Til Mogens Fra Mogens

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
Etter unboxingen av ”Ventepølsa” har jeg gledet meg stort til julaften for å pakke ut årets siste til klokkesamlingen.

Jeg har lenge ønsket meg en ”av de store”. Jeg har veiet frem og tilbake om modeller, merker, komplikasjoner osv, og som mange andre, opplever jeg veien nesten like morsom som målet☺

Etter at Moore viste frem sin nydelige Dual Time-utgave tidligere i høst sto målet klart for meg, det som gjensto var å finne min modell og så starte jakten.

For meg representerer denne klokken en fantastisk kombinasjon mellom en lang og riktig historie, et tidløst design og enestående ingeniørkunst. Noen vil kanskje mene at detaljer i designet på dette eksemplaret er å dra strikken for langt; for meg er det en forbedring av et allerede utmerket produkt. Jeg synes det er utrolig at noe som ble tegnet for 40 år siden kan se så riktig ut, og med litt nye detaljer og en ”ny” komplikasjon se så moderne ut.

Jeg regner med at påfuglene har Kleenexen klar:p:p:p I present to you:

c2fcde1d.jpg

62870711.jpg

952dd7ce.jpg

dcd0475d.jpg

7046dbf0.jpg

Audemars Piguet Royal Oak Chrono

70e46a98.jpg

Chronograph-funksjonen gir den fantastiske tapesserie-skiven enda mer liv, ”Newman”-fargene er riktig så smakfullt IMO og chrono-knappene og kronebeskytterne gir klokken akkkurat passe ekstra ”punch”. Lenken er utrolig behagelig (kanskje den beste jeg har hatt) og størrelsen jeg kanskje trodde ville bli litt liten er ”bulls-eye”.

Da var julen unboxet inn! Fortsatt god julefeiring til alle på TS!:D

Et særdeles stort "broderlig" GRATTIS, Mogens!!!
:D

Denne var virkelig vakker: - kul, sporty og classy!
Absolutt verdt å vente på, og jeg tenker det blir mange, mange gode dager og opplevelser sammen med denne.

Enjoy!
:cool:

Gratulerer så mye med et utrolig flott ur!

Tidligere kom vel RO chrono med JLC verk og DD chronomodul.. Klokken din er vel den oppdaterte utgaven som kom for 1 års tid siden. Er det slik at denne nå har et manufakturverk?

Uansett en vanvittig flott klokke!

Whatthef*ck!!
Snakk om å skjemme seg selv bort!
Bra jobbet, Mogens!
Rålekker AP!:D:D:D

Æsj. Utrolig stygg. Hadde blitt skikkelig flau av å gå med sånn drit på hånda. :D

Grattis!

Nydelig! Gratulerer med en tidløs klassiker! Jeg anbefaler deg og
registrere deg inne på AP sine nettsider for å få fullt utbytte av
kundeservicen. Velkommen til klubben;)

Fyttirakkern, mogens! Snakk om å legge lista høyt!
Congrats med et klassisk og sporty ur - som jeg selv har siklet på :)

Ahh, nydelig! Mye superunboxinger på forumet om dagene, og denne står ikke tilbake for noenting! Meget pent, grattis så mye:)

Et særdeles stort "broderlig" GRATTIS, Mogens!!!
:D

Denne var virkelig vakker: - kul, sporty og classy!
Absolutt verdt å vente på, og jeg tenker det blir mange, mange gode dager og opplevelser sammen med denne.

Enjoy!
:cool:

Takk for det!

Jeg har lenge siklet på en AP. Det skjedde noe da jeg så din Dual Time. Royal Oak er en fantastisk flott klokke, og den kledde så godt en komplikasjon:)

Gratulerer så mye med et utrolig flott ur!

Tidligere kom vel RO chrono med JLC verk og DD chronomodul.. Klokken din er vel den oppdaterte utgaven som kom for 1 års tid siden. Er det slik at denne nå har et manufakturverk?

Uansett en vanvittig flott klokke!

Takk skal du ha, Juice!

Nei, og dette var et av argumentene MOT å kjøpe denne klokken. Det er riktig at AP har byttet urverk i denne. Nå er det et (kraftig) modifisert urverk utviklet av Frederique (?) Piguet (ikke den Piguet som var med og etablere AP). Dette urverket blir også benyttet av Vacheron Constantin og jeg må si at det er kanskje det "mykeste" verket jeg har betjent. Det er ingen tvil om at AP her har plukket fra øverste hylle, men det gjorde meg allikevel litt tvilende. Et manifaktur-verk er jo å foretrekke:eek:

Når det er sagt, all tvil ble lagt til side når klokken kom i hus. Finishen er fantastisk, urverket virker utrolig godt og den sitter som født på armen:D:D

:) sinnsykt bra
Gleder meg til å se

Ahh, nydelig! Mye superunboxinger på forumet om dagene, og denne står ikke tilbake for noenting! Meget pent, grattis så mye:)

Nydelig Mogens. Kjenner AP begynner å gro på meg :D

Gratulerer. Kanskje den fineste av de fine. Rett og slett.

Wow, for en manndig klokke :)

Fyttirakkern, mogens! Snakk om å legge lista høyt!
Congrats med et klassisk og sporty ur - som jeg selv har siklet på :)

Æsj. Utrolig stygg. Hadde blitt skikkelig flau av å gå med sånn drit på hånda. :D

Grattis!

Takk skal dere ha, folkens! Må si at etter 2 dager på armen er den fortsatt favoritten. ArthurF: Ja, den er jo faktisk ganske maskulin, selv om den åpenbart har mer detaljert finish enn mine andre klokker. I tillegg synes jeg generelt at hvit skive bærer preg av doser med østrogen, men de sorte subdialsene gjør denne stilig IMO:)

Nydelig klokke, gratulerer Mogens! Ikke verst å gå inn i det nye året med to nye flotte klokker. Bruker ikke Breguet også dette F. Piguet-verket? Mener det.