Tidssonen Passaround II

Jeg skal absolutt være med denne runden :) Den trenger en tur til Bodø.

Helson
Ocean 7
Benarus (Er noen flotte Megalodon-klokker tilgjengelig der nå!)

Skal komme med noen spesifikke forslag snart!

2e2ee7dc-8ede-9981.jpg

Mer om klokken her:
http://boutique.mkiiwatches.com/ProductDetail.jsp?LISTID=800004E7-1314588599

Må si jeg er litt skeptisk til de subdialsene(kom det fra mannen med kun EN sub i samlingen... og den er GRØNN), men blir lett med på den om dette er klokken som blir valgt ;)
Finnes Glycine hos noen forhandlere her til lands, eller er det netthandel som må til?

På hovedsiden her på TS ligger det en artikkel om oppstart/restart i Norge. På Glycine sine hjemmesider står det at militrytime.no er norsk forhandler/importør, men hos militarytime.no fant i alle fall ikke jeg noe om Glycine.

Klokken jeg foreslo, den med "normale" subdials, er utsolgt fra fabrikk. Ikke uventet har de et kjempelager av den med misfargede ;) subdials.

har vel kanskje ikke vært nok her på TS til å bli med denne runden, men må si at jeg digger initiativet.

har vel kanskje ikke vært nok her på TS til å bli med denne runden, men må si at jeg digger initiativet.

91 innlegg skriver du på no-time.
Still noen "dumme" spørsmål, følg opp svarene med nye spørsmål, ta bilder av noe gammelt rask og post det på forumet, skriv gratulasjoner til alle med nye klokker, still flere spørsmål osv. Bare et tips fra en som vet :D

Edit: Du kan også kommentere alle de pene skoene til Mathfjeld - da øker antallet fort.

Still noen "dumme" spørsmål, følg opp svarene med nye spørsmål, ta bilder av noe gammelt rask og post det på forumet, skriv gratulasjoner til alle med nye klokker, still flere spørsmål osv. Bare et tips fra en som vet :D

Edit: Du kan også kommentere alle de pene skoene til Mathfjeld - da øker antallet fort.

Du bør absolutt lytte til Minuteman. Han vet hva han prater om :D :D

Jeg liker ikke å spamme, da venter jeg heller til neste runde, er egentlig ikke en stor sak. Slang opp noen dumme spørsmål på klokkeforumet nå, men får nesten se hvor mye meningsløse poster det kommer fra meg. Takk for tipsa da :)

På hovedsiden her på TS ligger det en artikkel om oppstart/restart i Norge. På Glycine sine hjemmesider står det at militrytime.no er norsk forhandler/importør, men hos militarytime.no fant i alle fall ikke jeg noe om Glycine.

Klokken jeg foreslo, den med "normale" subdials, er utsolgt fra fabrikk. Ikke uventet har de et kjempelager av den med misfargede ;) subdials.

Der kan du se! Har ikke fulgt med på hovedsiden ser jeg, for hurtigknappen på bokmerkelisten min er lenket direkte til forumet :) Det må jeg gjøre noe med ser jeg. Takk for tips!

Hehe, fanken... men kanskje ikke så rart nei. De var unektelig litt mystiske de subdialsene der.

Jeg står over denne gang, såfremt vi ikke høyner innsatsen til 1000,-

Jeg blir gjerne med på en runde til, og støtter topales forslag om Sinn. Jeg synes forøvrig også det bør stilles litt strengere krav til oppfølgning fra deltakerne denne gang. I forrige runde virket det som om klokken ble liggende veldig lenge hos enkelte, og klokken måtte etterlyses flere ganger. Det var irriterende for de neste i køen, og respektløst overfor Krille som tok seg bryet med å organisere det hele. Det er forståelig at man ikke har tid eller lyst til å ta bilder og skrive rapporter, men dersom man ikke har tid til å gå på postkontoret en gang i løpet av en vanlig uke bør man heller la være å bli med.

Jeg har lyst til å være med, var litt for sen forrige runde!
Glucine synes jeg er et godt alternativ, ang. importør selges de i alle fall hos Urmaker Ossur i nærheten av rådhusplassen.

Den blå Hamilton var også lekker :)

Hadde man gått opp litt i pris hadde faktisk ikke en Nomos vært umulig - der har man noe annet enn en mainstream greie som alle har sett før ;).

Personlig blir jeg mer enn gjerne med på noe som dette uansett.

Jeg vil gjerne være med :)

Synes den Hamiltonen så litt spennende ut...men Sinn er sikkert også greit, da det er ganske bombesikre klokker. Er bare ikke 100 % solgt på designet.

Jeg vil også gjerne være med, selv om jeg ser at postcounten kan bli et problem.

Forøvrig gode forslag som er kommet, spesielt Sinn og Hamilton da det ofte er modeller fra disse produsentene som man har lyst på, men som man ikke aner hvordan tar seg ut i virkeligheten.

Jeg var med forrige gang og blir gjerne med igjen! Kult å teste klokker jeg ellers ikke får tafset på. Mange bra forslag for passaround ur. Sinn er helt klart min favoritt! Jeg fikk testet den nevnte Hamilton i Chicago for et par dager siden, var såpass kul at jeg faktisk vurderte kjøp. Men Hamilton er Hamilton og jeg klarte ikke å gå for denne da det er mange klokker i denne prisklassen! Ble et annet kjøp denne gang;) (unboxing kommer iløpet av uka). Husk at Hamilton'en er over 45mm.. Blir kanskje litt stort for de fleste..

Jeg er med, jeg synes vi skal ha rom for å øke innsatsen litt etter hva slags klokke vi ender opp med. Av de som er foreslått må jeg si at Hamiltonen falt i smak. Å øke prisen så mye som til 1000 kr tror jeg kan bli et problem med sikkerheten og logistikken.

Jeg er også helt enig med Hopalong at oppfølgingen bør bli bedre.