Tilgang på Pelagos

Medlem
23. mai 2012
Sted
Drammen
Er på jakt etter en Pelagos, men må selvfølgelig prøve en før det bestilles.
Er det noen som vet hvordan tilgangen er på denne nå?
Og er det kun Bjerke, Lervik og Saastad som fører Tudor?

Redigert:
Er på jakt etter en Pelagos, men må selvfølgelig prøve en før det bestilles.
Er det noen som vet hvordan tilgangen er på denne nå?
Og er det kun Bjerke, Lervik og Saastad som fører Tudor?

Var hos Saastad i dag, men de hadde den ikke inne. Ikke visste de hvilken modell jeg snakket om før jeg fant den i katalogen heller...

Prøv Bjerke på Paleet, Karl Johan. Har du tilhold i Oslo området kan du selvfølgelig få prøve ut min, bare send meg en PM. Tror du blir fornøyd etter å ha prøvet denne, min er en klar "keeper"
Tom

Pelagos hva sier du? :rolleyes:

Da blir det hvertfall ikke handel der :)
Takk Utinaturen

Her er jeg litt uenig.

Høflighet, godt generelt kunnskapsnivå om ur, og villighet til å gå "the extra mile" er de tingene jeg forventer hos en AD som selger luksusklokker.

Tanken om at hver eneste ansatt hos hver eneste AD skal kjenne til hver eneste modell som inngår i hver eneste kolleksjon hos hvert eneste merke de fører – og gjerne fortelle oss nerder/entusiaster noe vi ikke vet om den eksakte modellen i tillegg – er selvfølgelig en kjempeflott tanke, men er i mine øyne en ganske urimelig målestokk å dømme ADs utifra.

Det viktigste må jo være at de leverer på punktene nevnt innledningsvis og gjør alt i sin makt for at du som kunde får den informasjonen du søker – selv om det betyr at de må slå opp i en katalog.

Jeg får fra tid til annen spørsmål om spesifikke modeller fra kjente merker hvor jeg virkelig ikke aner hvilken klokke vedkommende prater om. Null snøring. Referansen eller modellnavnet sier meg ingenting.

Da er det bare å slå opp på modellen på nett, lese spesifikasjonene og annen tilgjengelig data og vips så klarer jeg (med utgangspunkt i det jeg vil tørre å påstå er en generelt OK forståelse for klokker/klokkemarkedet) å gi noen ganske nyttige synspunkter og råd allikevel :)

Tja. Tudor Pelagos er en av de hotteste nyhetene de siste årene og har vært aktivt promotert i faglitteraturen, å ikke ha fått med seg den viser at selgeren ikke er særlig opptatt av faget sitt. Da jeg drev egen våpenbutikk var det helt utenkelig at det skulle komme nye våpenmodeller på markedet som jeg ikke viste om. De kan selvsagt likevel levere service og punktlighet, men man forventer mer hos spesialbutikker.

Var innom Bjerke på Paleet for ca én uke siden og de hadde den dessverre ikke inne for øyeblikket. De forventet å få den om ca 6 ukers tid :) Spent på å se om hvordan den føles på hånden, da tenker jeg mest på tyngden!

/W

Lervik fortalte at de fikk inn denne mot slutten av februar. Jørgensen i Tromsø hadde derimot denne på lager og kunne sende ut allerede samme dag.

Her er jeg litt uenig.

Høflighet, godt generelt kunnskapsnivå om ur, og villighet til å gå "the extra mile" er de tingene jeg forventer hos en AD som selger luksusklokker.

Tanken om at hver eneste ansatt hos hver eneste AD skal kjenne til hver eneste modell som inngår i hver eneste kolleksjon hos hvert eneste merke de fører – og gjerne fortelle oss nerder/entusiaster noe vi ikke vet om den eksakte modellen i tillegg – er selvfølgelig en kjempeflott tanke, men er i mine øyne en ganske urimelig målestokk å dømme ADs utifra.

Det viktigste må jo være at de leverer på punktene nevnt innledningsvis og gjør alt i sin makt for at du som kunde får den informasjonen du søker – selv om det betyr at de må slå opp i en katalog.

Jeg får fra tid til annen spørsmål om spesifikke modeller fra kjente merker hvor jeg virkelig ikke aner hvilken klokke vedkommende prater om. Null snøring. Referansen eller modellnavnet sier meg ingenting.

Da er det bare å slå opp på modellen på nett, lese spesifikasjonene og annen tilgjengelig data og vips så klarer jeg (med utgangspunkt i det jeg vil tørre å påstå er en generelt OK forståelse for klokker/klokkemarkedet) å gi noen ganske nyttige synspunkter og råd allikevel :)

Kan ta kritikk for at det kanskje var en snarlig konklusjon (hvis det var en konklusjon) og skal ikke bedømme AD ut fra kjennskapen om en klokke :)
Jeg kjenner tross alt ikke til forhandleren.
Men er også litt enig i Fossdal, da Pelagos har vært relativ hot.
Da ville jeg trodd at de få Tudor AD som finnes var kjent med den.

Kan ta kritikk for at det kanskje var en snarlig konklusjon (hvis det var en konklusjon) og skal ikke bedømme AD ut fra kjennskapen om en klokke :)
Jeg kjenner tross alt ikke til forhandleren.
Men er også litt enig i Fossdal, da Pelagos har vært relativ hot.
Da ville jeg trodd at de få Tudor AD som finnes var kjent med den.

Var ikke ment som kritikk spesielt mot deg, men bare en generell kommentar til den oppfatningen om at ADs skal være "the be all end all" av klokkekunnskap og hvordan det jo egentlig er nokså irrelevant når det kommer til leveringen av service og en god kjøpsopplevelse :) Mine beste kjøpsopplevelser har vært hos folk som definitivt har hatt mindre kunnskap om X-klokke enn meg, men de har levert til de grader på andre områder :)

Ang. Pelagos så spørs det vel om etterspørselen etter den har vært så veldig stor i Porsgrunn...etterspørselen etter Tudor generelt også kanskje? ;) Vi lever nok litt i en boble her i entusiastmiljøet og det kan være lett å glemme at de fleste mindre ADene overlever på Certina, Tissot og Omega.

Jeg var en tur innom Lervik ur denne uken for å kikke (les: sikle) litt. De hadde da ingen Tudor klokker inne i butikken, og de få klokkene de fikk inn gikk rett ut til kunder som hadde bestilt. Den manglende tilgangen ble forklart med at USA (og England?) markedet tok mange av klokkene.