Nå har jeg kansellert bestilling av Honda E og kjøper nok i stedet en Mini Remastered fra David Brown og beholder i3en et par år til.. Same, same.
Vurderer i3 2017-18 modell - noen erfaringer å dele?
Kjøpte brukt 60Ah i 2017 og var for så vidt fornøyd med den - helt til vinteren kom. Ble lei av rekkeviddeangst, da måleren vinterstid, fulladet, lå på 11,5-12 mil.Vurderer i3 2017-18 modell - noen erfaringer å dele?
13 mil bør gå veldig, veldig greit vinterstid.
Ja. Vi er godt fornøyd med vår så langt.Noen her med erfaring på Audi E-Tron?
For meg ser det ut som en veldig grei pakke hvis du ikke trenger større bil. Har kjørt svigers første generasjon Egolf og det er absolutt en kurant bil, litt knapt rekkevidde på den men ellers topp. Har selv en Zoe som dekker ca 85% av våre behov. Golfen er ørlite romsligere og bedre på det meste.Er ikkje egentlig nye Egolf på papiret en temmelig bra pakke mtp pris / ytelse / rekkevidde ?
Har kjørt drøyt 1000 km. og er godt fornøyd. Bilen er diger og ligger godt på veien, samtidig så fungerer den greit i parkeringshus mm fordi du får god oversikt pga kameraer. Rekkevidden er grei også på vinterføre. Kjørte hjem fra fjellet i minusgrader i går, etter 24 mil så hadde den fremdeles 12 igjen. Beregningen virket helt riktig ut i fra kjørte km.Noen her med erfaring på Audi E-Tron?
Har kjørt drøyt 1000 km. og er godt fornøyd. Bilen er diger og ligger godt på veien, samtidig så fungerer den greit i parkeringshus mm fordi du får god oversikt pga kameraer. Rekkevidden er grei også på vinterføre. Kjørte hjem fra fjellet i minusgrader i går, etter 24 mil så hadde den fremdeles 12 igjen. Beregningen virket helt riktig ut i fra kjørte km.
For meg ser det ut som en veldig grei pakke hvis du ikke trenger større bil. Har kjørt svigers første generasjon Egolf og det er absolutt en kurant bil, litt knapt rekkevidde på den men ellers topp. Har selv en Zoe som dekker ca 85% av våre behov. Golfen er ørlite romsligere og bedre på det meste.
Skal ikke tilbake til el-bil, men vurderer å konvertere til el. Har nettopp kjøpt ny leilighet og har ikke allverdens budsjett, men tenker rundt 500K skal gå greit. Ser da på Model 3, brukt Model S eller en Kia E-niro. Tesla virker greit mtp hurtigladernettverket og sporty kjøreegenskaper, men servicen og kvalitetskontrollen gir jo en bismak. Kia har 7 års garanti og lang rekkevidde, men er jo ikke en like morsom bil mtp teknologi og kjøreegenskaper.
Trenger litt bagasjeplass og rekkevidde på minst 250 km vinterstid, slik at jeg slipper å lade på vei til hytta.
Noen tanker?
Denne her er vel godt innafor budsjett og behov.
Tesla Model 3
TESLA MODEL 3 LONG RANGE 4X4 UTSTYR RYGGEKAMERA STANDARD-AUTOPILOT XENONLYS SORT PREMIUM INTERIØR 12-VEIS GLASSTAK HIFI LYDANLEGG 4G VINTERPAKKE DAB+ NAVIGASJON BLUETOOTH 19"SOMMER HJUL HISTORIKK SOLGT NY I NORGE 5 ÅR RESTERENDE NYBILGARANTI BATTERI OG DRIVENHET 8 ÅR ELLER 192000 KM Gunstig...www.finn.no
Audi e-tron 50 kan vel være et alternativ men det kan være rekkeviddeangsten melder seg om vinteren, den er oppgitt til ca 300km wltp.Skal ikke tilbake til el-bil, men vurderer å konvertere til el. Har nettopp kjøpt ny leilighet og har ikke allverdens budsjett, men tenker rundt 500K skal gå greit. Ser da på Model 3, brukt Model S eller en Kia E-niro. Tesla virker greit mtp hurtigladernettverket og sporty kjøreegenskaper, men servicen og kvalitetskontrollen gir jo en bismak. Kia har 7 års garanti og lang rekkevidde, men er jo ikke en like morsom bil mtp teknologi og kjøreegenskaper.
Trenger litt bagasjeplass og rekkevidde på minst 250 km vinterstid, slik at jeg slipper å lade på vei til hytta.
Noen tanker?