Tiltrekker seg Hairlines og værre

Medlem
12. juni 2014
Sted
Verdal
Virker som at min sub som jeg tok ut fra ad i sommer har veldig lett for å få seg hairlines og småstriper. Er ikke min første rolex dette, men min første splitter nye. Kan være at den var ny at jeg merker den minste stripe. Eller er finishen på disse litt grovere der den er børstet som ved påvirkning "nuller" man toppene lettere?

Kjøpte for noen år siden en LNIB 14060, og den brukte jeg hele tiden også på jobb og under bilpansret. Ga den alt og var ikke snakk om mye merker på den.
Virker på meg som at den må ha vært bedre?

Tok også ut en ny Rolex YM i sommer. Merker også at den har fått hairlines og småstriper. Men så langt har det ikke slått meg at dette er mer enn jeg har fått på tidligere nye klokker. Men det er min første Rolex, så isolert for har jeg ikke sammenligningsgrunnlag for dette merket.

Kan den opplevde ulempen utlignes av den fordel @UJU påpeker?

Tror ikke det er uret, tror årsaken er at du har for sterkt lys på og/eller nyutviklet OCD.

En sub skal bære preg av bruk, det er heile poenget med tool watch.. og No slår det meg at vi nok snart kan få kjøpe dei ferdig patinerte. Omtrent som å kjøpe nye "slitte" jeans med hull :)

@Jonass dagens sub er jo ørlite større så om du vant deg ved 14060 så kan det hende,
om enn med liten sannsynlighet, at du er noe mer utsatt for å komme bort i ting.

Vet ikke men kanskje det gamle sub imaget er litt borte med denne bling klokka. Slik at man kikker mer på den.
Masete damer i kø når det skinner Rolex på lang avstand, var ikke noe problem med den gamle

Med fare for å fyre oppunder noe. Min 114060 har faktisk en del hairlines selv om den er lite brukt og jeg har kontor jobb. Exp 1 og GMT'en har mindre selv om disse brukes mer.....

Hmm, min '99 Sea-Dweller tiltrekker seg bare nysgjerrige fisk og pene damer.
244304d1472386041-what-types-watches-do-you-like-rolex_2016.jpg