Her er jeg litt uenig.
Høflighet, godt
generelt kunnskapsnivå om ur, og villighet til å gå "the extra mile" er de tingene jeg forventer hos en AD som selger luksusklokker.
Tanken om at hver eneste ansatt hos hver eneste AD skal kjenne til hver eneste modell som inngår i hver eneste kolleksjon hos hvert eneste merke de fører – og gjerne fortelle oss nerder/entusiaster noe vi ikke vet om den eksakte modellen i tillegg – er selvfølgelig en kjempeflott tanke, men er i mine øyne en ganske urimelig målestokk å dømme ADs utifra.
Det viktigste må jo være at de leverer på punktene nevnt innledningsvis og gjør alt i sin makt for at du som kunde får den informasjonen du søker – selv om det betyr at de må slå opp i en katalog.
Jeg får fra tid til annen spørsmål om spesifikke modeller fra kjente merker hvor jeg virkelig ikke aner hvilken klokke vedkommende prater om. Null snøring. Referansen eller modellnavnet sier meg ingenting.
Da er det bare å slå opp på modellen på nett, lese spesifikasjonene og annen tilgjengelig data og vips så klarer jeg (med utgangspunkt i det jeg vil tørre å påstå er en generelt OK forståelse for klokker/klokkemarkedet) å gi noen ganske nyttige synspunkter og råd allikevel