Av alle gode forslag som har dukket opp her vil jeg først og fremst anbefalle å
ikke gå for en Speedmaster som hverdagsklokken. Plexiglass, knapt vanntett og håndopptrukket er en klokke for de spesielt interesserte; ikke som en hverdagsklokke som skal bli med på alt.
Når det gjelder resten av probemstillingen har jeg vært der selv (og siden du nå engang er her nå er faren stor for at du forblir der som de fleste av oss også
), gikk den gang for en orange Omega Planet Ocean 42mm. Fantastisk flott klokke med en byggekvalitet Omega har all grunn til å være stolt av.
Etter denne kjøpte jeg flere forskjellige ting og per nå er det vel ca 10 klokker i boksen om jeg ikke husker helt feil. Jeg har også en blå Seamaster Pro (helt lik den som Minuteman postet på finn.no til 7 lapper) og synes dette er en flott og klassisk klokke (jeg liker vist skjelletviserene har det vist seg).
I April kjøpte jeg min første Rolex, en 16610 - altså en Submariner med dato. En slik får du i bra stand med boks og papier for 30' pluss minus noen tusen avhengig av servicer som er tatt, alder på klokken, stand osv.
Selv om Submarineren er enkel på fryktelig mange måter er den også originalen. Den er hva alle har kopiert de siste 50 år, den er passe stor og den passer like godt under dresskjorten som under skinnjakken.
Det finnes knapt noe som er like brukbart og den gir en unikt god følelse på armen.
Det er absolutt vanskelig å forklare, men slik er nå engang Rolex opplevelsen for meg. De andre klokkene har knapt blitt brukt siden jeg kjøpte denne.
Om folk tror den er fake eller ikke får bli deres problem, ikke mitt
.