Tidssonen review: A. Lange & Söhne Datograph Auf/Ab

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
Vet at flere har ventet på en review av ALS Datograph Auf/Ab, og den er nå tilgjengelig på Tidssonens forsider.

Har også inkludert en kort intro til Lange sin historie som setter merket og Datograph-modellene i litt historisk kontekst.

wDSC05147-1050x700.jpg

@Hermansen :)

Redigert av en moderator:
Tusen takk for en strålende review @Fyrsten
Dette er en definitiv grail. Må bare spare litt:mrgreen:

Ser ut til at du har hatt fine dager på jobb @Fyrsten :) Takk for en flott gjennomgang.

Virkelig nydelig ur dette, jeg skulle gjerne klådd litt på en Lange. Man skjønner virkelig at dette er i ypperste klasse horologi.

Hvis jeg skal sette fingeren på noe så forekommer det meg rart at de ikke holder seg til én fontstørrelse og skriveretning for tachymeter-skalaen. Men for alt jeg vet er dette i tråd med tradisjon og gjengs framgangsmåte.

Etter å ha lest denne artikkelen har jeg nå også bladd meg tilbake til @Moore sin nytelse av en Lange 1 Time Zone , fortsatt etter min mening sonens vakreste ur.

(Link til glede for evt nye lesere.)

Takker og bukker for en veldig velskrevet anmeldelse med kjempebra bilder! En helt vannvittig klokke dette :)

Nykvernet kaffe fra Etiopia i samhandling med denne mega flotte review ble en pangstart på en søndags morgen @Fyrsten :)
Tusen takk for fyldig og velskrevet review. Alltid artig og lærerikt og lese slike anmeldelser,da man etter ent 'studie' oppdager nye detaljer man betrakter fra en annen vinkel.
Takk for påfyll av kunnskap.

Takk for en informativ og velskrevet artikkel. Her lærte jeg mye. Bildene er superlative :)

Fikk du testet nøyaktigheten på denne klokke?

Takk for en informativ og velskrevet artikkel. Her lærte jeg mye. Bildene er superlative :)

Fikk du testet nøyaktigheten på denne klokke?

@Thomas
Nei, tester i utgangspunktet ikke disse urene for nøyaktighet (de er ikke nødvendigvis helt representative for de urene som blir solgt over disk), men en urmaker hos en av de store forhandlerne sjekket den kjapt i en timegrapher og den var visst helt spot on.