Tips til kjøp av Seiko Monster (1500 --> 2500 + -)

Medlem
9. des. 2014
Jeg er på utkikk etter en relativt prisgunstig Seiko med automatisk verk. Bør ha gummirem. Gjerne dykkerur med relativt stor kasse. Av den grunn lurer jeg på hva som skiller Seiko Prospex Air Diver Monster fra Seiko Monster?

Tenker da på følgende ur:

Seiko Prospex Diver Monster

Seiko Monster

Tips til alternative klokker mottas med takk. :)

Redigert:
Kvalitetsmessig er de sikkert nokså like. Samme urverk. Samme glass. Prospex er litt lavere. Og så har de ulik farge på kassen. Mer ser ikke jeg.

SRP581K1_MED.jpg

SRP315J1_MED.jpg

Todda

Kvalitetsmessig er de sikkert nokså like. Samme urverk. Samme glass. Prospex er litt lavere. Og så har de ulik farge på kassen. Mer ser ikke jeg.

Todda

Jeg endte opp med å kjøpe Seiko Orange Monster. Ut fra hva jeg har lest meg til skal dette være generasjon 2 med nytt urverk, og "j"-en på slutten av modellnummeret sikter til at den er skrudd sammen i Japan, ut fra hva jeg kan se.

Det virker som om Seiko lager mange prisgunstige klokker av god kvalitet. Problemet er at det finnes så mange forskjellige modeller at det blir vanskelig å skille dem fra hverandre. Må nesten utføre et studie før man kjøper.

Håper uansett at jeg blir fornøyd. Blir min "beater" dette.

Takker for hjelp. :)

Godt valg! Hadde en førstegenerasjons Orange Monster, og savner den til tider. Mer moro for pengene skal du lete lenger etter... :)

Forventer utboksing om 3-4 dager...

Godt valg! Hadde en førstegenerasjons Orange Monster, og savner den til tider. Mer moro for pengene skal du lete lenger etter... :)

Forventer utboksing om 3-4 dager...

Hehe, skal forsøke å få til det ja. :cool:

La inn ordren i natt og fikk bekreftelse på at den ble sendt med DHL i dag. Fra creationwatches. Når har jeg den tror dere? Bor i Møre og Romsdal.

Gratulerer! "New" Orange Monster er en flott beater. Bare vær forsiktig om du skal fjerne ledd fra lenken. Er noen bittesmå tuber som er fort gjort å miste. Min hilser:)

Gratulerer! "New" Orange Monster er en flott beater. Bare vær forsiktig om du skal fjerne ledd fra lenken. Er noen bittesmå tuber som er fort gjort å miste. Min hilser:)

Takker for det!

Mistet selvfølgelig en av disse tubene, men spiller liten rolle tross alt. Har de lenkene jeg trenger på klokka uansett.

Her er unboxingen btw. :D

Redigert: