Tips til kjøp av dameklokke

Medlem
9. jan. 2014
Innlegg
7
Jeg planlegger å kjøpe meg ny klokke, men må innrømme at jeg er ganske grønn på området. Budsjettet er desverre ikke av de største (max 5K), men det er forstatt lett å gå se vill i klokkejungelen. :). Er det noen som har tips til bra dameklokker? Jeg liker at de er litt tøffe, og et krav er at det skal være et automatisk urverk.
 
Jeg planlegger å kjøpe meg ny klokke, men må innrømme at jeg er ganske grønn på området. Budsjettet er desverre ikke av de største (max 5K), men det er forstatt lett å gå se vill i klokkejungelen. :). Er det noen som har tips til bra dameklokker? Jeg liker at de er litt tøffe, og et krav er at det skal være et automatisk urverk.

Har du tenkte noe på størrelse? Liker du store eller små klokker?
 
Sjekk ut Tissot powermatic 80 ladies, den kan du få med lenke eller reim, med eller uten diamanter, og med perlemor-skive.
Bra urverk og kvalitet tatt prisen i betraktning :)
 
Vil denne passe på et kvinnehånledd? :)
96A101 Bulova Bracelet Brown Dial Pris 2.605,-

Jeg liker litt store klokker, men har selv aldri prøvd 40mm-klokker. Men denne syns både mannen og jeg var lekker. :)

Dersom du er usikker på størrelse kan du jo gå til en urmaker får å prøve litt forskjellige størrelser. Da ser du fort hva som blir fort stort og hva som blir for lite :)

Dersom du synes 40mm blir for stort så kan du se på denne i 36mm:
FASHIONABLE AUTOMATIC | MECHANICAL WATCHES / DB0A001T | ORIENT WATCH
 
Vil denne passe på et kvinnehånledd? :)
96A101 Bulova Bracelet Brown Dial Pris 2.605,-

Jeg liker litt store klokker, men har selv aldri prøvd 40mm-klokker. Men denne syns både mannen og jeg var lekker. :)

Nå vet jeg jo ikke hvor store håndledd du har, men jeg tror kanskje den vil bli i største laget. Hvis du ser på lugsene ("ørene") på klokken, så stikker de ganske langt ut. Det kan se ut som den er 47-48 mm med lugs. Det er nok en viss fare for at de vil bli stikkende utenfor håndleddet ditt, og det ser sjelden bra ut.

Hvis du vil se om det kan passe, så kan du ta en tommestokk og holde over håndleddet og måle hvor bredt det er når du ser det rett ovenfra.
 
@nelma

Jeg har veldig små håndledd 12,5 cm og har prøvd flere forkjellige klokker. :eek: Alt kommer an på hvordan selve klokken er utformet, om det er lange lugs (de ørene som rem/lenken sitter fast i) og om klokken er flat eller høy. Min komfortsone er klokker på 36-40mm med unntak av en og annen klokke helt opptil 42mm. Seiko Monster f.eks funker helt fint på meg og den måler 42mm. Du må nok bare ut og prøve. ;)
 
Redigert av en moderator:
Da er valget tatt, og det ble denne
TISSOT LADY - T072.207.22.298.00 - Tissot Swiss Watches

Prøvde Quartz-varianten tidligere i dag, og den så super ut. Ble litt over budsjett, men tror det blir verdt det. Så da er det bare å glede seg til den kommer. :)

Dette er nok en fin start, velkommen til asylet. Min elskede startet med en 31 mm Tudor, etterhvert til en 31 mm Rolex "Boy size" for å lande på en 36 mm Explorer. Dette funket helt fint en stund, så ble det 40mm Rolex GMT som hun har fremdeles, ingen frustrasjon i den senere tid og tror nå at hun har landet på størrelse og type klokke. Hvis du er genuint interessert i klokke som et synlig "Armbånd" tror jeg nok at du vil øke størrelsen litt over tid. Lykke til.
Tom
 
Gratulerer med flott klokke og er du blitt av basillen så blir det garantert ikke siste. :)