Tips/Kjøpsråd klokke til 15000 KR

Medlem
28. sep. 2016
Sted
Bergen
Hei på dere,

Jeg har hatt en svært stor klokke interesse i mange år.
Gikk til innkjøp av en Seiko Sport 5 for en del år tilbake men nå er dagen kommet hvor jeg tenkte skulle kjøpe min første ordentlige klokke.

Budsjettet er 15.000.-
Er også selvfølgelig veldig åpen for å kunne kjøpe brukt klokke så sant dokumentasjon er på plass og den er i god stand.

Utfordringen min er at jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil ha.
Prosessen å se etter klokke er rett og slett litt overveldende, det finnes så utrolige mange modeller med ulike betegnelser at jeg er helt forvirret!! Har sett på Omega, Breitling og Tag heuer, men har selvfølgelig drømmet meg bort på Rolex og IWC som er langt over budsjettet mitt.

Okei, nok om det. Takk for tiden din så langt, her kommer ønskene om klokken:

- Vanntett
- Safirglass eller tilsvarende
- Må kunne kombinere stållenke og skinnreim
- Dato visning
- Størrelsen på klokken er ikke så viktig så lenge det ikke ser spinkelt ut.
- Utseende, viktig klokken ser bra ut.

Er det realistisk å kunne få tak i et pent som oppfyller disse kravene? Alle tips og råd mottas!

På forhånd takk.

Sjekk ut Oris, burde være mulig å få tak i en Aquis eller en Sixty-five innenfor budsjettet ditt.

Tusen takk for tilbakemeldinger Oris skal absolutt sjekkes ut, hvordan er kvaliteten på urene kontra Omega etc? Har aldri hørt om merket før.

Fredskijj: jeg er åpen for alle, ønsker en elegant men tøff klokke som gjerne vekker litt oppsikt

for all del, gå etter trynefaktor og velg det feteste du har råd til - slå til på den klokka som gir hjertet ditt dobbeltslag; kanhende dette er et ur som får sparegrisen til å hvine - som gjør at den må årelates et hakk for mye, men hva så? du vet best selv hvor grensen går: en klokke skal skape glede, og ingen bekymringer :D

Flieger_Chrono_Emotion_2600.jpg

Ta en titt på Longines Legend Diver også. Litt større enn Oris 65, og riktignok ikke på lenke, men kler det aller meste av reimer. Lenge siden noen har dukket opp brukt her nå, men ser at Urverket.no selger de for en femmer under 15k, noe som bør være en bra deal. :)

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Tusen takk for tilbakemeldinger så langt. Så langt har jeg kommet frem til følgende alternativet er aktuell :

Omega Speedmaster Professional

IWC Mark XVI

Breitling Superocean Heritage 46

Oris El Hierro

Alle disse er vell i utgangspunktet litt over 15.000 for et pent brukt eksemplar, men jeg sliter med å finne noe utvalg av brukte klokker så er det noen som har erfaring med Chrono24.no eller noen andre nettsider man kan kjøpe brukte klokker?

Tusen takk for tilbakemeldinger så langt. Så langt har jeg kommet frem til følgende alternativet er aktuell :

Omega Speedmaster Professional

IWC Mark XVI

Breitling Superocean Heritage 46

Oris El Hierro

Alle disse er vell i utgangspunktet litt over 15.000 for et pent brukt eksemplar, men jeg sliter med å finne noe utvalg av brukte klokker så er det noen som har erfaring med Chrono24.no eller noen andre nettsider man kan kjøpe brukte klokker?

De var vel ikke bare litt over budsjett?
Speedmaster får du kjøpt brukt i Norge, f.eks. ved følge med her på tidssonens kjøp og salg.
Breitling vet jeg lite om.
Oris kan du også kikke på f.eks. jomashop.com (nytt). Tipper akkurat den modellen ikke er så lett å finne brukt uansett, men man må jo smøre seg med tålmodighet generelt når man kjøper brukt og jakter på noe spesifikt. Om man ikke bare tilfeldigvis finne noe fint til salgs.

Chrono24 er bare en annonseringsplass, ikke en butikk - dvs. her er det både seriøse og useriøse (mye butikker/dealere), og generelt er det mye selgere der som priser ting litt dyrt. Sjekk opp/søk på selgere, se om de har en seriøs hjemmeside, og ha dialog med selger og be om bilder mer info, og kjøp bare om du får god følelse. Husk også på mva kommer i tillegg. (Har selv funnet klokke (og selgere) via Chrono24 to ganger og begge fikk jeg helt dønn strøken klokke, men det betyr ikke noe mer enn at akkurat de selgerne var til å stole på).

Lykke til :)

• Liker
Reaksjoner: aksgro og fredskijj
Tusen hjertelig takk for gode tips og tilbakemeldinger. Jeg kan skaffe en Oris El Hierro til cirka 15000 Kroner, men jeg er kanskje litt mer fan av Omega speedmaster professional.

hva er forskjellen fra reduced til en ordinær en?