Tips ang. reimer og klokker i 5000-kronersklassen

Medlem
19. sep. 2012
Hei.

Får vel først introdusere meg selv. Jeg er en student fra tigerstaden med en gryende interesse for klokker.

Min klokkehistorie startet med en certina jeg kjøpte til konfirmasjonen for en del år siden. Denne ble jo til slutt for liten, og da gikk jeg på jakt etter nye alternativer. Nå har jeg:

Tissot Heritage Visodate:
tissot-heritage-visodate-automatic-.jpg

Christopher Ward C5 Malvern:
C5SWT-MK2.jpg

Christopher Ward C7 Rapide:
C7SKS_5.jpg

Jeg har også bestilt en Seiko Glossy Driver som skal på NATO-rem. I forbindelse med en fornyelse og oppfriskning av samlingen lurer jeg på hvor dere kjøper reimene deres. Det virker som om det er mye fint fra Hirsch - Er disse å anbefale?

Jeg vil også gjerne høre hva dere tenker om to klokker jeg har lyst til å kjøpe:

Flieger without logo - STOWA GmbH & Co.KG

og

OCEAN two blue... - Diver Watch - Steinhart Watches

Solide klokker?

Hei, og velkommen til forumet aka asylet.:p

Hirsch reimene jeg har hatt har vært av god kvalitet, og du får de i forskjellige prisklasser.
Både Stowa og Steinhart får god omtale her, og bruker du søkefunksjonen finner du en masse nyttig info. om begge to tenker jeg.

Lykke til.

Velkommen!

Flotte klokker du allered har, og både Sowa Flieger og Steinharten Ville passet fint inn i samlingen! Flotte klokker begge to, så du må egentlig bare bestemme deg for hva du vil ha (først? ;)), flieger eller diver...

Tror nok kanskje det blir fliegeren, i og med at jeg nettopp har bestilt en Seiko diver. Selv om Steinharten har et helt særegent utseende.. Uff, min slunkne studentlommebok er ikke glad for at jeg ble interessert i klokker.