Tidssonen Passaround - avstemning

Tidssonen Passaround

• MK II Seafighter

Stemmer: 0 0,0%
  • Archimede Sporttaucher

• Helson Shark Diver

• Stowa Seatime

• Steinhart Triton

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
Viktig: om du ikke er interessert i å delta i en Passaround uansett hvilken klokke som blir valgt, vennligst avstå fra å stemme!

Det ser ut som om det kan være grunnlag for en Tidssonen Passaround, og nå er tiden kommet for å stemme frem hvilken klokke vi går for.

Jeg har satt opp de forskjellige alternativene etter å ha lest gjennom diskusjonstråden og sett hvilke som er nevnt, og hvilke klokker jeg synes passer til formålet. Pris (<~6000 kr), alternativ med gummi/nylon/skinnrem, kvalitet og røffhet har vært de viktigste kriteriene. Jeg har bevisst droppet alt som ikke er dykker/tool/sportsur (som f.eks Stowa Flieger). Dette fordi klokken skal sendes land og strand rundt og brukes intensivt av en haug forskjellige mennesker i løpet av perioden, og i mine øyne bør det derfor være en klokke som tåler og kler en smell. Det er fritt frem for å være uenig i dette, men i utgangspunktet blir det altså slik.

Bindende påmelding blir først etter at modell er bestemt, avstemningen regnes som avsluttet etter ca 1 uke eller så.

Diskusjon og meningspåvirkning i tråden er tillatt, oppfordret til og med!

Her er alternativene (prisene er ca, inkl frakt og mva):

* MK II Seafighter - ca 5600,-
Svenskenes valg. Solid bygde ur med militær inspirasjon. Kommer i flere versjoner, se nettsiden for detaljer.
sf_banner_640.jpg

* Archimede Sporttaucher - ca 5500,-
8974-kau-dia.jpg

En av mine favoritter, dykkerur med ETA-verk, 300m og flere variasjoner i skiver, rem og farger.

* Helson Shark Diver - ca 5500,-
W02.jpg-thumb-450x301-4684.jpeg

Forutsetter modellen med ETA-verk. Hyppig nevnt. Solid, schvær tanks med gode specs og tøff mesh. Det bør påpekes at flere forummedlemmer har denne, noe som antagelig utelukker dem fra deltakelse, pluss at modellen allerede er "kjent".

*Stowa Seatime - ca 6000,-
1169309711-6791.jpg

Dykker fra tyske Stowa. Nostalgisk utseende, gummirem, kan leveres med COSC-verk (dyrere).

* Steinhart Triton - ca 5000,-
999344881tri1000bi_1.jpg

Steinhart har mange hommage-ur, men denne er deres egen, originale design. Stor og tøff, med 100 ATM, ETA 2824 og gummirem.

Min stemme går til Archimede. Jeg synes Helson-uret er det absolutt mest spennende av de oppgitte alternativer, men med sine 45mm er det helt utelukket at et slikt vil havne på min arm. Jeg understreker at jeg selvsagt er med på Passaround uansett hvilket ur flertallet velger. Skulle jeg være så heldig å vinne en Helson får jeg heller bruke den som veggur.

Min stemme går til Stowa Seatime.
Grunnen til dette er:
  • Stowa har historie. Noe jeg synes er viktig.
  • Designet er nesten uforandret fra den orginale versjonen fra 1963
  • Gjennomsiktig bakside.:D
  • Skruer i lugsa for enkelt remskifte.
  • Lett bytte av bezel i forskjellige farger.:grin:

Denne føles mer eksklusiv da den er satt sammen av et lite firma med 10 ansatte.
Blir det ikke denne kommer jeg nok til å kjøpe den uansett.;)

De andre er kule klokker, men de er desverre litt mye "knock-off" av andre i mine øyne.
Stowa'en er mer orginal.

Min stemme går til Helson. Denne tiltaler meg mest og ønsker å prøve den ut før jeg evt. kjøper en selv....:D:D:D

Archimede her. Synes den virket veldig spennende!

Gleder meg forsåvidt uansett da jeg kan godt tenke meg en ukes tid sammen med alle disse.

Helson her, stowa på en andreplass. Mest praktisk med noe på rem egentlig hvis den skal være passaround da

Archimeden hadde vært rå i komboen hvit dial med svart luminova, men jeg liker sharkdiveren best!

Stemmer på Stowa. Den er tøff og har egenart. Synes Archimedes er litt for lik Omegas Planet Ocean og at Helson er i største laget. Men blir med uansett hvilken det blir. Håper på en morsom GTG på slutten av dette med utloddning og klokkegøy (håper vi kan få tak i en slik trommel med nummererte kuler).

Jeg slenger meg på denne og stemmer Helson. Rett og slett fordi jeg synes den er den klart tøffeste blandt kandidatene med solid kasse og røff mesh.

Gleder meg til å gå med dette "vegguret" på armen en uke :p

Ser at Helson tar ledelsen med Stowa og Archimede som puster den i nakken.;)
Alle tre kommer jo i forskjellige farger.
Uansett hvilken det blir må det vel igjen bestemmes hvilken versjon som skal loddes ut?
Eller blir det den versjonen som er avbildet i første innlegg?

Oppfordrer alle til å stemme på min favoritt: Stowa.:D
Dette vil skape balanse i universet og vinneren vil leve lykkelig til sine dagers ende.:p

Uansett hvilken det blir må det vel igjen bestemmes hvilken versjon som skal loddes ut?

Oppfordrer alle til å stemme på min favoritt: Stowa.:D
Dette vil skape balanse i universet og vinneren vil leve lykkelig til sine dagers ende.:p

Heia Stowa. Bare tre stemmer til nå tar den ledelsen. stem på Stowa!

Shark Diver er det mest spennende alternativet i mine øyne, Stor, men det skal gå.. :cool:

Om det blir åpning for å la jyplinger med <100 poster være med, så hadde det vært morsomt å prøve noe litt utenfor boksen. Stemmer derfor Stowa, selv om Helson er klokken jeg antagelig hadde valgt å kjøpe selv.

Måtte bli Helson, selv om det er en stor fare for at den blir for stor for meg.

Vi må ta en diskusjon om farge, antar jeg. Jeg valgte bare et vilkårlig bilde fra de respektive nettsider da jeg laget pollen, så fargevalget er på ingen måte hugget i sten.

Bare en liten ting jeg lurer på....

Når klokke er valgt, rekkefølge er valgt osv og klokken er i sirkulasjon. Er det noen regler for hvordan den skal brukes? Tenker da på om den skal brukes så forsiktig som mulig, maks utsettes for desk-diving, eller oppfordres det til å ta med denne røveren på mest mulig eventyr og opplevelser og dokumentere dette?

IMO så synes jeg at jo mere denne rakkeren blir med på under passarounden (dykking, fjellklatring, racerbilkjøring osv.), jo mere sjel får klokka og dersom det dokumenteres iform av bilder og historie så er det en kulere klokke å eie selv om den da sannsynlivis er laaaangt ifra LNIB......:D:D:D

+1

Hadde satt mer pris på klokken dersom jeg fikk se action shots av typen JoLu pleier å servere her inne