Tips om hverdags klokke

Medlem
27. mai 2011
Innlegg
49
Halloen,

Har vært endel inne å kikket på forumet og er mektig imponert over nivået på forumet og ikke minst på hvilke klokker dere har. Dette har trigget meg også og nå vil jeg ha meg ett skikkelig ur.

Har vært høyt og lavt på nette for å finne "min klokke", men det er søren ikke lett. Alt for mye å velge mellom og ønsker noe innputt fra dere.

Førs så begynnte jeg å kikke på dress klokker, men det har jeg godt bort fra. Har i dag par ur som jeg bruker til pen tøy;), ikke noe spesiele ur, men den enne er Hamilton viematic klokke som jeg er fornøyd med. Nå er det slik at den type klokke blir neste ikke brukt for jeg er en "handyman";);) og ønsker en klokke jeg kan bruke hver dag. Er det det som heter Sportur??

Har en kollega som kjøpte seg en Rolex for ca 25-30 årsiden. Den bruker han hele tiden, på jobb, når han skrur Harly, maler osv. og det imponerer meg hvor flott det uret forsatt er når jeg ser hvilke behandling det har fått og ønsker et ur som jeg kan bruke hver dag inkl til fest når dressen kommer på:)

Det er slik type klokke jeg vil ha, en som skal brukes hver dag og som tåler å bli brukt. I starten så frister ikke Rolex pga når jeg ser en slik klokke så tenker jeg fake og ønsker å prøve noe annet, men faktisk så må jeg jeg si at de faller mer og mer i smak.

Kommer til å kikke etter noe brukt og ser for meg en pris klasse på 15-20.000kr allt etter, men finner jeg noe som jeg vil ha så kan jeg åpne lommeboken enda mer;)

Ønsker innspill på klokker og det er ikke lett, men søker ikke etter noe jålete klokke. Eks så har jeg enda til gode å se en Braitling som jeg ville ha eiet(unnskyld til Breitling eiere, men det forteller bare smaken min) men en klokke som er litt mer diskre eks IWC.

Hva synes dere jeg skal handle meg?? Alle innspill taes imot med takk:D:D
 
Om det er Rolex du vil ha blir alt annet en erstatning du ikke vil bli fornøyd med.

Uansett så ville jeg sjekket ut Omega Seamaster. Kjøper du brukt har du råd til to klokker da, med ditt budsjett. ;)
 
Velkommen :)

Det er massevis av klokker i det prisleiet du estimerer, både nytt og brukt :)

Når det gjelder Breitlinger, så hadde jeg samme syn som deg... Helt til jeg oppdaget SuperOcean II :) Sjekk ut den! Den får du ny for ikke så meget over 20k og brukt for en del lapper mindre.

181525d1291398360t-breitling-owners-club-b-o-c-breitling-superocean-watch_2.jpg


Nå kommer jo også SO Heritage i 42mm utgave. Det tror jeg kan slå an. Klassisk og "anonym" :) Men, den kommer nok ikke til å ligge i ditt prisleie med det første.

BREITLING%2BSuperocean%2BHeritage%2B42%2B%2528green%2529%2B02.jpg
 
Absolutt et hyggelig budsjett du har å rutte med synes jeg. Personlig ville jeg nok ha vært litt safe og kjøpt denne:

mark-albums-9-eagle-imagery-picture102-watch-photography-omega-planet-ocean.jpg
 
Omega PO er en godt alternativ! Eller så er jo en brukt Rolex Submariner det åpenbare valget :D Alltid, ingen unntak.

Om du likevel vil være vanskelig så må jeg innrømme at Omega Aqua Terra står stadig mer fram som et originalt og fordømt solid valg. Dress og sport, og en imponerende detalj på finishen. En dark horse!

Stjeler noe bilder fra nettet ...

4390460b.jpg


3599bb31.jpg
 
Om du likevel vil være vanskelig så må jeg innrømme at Omega Aqua Terra står stadig mer fram som et originalt og fordømt solid valg. Dress og sport, og en imponerende detalj på finishen. En dark horse!

Jøss! Føler nesten at Aqua Terraen har gått helt i glemmeboken hos meg, men det burde den absolutt ikke gjøre. Utrolig lekker sak - og et godt alternativ ;)
 
Jepp! En tidligere kollega kjøpte denne, og jeg har klådd litt på den. Solid og elegant på samme tid.
 
Jeg klådde litt på en Aqua Terra her om dagen. Det er absolutt en snasen klokke. Den jeg så på hadde beige skive, lekkert :)
 
Hallo gutter:p takk for innspill og mye flott. Først må jeg si at SuperOcean II var flott og at Braitling ikke var min type må jeg nok trekke tilbake;);) etter å ha sett SuperOcean II. Den likte jeg og Omega har jeg kikket som er en klassiker som er en flott klokke.

