Hehe, du setter ord på det vi alle opplever, Greg! Bra
Først vil jeg bare si at det siste du vil (og det er kanskje heller ikke mulig) er å få dama like interessert i klokker som deg. Ser du for deg kveldene i sofaen med hver deres laptop på fanget skriver innlegg på TS? Det blir umulig å lyve om prisen, og i tillegg skal hun ha, hver gang du skal ha.
Et viktig poeng, og som du må ta til deg - HARDT, er at denne formen for manipulasjon (Greg kaller det løgn) er noe du selv blir utsatt for daglig!
"Nei, denne kjolen er ikke ny. Hatt den i skapet lenge" eller "Og nei, denne er kjøpt på salg, kostet nesten ingenting...". For ikke snakke om hvor dårlig samvittighet du skal ha når dama har mammaperm og sliter seg halvt ihjæl med veninner på besøk og caffe latte, mens du egotripper på jobb. Skulle bare mangle at du kommer inn døren med oppbrettede armer.
Min taktikk er en kombinasjon av "Greg sine løgner"(som forøvrig synges til melodien av Pål sine høner)
og gaver. Jeg har ved et par anledninger kjøpt dyre klokker i gaver til min kjære. Hun ser på klokker som smykker, men vil gjerne ha noe bedre enn moteklokker. Det er vanskelig å nekte meg en klokke, når hun akkurat har fått en selv. Hun får selvsagt ingen klokker hver gang jeg får, men man må være flink til å kjøpe veske eller dyre sko når du merker at hun grynter.
At hun blir påvirket av vår interesse kan ikke unngås, og som Greg sier så gjenkjennes stadig flere klokker. Det blir vanskeligere å lyve om prisen på våre, og jeg tror nok at jeg er gjennomskuet for lenge siden. Men nå lyver jeg heller ikke direkte om prisen lenger, jeg forholder meg helt taus til forespørsler om pris. Isteden velger jeg å være litt vag som "jeg solgte jo den, og byttet den og så ble det ikke så mye i mellom..."
Poenget er at du må manipulere dama til å akseptere din interesse og pengebruk, uten at du må dele hele interessen (eller økonomien) med en til...
Lykke til!