Tidssonen Passaround - avstemning

Tidssonen Passaround

• MK II Seafighter

Stemmer: 0 0,0%
  • Archimede Sporttaucher

• Helson Shark Diver

• Stowa Seatime

• Steinhart Triton

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .
Jeg hadde ikke tenkt at det skulle være noen begrensninger på bruken, annet enn å bruke hodet. En behøver ikke gå inn for å ødelegge klokken, men å ta den med på eventyr bør jo være en oppfordring! Min generelle filosofi når det gjelder ur er at de skal brukes, og om det er en dykkerklokke bør en ikke være redd for å dykke med den:)

Noen "battle scars" gir bare litt ekstra sjarm.:)
Ellers er det jo en gjeng klokketullinger som skal bruke den, så jeg vil tro den blir behandlet med måte.

Bekymrer meg ikke nevneverdig for at den får for mye julig nei.

Vil tro de fleste her inne aldri hadde tatt sjansen på å dykke med en Rolex DSSD, bare sånn i tilfelle den ikke skulle tåle det :p

Bekymrer meg ikke nevneverdig for at den får for mye julig nei.

Vil tro de fleste her inne aldri hadde tatt sjansen på å dykke med en Rolex DSSD, bare sånn i tilfelle den ikke skulle tåle det :p

Hehe, litt merkelig det der... Man kjøper den ultimate, råeste og dyreste diveren som er å oppdrive. Her snakker man om en klokke som er bygget for å brukes. Men det svært få som faktisk bruker klokka til det den er utviklet for...hehe

Her var det ufattelig mye tøft - av merker jeg aldri har hørt om engang! Syntes umiddelbart at Helson sin var tøffest og ga den min stemme - men fikk etterhvert mer og mer sans for Stowa....Synes denne modellen( Seatime Black) også var fin, og det er jo absolutt prisen også - 758 euro MED COSC-verk!

b0.jpg

Röstet Stowa, da den er en kvalitetsklokke i klassisk design:) men kunnet tenke meg Archimedes som er en intressant bedrift. Helson er litt for mye "amerikansk independent watchmaking" der det er mye homage, 20kg stål og mesh-mesh, ikke helt min ting. MkII har jeg hatt för og hadde litt kvalitetsproblem så den var aldrig aktuell for meg igjen.

Avstemningen går mot slutten, kun én dag igjen! Oppfordrer de som ikke har stemt og som er interessert i å være med til å stemme nå.

Synes for øvrig nesten det er litt synd hvis det blir en Helson, da flere på forumet har en allerede (eller har bestilt), så det er en etterhvert godt kjent modell. I tillegg regner jeg med at de som har/har bestilt ikke er så veldig interessert i å være med på Passaround, og skal vi få nok deltagere trenger vi alle de faste!

Oppfordringen er derfor klar - heia Archimede eller Stowa i sluttspurten!

Jeg hiver meg med. Close race mellom Archimede og Stowa, men jeg går for den siste. Lover å behandle den med ærefrykt.

Da gikk min stemme til Stowa Seatime. :)

Hadde egentlig tenkt til å stemme Helson Shark Diver etter å ha siklet over den flere ganger, men stowadesignet har grodd på meg og syntes faktisk den ble bedre og bedre. Liker også at det er enkelt å "modifisere" den litt med utskiftbare bezelringer.

Ser ut som Stowaen vant :D
Hvis ikke resten av dere har store motforestillinger foreslår jeg at vi går for cosc versjonen. med 46 deltagere blir det vel ikke et for voldsomt utlegg?