tips for å vekke klokke int hos konemor?

Medlem
5. aug. 2010
Hei som sagt så trenger jeg valg til dette.
For jeg skal i løpet av 2011 kjøpe en sub,en breitling navitimer eller superocean.
en pilot og en helson sharkdiver.
å lukter skillesmisse visst jeg ikke greier å lokke fram hennes int;)

men tenkte litt på å gi henne en dayjust eller lignende, noen andre tips?

godt nyttår til alle sammen:)

hehehe. :) Tviler ikke på at du kan få noen gode tips her inne, da flere her antageligvis har en bedre halvdel som har blitt påvirket.

Ville tro du kan vekke interesse med å kjøpe en klokke? En Rolex Datejust pink flowers burde være et ganske bra smøremiddel.

rolex-datejust-2009-watches-collection-pink.jpg

Hold henne heller uvitende....

Hei. Godt spørsmål dette her, min er erfaring er følgende; Jeg vekket min interesse for alvor for fem år siden. Jeg forklarte at jeg ville spare til en Rolex. Det resulterte blant annet i alt jeg fikk 5.000 til jul (noe jeg anså som meget generøst) til nettopp - en rolex. Hun hadde tatt seg bryet med å gå innom bjerke og skaffe katalog, for så åklippe ut en 1/4 av en submariner og legge bildet sammen med pengene. So far so good. Når jeg da på denne dag for fem år siden (ble faktisk nøyaktig nyttårsaften) dukket opp med en splitter ny sea-dweller på armen, begynte hun å gråte! Det hjalp ikke å si (i desperasjon, vaskebjørn-looken gjør seg så dårlig på nyttårsselskap) at jeg kun hadde gitt 16.000 for den (noe hun faktisk trodde på da).

Etter dette ble interessen min vekt for alvor (ikke pga hennes grining altså :) ) og nye ur fant stadig vekk veien innom. Det ble en sport å nærmest teste/vifte med nye ur foran henne for å se om hun i det hele tatt reagerte, og når hun omsider kommenterte herligheten, ble svaret fra meg, "å denne gamle driten her, fikk jeg billig på finn for en slikk og ingenting". Det er heller ikke måte på hvor mange nye klokker man kan få i min løynaktige verden, for prisen av en gammel. Jeg har hele tiden ønsket at hun skal akseptere mitt avvik, og aller helst, sitte i timesvis sammen med meg med lupe og studere de små skjønnhetene sammen. Nå må jeg bare erkjenne, fem år etter at det hele begynte, at jeg aldri hadde nevnt noe som helst om ur/urverk ect. Blir bare som å vifte med en rød klut foran henne. Nå spotter hun en rolex sportsmodell anytime, og det er min skyld, samtidig som jeg gjerne skulle hatt det hele ugjort. Mulig det ikke akkurat er et tips til å få konemor interessert, som du jo spør om, men jeg har flere klokke interesserte venner som har forsøkt uten å lykkes, så jeg føler jeg taler for meg selv og i hvert fall noen flere. Men, hvis du får det til, så må det absolutt gi den beste følelse. Lykke til.

Hehe, du setter ord på det vi alle opplever, Greg! Bra:p:p

Først vil jeg bare si at det siste du vil (og det er kanskje heller ikke mulig) er å få dama like interessert i klokker som deg. Ser du for deg kveldene i sofaen med hver deres laptop på fanget skriver innlegg på TS? Det blir umulig å lyve om prisen, og i tillegg skal hun ha, hver gang du skal ha.

Et viktig poeng, og som du må ta til deg - HARDT, er at denne formen for manipulasjon (Greg kaller det løgn) er noe du selv blir utsatt for daglig!

"Nei, denne kjolen er ikke ny. Hatt den i skapet lenge" eller "Og nei, denne er kjøpt på salg, kostet nesten ingenting...". For ikke snakke om hvor dårlig samvittighet du skal ha når dama har mammaperm og sliter seg halvt ihjæl med veninner på besøk og caffe latte, mens du egotripper på jobb. Skulle bare mangle at du kommer inn døren med oppbrettede armer.

Min taktikk er en kombinasjon av "Greg sine løgner"(som forøvrig synges til melodien av Pål sine høner):eek::eek: og gaver. Jeg har ved et par anledninger kjøpt dyre klokker i gaver til min kjære. Hun ser på klokker som smykker, men vil gjerne ha noe bedre enn moteklokker. Det er vanskelig å nekte meg en klokke, når hun akkurat har fått en selv. Hun får selvsagt ingen klokker hver gang jeg får, men man må være flink til å kjøpe veske eller dyre sko når du merker at hun grynter.