Når det gjelder Rolex så hadde jeg faktisk ikke tenk å kjøpe denne gangen, men heller prøvd noe annet. Vis valget faller på Rolex Submariner så blir den grønn eller blå. I går satt jeg 4 timer på internett for å finne uret mitt, men det er ikke lett.

Vis jeg går for brukt så bør jeg vel ha 3-4 forskjellige som jeg kikker etter slik at jeg ikke må vente ett halvt år før rett klokke dukker opp.

Ok, da er jeg kommet så langt at jeg kikker etter, men ønsker også noen merker som ikke alle har. Hva med Ulysse Nardin og IWC? Har de noen som passer for mitt bruk og budsjett. Er åpnet for det meste og ikke redd for å prøve noe nytt.

Nå må jeg på jobb, men er redd at lørdags kvelden blir brukt foran pcen for å "lete etter klokke":p

Så langt:
- Rolex Submariner
- Braitling SuperOcean II
- ?
- ?
 
Skal du ha blått i submarineren din må du enten ha TT (gull og stål) eller hel-hvitgull. Uansett ryker nok budsjettet ditt. ;)
 
Ulysse har jeg veldig sansen for, og er på utkitt titt og ofte. Vær imidlertid varsom med å handle ulysse fra annet enn forhandlere. Fikk brev fra dem for en stund siden med notis om at falske klokker florerer på nettet. Da jeg fikk dette brevet fikk jeg også med en prisliste som jeg har lagt ut her: http://www.tidssonen.no/forum/showt...2.11-Europa&highlight=ulysse+nardin+prisliste

Dette er pris på nye ur. Hvilken modell jeg liker fra ulysse så kan jeg nevne; http://www.ulysse-nardin.ch/en/swis...tion/Marine_Collection/Maxi_Marine_Diver.html

Har også noen andre favoritter, men du finner nok litt av hvert på siden og kan se opp mot prisliste... Er nok noe over budskjett, men kontakt AD`er i utlandet og hør hvordan bruktmarkedet er.

All lykke til deg, og jakten. Husk at jakten som regel er det morsomste, så ikke vær for snar når du handler. Uansett hvor skjelden klokken virker der og da, så vil den trolig dukke opp igjen for salg:)
 
Brukt også?? Hvordan er det å kjøpe klokke på ebay-Usa? Dollaren er jo lav og mulighetene bør være tilstede å finne noe fint. Dette tar tid, jeg skulle ha vært på jobb nå, men har flexi tid og det trenger jeg når begynner å kikke etter klokke på ebay....
 
Klokker jeg ville ha sett på i ditt prisleie (sånn mer eller mindre;))
Longines - spesielt Legend Diver
Maurice LaCroix - Mange flotte klokker
Brukt Submariner - Nuf said;)
Breitling Superocean, Steelfish, Colt, etc.
Brukt IWC Aquatimer
Brukt Panerai - f.eks. historic modellene 111 eller 112
Omega Seamaster PO, eller en brukt Aquaterra med 8500-verket
Tudor

Ellers har du litt mer sære greier som:
Doxa
Sinn
Stowa
Disse ligger godt innenfor ditt budsjett.:)
 
Ville vel hvertfall kjøpt fra en selger med flere salg enn 37 stk. Kan ikke gi et godt svar på om hvordan man ser om en UN klokke er fake eller ekte, men du kan jo kontakte dem direkte og høre( http://www.ulysse-nardin.ch) de bør jo ha oversikt over serienummer osv.

Stusset litt på at det ikke var noen logo på claspen på den linken du ga, men har egentlig ikke sett på claspene til ulysse tidligere, så er ikke sikkert det er rart..

Ulysse er hvertfall ikke noe mange har på armen i Norge:)
 
Nå fant jeg noe på ebay om Ulysse Nardin og hvordan ser jeg om det er fake? Utenom at det er papirer, en stor selger osv

Denne likte jeg og prisen er ok og innen for budsjett. Papirer er jo med, men selger fra Bulgaria??

http://cgi.ebay.com/Ulysse-Nardin-M...747668873?pt=Wristwatches&hash=item3f09d19189

Hvordan ser en at Ulysses Nardin er falske???

Hei og velkommen til forumet!

Var jeg i din situasjon, ville jeg holdt en knapp på en Omega Seamaster Planet Ocean eller Rolex Submariner 14060M "No-date". I tillegg vil jeg foreslå IWC Mark IVX:

IWC.jpg

(Bilde lånt fra annet TS-medlem i en annen TS-tråd.)

Når det gjelder å spotte fakes, pleier jeg selv å sette meg inn i hva som finnes av fakes for den aktuelle modellen jeg ser på. Er registrert medlem på www.repgeek.com og føler det gir en meget bra oversikt.