Tips til antrekk i bryllup i Italia i september

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
Som overskriften tilsier skal vi i et bryllup i Italia på sensommeren.. Vi snakker midten av september litt nord for roma. Av erfaring vet jeg at det nok blir litt hett med en norsk mørk dress i ull eller ullblanding. Det samme gjelder smokingen min :)

Ønsker derfor tips/råd til antrekk som kan funke i 30-40 varme grader.

Antrekk er: "Pent".

Med andre ord vil en pen dress være ganske så passende. Jeg anser min beige lindress som for casual :p

Alle tips/råd mottas med takk!

B+O? Da skal vi i samme bryllup..Jeg antar det blir lett sommerdress i tynn ull herfra, med mindre etteretningen før bryllupet skulle tilsi smoking. Min lindress er også for casual.

Navy lindress og hvit skjorte

Nå fikk jeg lyst på blå lindress! Det burde fungere flott. Fins også noen ekstra pustende stoffer fra Zegna (heter cool effect og har bl.a. vært ført av Menswear), og kanskje også fra andre merker.

God tur til Roma!

Det viktigste her er ikke antrekket, men skoene. Eneste italienere bryr seg om... Foruten klokker da. Regner med at det blir panerai på denne turen? Har du Pene sko og panerai, ja da tror jeg du kan stille i et italiensk bryllup med moods of Norway dress og vikinghjelm og fortsatt få komplimenter.

B+O? Da skal vi i samme bryllup..Jeg antar det blir lett sommerdress i tynn ull herfra, med mindre etteretningen før bryllupet skulle tilsi smoking. Min lindress er også for casual.

Nope A + D...

Navy lindress og hvit skjorte

Jeg får se om jeg klarer å oppdrive en pen nok navy lindress.. Har vurdert å bruke de tre dagene vi har i Roma før bryllupet til å handle dress, men litt kjedelig å løpe rundt med presset om at det "må" handles inn..

Jeg får ta turen rundt i byen en dag og se hva jeg finner :) skal også til sør-Frankrike i august og mulig utvalget for de varme sommerdagene er noe bedre der?

I den grad det er til hjelp så har Boss i hvertfall hatt en lindress som er helt ok til denne type fester. vanskelig å si noe om kvaliteten da jeg dessverre ikke får brukt den så ofte. :(

Her tror jeg at jeg hadde klinket til med lindressen. Hvor mange ganger får den luftet seg pr år, lizzm? ;)
Er et aternativ bukse + blazer? Det hadde vært mitt. Og en fet Panerai på kroko....eller kanskje Daytona...eller Rootbeer så klart :cool:
cheers.gif

Hvorfor gidder dere svare? Er jo bare å vente til @edderi forteller hva som virkelig gjelder :rolleyes:

Redigert av en moderator:
Hahaha, du smigrer ;) Men hvis jeg skal komme med min mening er jeg nok enig i det som blir nevnt over. Lindress er jo vanvittig deilig å ha på, og ser jo bra ut. Ellers er jeg også glad i bukse-blazer comboen. Til sist må jeg jo nevne at et bryllup i Italia er jo en av de få anledningene hvor en nordmann til rette kan stille i hvit smokingjakke, så hadde det vært meg hadde jeg nok benyttet meg av sjansen. Men ellers er jeg enig i det som blir nevnt over, og som det blir sagt; sko og klokke sier mest om antrekket, har du det på stell kan du nesten stille i grilldress :p

Redigert:
Møter jeg en nordmann i hvit smokingjakke i et bryllup tror jeg at jeg er vanskelig å ikke gi ham et tomt glass og be om påfyll.
;)

Jeg ville ikke gått for smoking i et bryllup, ettersom smoking er et kveldsantrekk som ikke skal brukes før etter klokken 18:00. Tror jeg ville valgt en lett/finvevet ulldress i enten lysgrå eller marineblå med en litt sprekere skjorte enn den standard hvite. Hadde nok også droppet slipset og heller kjørt på med et spenstig lommetørkle, som selvfølgelig ikke kræsjer med skjorten. Brune sko, belte og klokkerem er et must. Kanskje ville jeg skiftet til smoking til middagen, eller etter vielsen.

Jeg ville ikke gått for smoking i et bryllup, ettersom smoking er et kveldsantrekk som ikke skal brukes før etter klokken 18:00. Tror jeg ville valgt en lett/finvevet ulldress i enten lysgrå eller marineblå med en litt sprekere skjorte enn den standard hvite. Hadde nok også droppet slipset og heller kjørt på med et spenstig lommetørkle, som selvfølgelig ikke kræsjer med skjorten. Brune sko, belte og klokkerem er et must. Kanskje ville jeg skiftet til smoking til middagen, eller etter vielsen.

Der har du selvfølgelig rett når det gjelder at smoking er et kveldsantrekk, men ville nok brukt det under middagen. Hvis man da skal følge reglene helt ut burde man jo stille i sjakett til sermonien, men for de fleste av oss, spesielt hvis man ikke er brudgommen eller forlover, blir dette litt i meste laget. Hadde nok da som tidliger nevnt tatt en mørk blå lindress, eller som almås nevner her, en tynn ull dress :) når det gjelder farge på ulldress er jeg genrelt mer fan av midnight blue enn sort, og spesielt i varme strøk som Italia.

Redigert: