Tidenes morgengave fra min kone: PAM 508

Medlem
11. aug. 2014
Sted
Trondheim
God dag ladies & gentlemen!
Jeg våknet på Søndag etter mitt bryllup sammen to skjønnheter, min kone og ei som heter Luminor Submersible 1950 Ceramica. Den gamle Breitling SA Blacksteel´n er plutselig blitt degradert til hverdagsur og jeg er sånn passelig i himmelen...:mrgreen:

http://s1291.photobucket.com/user/Winchmaister/slideshow/Klokke

Det jeg dog lurer på er om det er noen i Trondheim/omeng som har skikkelig god peiling på dette merket? Da tenker jeg på å få en slags verifisering av autentisitet. Vet at Bjerke er behjelpelig og jeg skal dit for innkjøp av winder, men det har jeg ikke tid til enda.

Dere skjønner, prosessen i å skaffe denne klokken har vært noe eventyrlig og gjennom en "2nd hand"-butikk kalt watches.de av Marcus Tschopp. Noen med erfaringer fra denne selgeren?
Min kone har hatt noen norske hjelpere i kjøpet, som sikkert er noen av dere her på forumet, men jeg ønsker uansett å få litt støtte da det tross alt gjelder en del penger det er snakk om.

Mvh Winchmaister

Gratulerer med kona og klokken!

Klokke

Gratulerer med en drømmemannen;)

@Dr.fiddy er vel fra dine trakter? Kansje han har anledning. Alternativt er det mye hjelp i å legge ut bilder her. Foran og bak, nære og oversiklige osv.

Gratulerer med giftemålet

Damn! Grattis med fet PAM og kone:) Denne tråden må jeg spare til mitt eget bryllup en gang. "Se hva han fikk osv":mrgreen:

Fantastisk klokke. Gratulerer med kone og klokke.

Du trenger ikke nødvendigvis Bjerke til å verifisere ektheten. Andre urmakere vil kunne åpne den og rask kunne si noe om ektheten og tilstanden.

Grattis!
Både klokke og selger virker 100%

508 er en skikkelig "hard to get" modell og selges for mer i bruktmarkedet enn nye hos AD.

Kona har god smak!

Gratulerer!
Marcus Tschopp er en meget anerkjent brukthandler innen klokkeverdenen,- world wide. Han har holdt på i hele "min tid", og det er en god stund! :cool:

Å sladde nummer o.l. på klokke og lapper er ganske unødvendig,- IMO.
Jeg vet at det finnes enkelte "der ute" som sikkert kan og vil argumentere for det motsatte, men gjennom mine mange år innen klokkeverdenen har dette
aldri vært aktuelt for meg, ei heller har jeg fått presentert dokumenterte saker hbvor dette har resultert i noe problem! :confused:

Lykke til med PAM og kone! ;)

+1 ang Marcus Tschopp. Han selger stort sett kun kremklokker.

Grattis med kone med smak!