Tips til gave

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
Som overskriften antyder håper jeg på litt inspirasjon til et gavekjøp.

Dette er en gave til min far som har jubileum om et par måneder. Han er ikke interessert i klokker, men han er generelt opptatt av at ting skal være av skikkelig kvalitet. Dette betyr at merke er helt underordnet, så lenge klokken har brukbar finish og et solid urverk.

Brukt er uaktuelt. Annenhåndsverdi er helt uinteressant.

Klokken bør være i "dressur"-kategorien, men bør tåle en skitur. Størrelse ser jeg for meg 39 - 42mm. Prosjektet har ikke noe budsjett på dette tidspunktet, så forløpig tas alle tips i mot med takk. Men det er underforstått at vi er nærmere en Frederique Constant enn Glashutte Original.

* Omega Railmaster eller Aqua Terra
* IWC Pilot Mark XVI eller en Portofino
* Maurice Lacroix Pontos
* Longines Heritage serien
* Perrelet Date serien

De jeg kommer på i farten.

Jeg ville gått for en Frederique Constant. Far fikk en Runabout av mor nå til jul, og han ble strålende fornøyd. Klokken er på 42mm og finishen er upåklagelig :)

Kjøp en casio til skiturene hans, og kanskje en slik en:

Baume-Mercier-Classima-Executives-watch-8868-big-en_0.jpg

Finnes det kanskje noe passende fra Tyskland?
Om han liker håndtverk og tradisjoner i et yrke bør vel en liten tysk urmaker være tingen. :)

Takk for flere gode tips, så langt!

Jeg skal ta en nærmere titt på disse så fort nyttårrusen er avsovet;) Jeg brukte Frederique Constant kun som et eksempel, men etter tipsene må jeg si at dette slettes ikke er uinteressant...

Når det gjelder skituren vil han nok, uoppfordret, ta klokken av før dette:p Poenget var bare at klokken må tåle hverdagsbruk...