Tidenes port

JCE

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2009
Innlegg
132
Sted
BOO
Gikk på denne i Amsterdam forleden.
Hadde samme ur på armen:D

6fd9e62f.jpg
 
Slettes ikke det verste jeg har sett sprayet på en ellers kjedelig vegg! Basert på personlige erfaringer har jeg et inntrykk av at de er litt mer kreative når det gjelder tagging og andre former for "urban betongdekorasjon" i Amsterdam enn her i Trondheim. Her er nok de aller fleste tilfeller av denne "kunstformen" aldeles ikke kunst, og heller ikke noe forsøk på å utrette kunst - det aller meste er bare et "førbainna griseri" og faller under kategorien hærverk.

Tagging kan jo faktisk ha stor estetisk verdi hvis det blir gjort riktig!

Kanskje en liten digresjon - men likevel ;)
 
Ikke for å forsøple tråden her, men tagging er sånne dritt kjafs som noen klatter overalt. Dette her derimot kalles grafitti og det er noe helt annet. Sånn som han her, det er kunst med spraybokser, jeg har selv sett han i action. :p
absolut.jpg
 
Slettes ikke det verste jeg har sett sprayet på en ellers kjedelig vegg! Basert på personlige erfaringer har jeg et inntrykk av at de er litt mer kreative når det gjelder tagging og andre former for "urban betongdekorasjon" i Amsterdam enn her i Trondheim. Her er nok de aller fleste tilfeller av denne "kunstformen" aldeles ikke kunst, og heller ikke noe forsøk på å utrette kunst - det aller meste er bare et "førbainna griseri" og faller under kategorien hærverk.

Tagging kan jo faktisk ha stor estetisk verdi hvis det blir gjort riktig!

Kanskje en liten digresjon - men likevel ;)

Vi har et stykke å gå i forhold til sørover i Europa når det gjelder gatekunst. her er det utrolig mye bra. Bla og bli glad.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.288245221186388.81709.213775278633383&type=3