Tidssonen NATO (bilder og inspirasjon)

Jeg er også klar for 17. mai nå!
SeikoSamuraimTidssonenNATO.jpg


Forhåpentligvis slipper jeg ullgenser på 17. mai, men man vet aldri her i Bergen......
 
Ja-ja, @Juice , nå fikk du solgt enda en norgesnato. Var fornøyd med den gamle, men så jo ut fra bildene her i tråden at det var ganske stor forskjell.

Har tatt et bilde av begge remmene, men dette ble tatt under halogenlys og den nye ser nesten orange/gul ut. Men man kan i alle fall se forskjellen i kvaliteten/stoffet.




Når remmen kom på klokken og klokken kom ut i dagslys ble det noe helt annet. Ser at det er både rusk og rask på klokka, men det får dere leve med.









Satte den gamle remmen på GMT-en som Secondman bruker som beater om dagen. Han skulle visst skøyte på et sånt skøytebrett med hjul på på Nasjonaldagen, så da er det vel like greit at han bruker denne klokken. Også dette bildet er tatt under halogenlys og fargene blir helt tullete. Ja, faktisk så tullete at selv fargeblinde Minuteman ser det.






Sånn, da er gutta klare for 17.mai er vi så gla' i ...
 
Redigert av en moderator:
@Minuteman Wow, norgesnato på den nye yachtmasteren ble en fantastisk fin kombinasjon! Den komplimenterer både de blå og røde detaljene i skiven på klokken på en frekk måte, og det hvite i remmen komplimenterer fargen på bezel og kasse. Dette ble rett og slett utrolig spenstig, du er klar til 17. mai, ingen tvil om det, og etter min mening er det absolutt ingen grunn å skifte etterpå heller. Nydelig! :D

Edit: der fikk jeg sparket jeg trengte til å bestille en av de nye remmene også. Takk skal dere fankern meg ha. :p
 
Redigert av en moderator:
Da var den nye norgesnatoen kommet og satt på explorer 2. Må nok en gang takke @Juice for en kjemperask forsendelse, top notch som vanlig!

Den nye remmen innfrir de høye forventningene jeg har fått bygget opp av å lese tråden! Komforten er kjempegod, og kvaliteten på vevingen virker veldig bra. Den er mye mykere og mer tøyelig enn den gamle, som virker ganske stiv og stram i forhold. Spennen er også noe tykkere og virker mer solid, selv om den gamle virket hel grei på dette punktet. Det jeg liker best, dog, er at fargene er mye friskere og mindre syntetiske. Hvitfargen på den gamle var litt matt og metallisk, her er den knallhvit. Liker den dype blåfargen også. :)

8717015945_b629118292_b.jpg
 
Redigert av en moderator:
Fikk mitt eksemplar i går, veldig fornøyd. Fargene ble virkelig bra på denne :)

8718833959_63095dcb0a_b.jpg
 
Tag på Norges Nato

Denne har jeg allerede postet under dagens for en liten tid tilbake. Men den passer jo inn her og

A101307C-DBAA-4132-9949-1ACEB067DE42-1488-000000823A07592D_zpsfaae8842.jpg
 
Leste i en annen tråd som jeg ikke finner igjen at der var forskjellige måter å feste/brette overskytende del av natorremmen. Noen som kan noe om dette og som vil prøve å illustrere?
 
@westmouth

Jeg bretter enden på min innover, istedenfor utover, og da blir det seendes ut slik:)

D404EBC1-99E3-4158-BF50-173B25D3FAA6-13307-0000119482D7DFDA_zps977d99b4.jpg


Her er et bilde som illustrerer hvordan jeg bretter min:

61MLqWioQFL._SY300_.jpg


Her er den brettet utover:

Chronotac%2BGMT%2BNATO%2BStrap%2B4.jpg


Og her er en annen måte å brette den på:

maratac6.JPG


nato-straps.jpg
 
Redigert av en moderator:
Jeg var så heldig å få en TS nato av et annet medlem etter at lageret i nettbutikken var tomt, hadde gledet meg til å sette den på min Polar. Det funket fint men den var litt stiv, og litt anonym i fremtoningen i forhold til den nye.

Kjempefornøyd med ny versjon, her er mitt fotobidrag

IMG_1250.jpg
 
Redigert:
Mottok den nye natoen i dag. Og må si jeg ble fornøyd. Den gamle er bra den assa, men ikke når du sammenligner. Bedre materiale, mer bøyelig, bedre farge, alt stemmer. Samt den lille tidssonen logoen på spennen:) Takk skal du ha @Juice for ett nydelig produkt.

Har ikke helt bestemt meg for hvilken klokke jeg skal bruke den på ennå, men etter oppfordring så ble den første testen gjort på Reversoen;)

Here you go @Thomas
AGqbpE4.jpg


Og siden jeg vet at noen vil blir skuffet om jeg ikke tar den andre siden også så. Til ære for deg @adamskater
8yyxQtj.jpg


Kom til å huske at Reversoen har 22mm lugs når jeg satte den på her nå, har vært vant til at alle er 20, men med arvegods på 18mm, Speedy på 20mm og Reverso på 22mm så får jeg nøye meg med den som passer til alle:)
 
Redigert av en moderator:
Hamilton Jazzmaster Chrono på den nye natoen. Kjapp levering av @Juice og stor takk til @adamskater som tilbød seg å sende buede baretter gratis til en stakkar i nød :)



 
Redigert av en moderator:
Synes den ble grei på min Zenith Prime, dette er den "gamle" versjonen av Tidssonen nato. Men er allikevel en fornøyd bruker! :)

20130510_175024.jpg
 
@Wangensten - trodde aldri jeg skulle si det, men akkurat her gjør seg hvit skive best ;)
Noe som også Polaren før og Hamilton/Zenith efter er eksempler på
@slip - ingen årsak!
 
Redigert av en moderator: