Tips København

Har lest gjennom denne siden jeg skal til København for første gang i helga. Takk for mange supergode restauranttips!

Reiser med en frøken, så har dere tips til shopping og severdigheter?
 
Slipp henne løs på Strøget. Det skal nok holde henne opptatt en stund. Anbefaler du henne å ta turen innom Illum og Magasin får du ennå etpar timer fri :)

Severdigheter. Tja. Mens fruen shopper tar du på deg mørke solbriller, kjøper et par bokser øl og rusler langs Islands brygge om det er sol og varmt. Der er det garantert mange severdigheter :mrgreen:
 
Har lest gjennom denne siden jeg skal til København for første gang i helga. Takk for mange supergode restauranttips!

Reiser med en frøken, så har dere tips til shopping og severdigheter?

Gitt at det ikke er for sent å komme med tips for å dra med kvinnelig selskap, kan man absolutt rusle rundt i Fredriksberg Have, det er en utrolig koselig park! Da er man også kun et steinkast unna Sokkelund (http://cafe-sokkelund.dk) som har utrolig god fransk-inspirert mat! :)
 
For sent for min del, men København drar jeg gjerne tilbake til og det er greit å legge inn tips her til andre også :)

For min del kan jeg anbefale Tivoli på fredager, da har de Fredagsrock med danske artister og øl som selges i festivalfempack. I tillegg var vi på Carlsberg-bryggeriet og tok guidet tur, ganske kul tur som også forteller mye om historien til København (pluss smaksprøver :D ). Middag ved Gråbrødretorv anbefales, men siden alle bordene ute på Peder Oxe var tatt spiste vi på Huks Fluks, som også hadde veldig god mat (og øl). Noen som ser en trend her?

Takk for tips til alle som har bidratt i tråden, vi fikk testet et par av dem, og skal nok tilbake til Køben :)


Eneste som var kjipt var at hver gang jeg gikk forbi klokkebutikken ved hotellet var den stengt :(
 
Redigert:
Akkurat tilbake på hotellet etter en deilig middag på "Høst". Bestilte "En kveld på Høst". Det er i utgangspunktet en treretter med vin og kaffe. Endte opp med å få ttilsammen syv retter. Det meste var meget godt, men jeg er usikker på hva mye var da servitørene snakket MEGET dansk :)

Kom på hyggelige 1150 DKK for to pers. Anbefales, men bestill bord.
 
Jeg kan anbefale Høst som Mathfjeld nevner over. Spiste der for 14 dager siden og det var strålende. Prisen er noe oppjustert men sjekk hjemmesiden og bestil bord. Var veldig opptatt der.
 
  • Liker
Reaksjoner: EspenK
København har masse topprestauranter, hvis det er det du/dere er ute etter. Bare å ta frem Michelin-guiden, så har du listen :)

Er du derimot ute etter skikkelig dansk bule vil jeg anbefale Canal Caféen til (flytende) lunsj.

Byens beste coctail serveres på Ruby, i meget behagelige omgivelser. Et bra sted for middag med påfølgende fest er PS Bar & Grill, stemningen står i taket utover kvelden.

Om natten er det chateauMotel som gjelder :D
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: EspenK og Jørn
Sist vi var i København hadde vi booket inn high-end Italiensk fredag: http://era-ora.dk/ "1 stjerne"
og det nordiske kjøkken på lørdag: http://www.restaurantaoc.dk/home " 2 stjerner"

Skal jeg velge å dra tilbake til et av de er det AOC.

Edit: fikk først nå med meg at det var guttetur... se bort fra denne posten.
 
Redigert:
For mer folkelige biff-restauranter kan jeg anbefale en av avdelingene til Retour Steak eller Mash, passer godt for halvrølpete gutteturer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: EspenK
Biff blir alltid satt pris på. :)
Kan vel også legge til at vi alle er i begynnelsen av 20 årene. Enkelte også studenter med budsjett, så de dyreste restauranter er i grunn utelukket.
Puber/barer som er verdt ett besøk? Øl og whisky er slagere.

Edit: også steder for å tafse på klokker blir godt mottatt. :)
 
Da kan jeg anbefale Tight. Københavns desidert beste burger, selv om den ikke ser ut som en tradisjonell burger. (Googel it :)) Resten av menyen er sånn ca midt på treet. Anbefaler å booke bord da det ofte er fullt.

Lugubre barer for gutteturer overlater jeg til @Consigliere å anbefale :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere og EspenK
Da kan jeg anbefale Tight. Københavns desidert beste burger, selv om den ikke ser ut som en tradisjonell burger. (Googel it :)) Resten av menyen er sånn ca midt på treet. Anbefaler å booke bord da det ofte er fullt.

Lugubre barer for gutteturer overlater jeg til @Consigliere å anbefale :D

Interessant. Kun ett steinkast unna hotellet. :)

Blir nok satt pris på (av de andre så klart) om jeg spanderer en fræk fadøl eller to ;)
 
Interessant. Kun ett steinkast unna hotellet. :)

Blir nok satt pris på (av de andre så klart) om jeg spanderer en fræk fadøl eller to ;)

Jeg har aldri glemt min første fræke fadøl, det synet har brent seg fast på netthinnen.

Anbefales på ingen måte, med mindre man har spesielle interesser :D:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: EspenK
Noen nye oppdaterte tips til langweekend i København?
Skal en tur med kona litt på sensommeren. Ikke booket hotell enda, så hotelltips mottas med takk;)
Hvilke klokkesjapper bør man få med seg?
 
Noen nye oppdaterte tips til langweekend i København?
Skal en tur med kona litt på sensommeren. Ikke booket hotell enda, så hotelltips mottas med takk;)
Hvilke klokkesjapper bør man få med seg?

Bodd lite på hotell i KBH. Men, Kalaset på Nørrebro har en helt fantastisk brunsj med allskens "hjemmelagde" herligheter. Krognos på Fredriksberg har ofte godt utvalg med vintage i "midtre skikte" (hadde iallfall det for noen år siden). Og gir ikke minst en god klokkeprat. Ellers har Klarlund en del eksklusivt. De har bla en butikk i Strøget.