenger" du strengt tatt ikke:)

Flott samling, og gratulerer med WIS status. :) Det står respekt av både urene og penneføring. ;)

Grattis med WIS!

Takker så mye! Ikke lenge til du er oppe å jobber mot 1000 selv ;)

Samlingen din er av høy klasse og du har det du trenger for å finne en viss ro hvertfall. Problemet er vel at jegeren i den blir for sterk! Takk for at du deler og det var hyggelig å treffe deg i Oslo selvom det ble litt kort. Ha en fin kveld som WIS. Det er deg vel unt!

Tusen takk! Ja, får mange BARE MÅ HA DEN-opplevelser, selv om jeg innerst inne vet at den bare blir noen måneder, hehe. Ja, det var veldig hyggelig, gleder meg allerede til neste GTG!

Jeg vil gratulere deg med en flott samling!;) Du har mange godbiter der!:) Du skriver bra i alle dine innlegg på sonen og er med på å gjøre sonen til det den er!:D Gleder meg til dine neste 1000 innlegg!;)

Tusen takk! Det varmer :D

+1

En flott samling!

Takker!! Husker du hadde mye kult i boksen din også!

Gratulerer med en kjempe fin samling! Veldig bra skrevet, alltid interessant å høre om hvordan klokke interessen oppstod hos den enkelte :)
Gratulere også med WIS, det har du helt klart fortjent :)

Kult å høre! Tusen takk!!

Meget pen samling av klassikere! Har alltid drømt å ha en Speedy, en Sub og en Pam. Mer enn det "trenger" du strengt tatt ikke:)

Hehehe, hadde lett overbevist meg selv om at det hadde vært nok i massevis før de kom inn i samlingen, nå når de er der, er det liksom så mye annet snadder man får lyst på! Det begynte for meg at en PO og en Speedy Pro var alt et klokkehjerte NOENSINNE kunne behøve...

Flott samling, og gratulerer med WIS status. :) Det står respekt av både urene og penneføring. ;)

Tusen takk! Veldig hyggelig!

Gratulerer med WIS status GT! Du har en utrolig lekker samling bestående av noen skikkelige klassikere her, som virkelig burde gi ro i sjelen til en klokkeelsker. :)

Ser frem til masse flere kvalitetsposter fra deg på veien til dobbel, trippel (osv.) WIS!

PS: Monkey Island serien er fantastiske spill. Har akkurat installert 4'en (det med 3D grafikk), og storkoser meg. Insult swordfighting med en gal, babblende Australier er hysterisk. :D

Veldig veldig lekkert, GT! Liker PAM, PO, 2*Rolex, tja, så og si alt du har i boksen :D
Dette er GTG materiale ;)

Tja, hva skal man si? Ting har hvertfall skjedd i klokkeboksen! På nåværende tidspunkt kan jeg vel si at jeg aldri har vært mer tilfreds med samlingen, og jeg vil samtidig tro at noen her synes jeg har gjort rare valg med å gå fra 2 Rolexer til 0. Rolex blir det "down the road", men er meget fornøyd med at jeg hadde nok selvdisiplin til å la 116610 gå ut. Føler at samlingen har blitt meget variert og samtidig av høy kvalitet. Tror faktisk 4-5 klokker er det jeg maks vil ha, ettersom jeg vil ha tid til å bruke hele samlingen jevnlig. Tidligere kunne Speedyen ligge i boksen uten bruk i et par uker, og slikt liker jeg ikke :) Jeg har ingen aning om hva jeg vil ha inn som neste, men den må passe inn med resten, jeg ønsker variasjon og jeg vil helst ikke ha 2 av samme merke i samlingen. Tips? :rolleyes:

Låner noen bilder her :)

c3c655a9ca4432c6328350a2b13a0001.jpg

Denne blir forever keeper. Har overlevd alle flipper og jeg elsker den. Første klokken jeg kjøpte og har vært med på fødselen til poden :)

PAM312_00016328.jpg

Trodde aldri jeg skulle flippe 111, den hadde nesten fått samme status som POen i samlingen. Plutselig begynner jeg å tenke på både "shiny" visere og in house, og vips var det gjort!

p946183532.jpg

Er en ekstrem forskjell i feeling på denne på bilder kontra virkelighet. Kanskje mest pga. den høye kassen som stråler både kvalitet og heavy "wrist presence"

Redigert:
Dette var rett og slett nydelig! Får ikke mindre lyst på 7-days etter det siste bildet:(

IWC har visstnok juleferie i nærmest 2 mnd. på serviceavdelingen, så fikk vite av Alf Lie i dag at klokken startet garantiprosessen hos IWC i dag, akkurat 2 mnd. etter den ble sendt inn. Må vel belage meg på 4 mnd. til med venting da :(