At hun blir påvirket av vår interesse kan ikke unngås, og som Greg sier så gjenkjennes stadig flere klokker. Det blir vanskeligere å lyve om prisen på våre, og jeg tror nok at jeg er gjennomskuet for lenge siden. Men nå lyver jeg heller ikke direkte om prisen lenger, jeg forholder meg helt taus til forespørsler om pris. Isteden velger jeg å være litt vag som "jeg solgte jo den, og byttet den og så ble det ikke så mye i mellom..."

Poenget er at du må manipulere dama til å akseptere din interesse og pengebruk, uten at du må dele hele interessen (eller økonomien) med en til...

Lykke til!

masse gode tips:)
men shark diveren som er på gang er gave fra hun faktisk.
pratet med peter i går på mail å snart nye klokker på lager å da er en på vei til meg.. usikker på farge kombo enda men..

......
Først vil jeg bare si at det siste du vil (og det er kanskje heller ikke mulig) er å få dama like interessert i klokker som deg. Ser du for deg kveldene i sofaen med hver deres laptop på fanget skriver innlegg på TS? Det blir umulig å lyve om prisen, og i tillegg skal hun ha, hver gang du skal ha.
......

Ryktet forteller, jeg har sett dem selv, det finnes et samboerpar som dette i osloområdet.

De frekventerer et annet forum, jeg er der selv, der kom det fram at hun stjal hans Doxa.

Pass på om du gjør konemor klokkeinterresert ;)

Hehe, du setter ord på det vi alle opplever, Greg! Bra:p:p

Et viktig poeng, og som du må ta til deg - HARDT, er at denne formen for manipulasjon (Greg kaller det løgn) er noe du selv blir utsatt for daglig!

"Nei, denne kjolen er ikke ny. Hatt den i skapet lenge" eller "Og nei, denne er kjøpt på salg, kostet nesten ingenting...". For ikke snakke om hvor dårlig samvittighet du skal ha når dama har mammaperm og sliter seg halvt ihjæl med veninner på besøk og caffe latte, mens du egotripper på jobb. Skulle bare mangle at du kommer inn døren med oppbrettede armer.

Min taktikk er en kombinasjon av "Greg sine løgner"(som forøvrig synges til melodien av Pål sine høner):eek::eek: og gaver. Jeg har ved et par anledninger kjøpt dyre klokker i gaver til min kjære. Hun ser på klokker som smykker, men vil gjerne ha noe bedre enn moteklokker. Det er vanskelig å nekte meg en klokke, når hun akkurat har fått en selv. Hun får selvsagt ingen klokker hver gang jeg får, men man må være flink til å kjøpe veske eller dyre sko når du merker at hun grynter.

At hun blir påvirket av vår interesse kan ikke unngås, og som Greg sier så gjenkjennes stadig flere klokker. Det blir vanskeligere å lyve om prisen på våre, og jeg tror nok at jeg er gjennomskuet for lenge siden. Men nå lyver jeg heller ikke direkte om prisen lenger, jeg forholder meg helt taus til forespørsler om pris. Isteden velger jeg å være litt vag som "jeg solgte jo den, og byttet den og så ble det ikke så mye i mellom..."

Poenget er at du må manipulere dama til å akseptere din interesse og pengebruk, uten at du må dele hele interessen (eller økonomien) med en til...

Lykke til!

100% enig!

Ha ha. Her var det mye morsom lesing.:D
Synes Mogens oppsummerer dette ganske så bra.

Har selv funnet ut at en balansegang mellom litt interesse for klokker, og et aksept for at mannen er klokkegal er det beste.
Fikk dette til ved å gi henne en mekanisk klokke i gave. Deretter har hun ikke villet vite av "kjipe quartz" klokker som hun sier selv. Og hvor urettferdig det er at de fleste dameklokker ikke er mekaniske.
Nå da hun har litt interesse selv er det mye lettere å få henne til å forstå hva galskapen bunner i.;)

Hei!

Jeg deler. Hun har fått en pen samling i gave av meg; Rolex Lady Datejust TT, Omega Seamaster Aquaterra, TagHeuer Formula1, 3 stk Tissot m/diamanter +++.

I tillegg lar jeg henne låne de av mine hun liker.
Det har skapt en viss interesse og forståelse!:D:D:D