tips til klokke med budsjett 10 000 kr

Medlem
13. des. 2013
Innlegg
41
Ønsker en fin klokke som er automatisk selvtrekkende uten at den koster noe særlig mer enn 10 000 kr. Mettall reim er mest ønskelig. Veldig fint med historie rundt klokka også. Har tittet på mange hittil men klarer ikke helt å bestemme meg.. Merker jeg har sett på hittil som jeg liker og matcher prisen er Longines og Oris.
 
Longines Conquest GMT er jo en kandinat, skal ligge på rundt 10k hos norske urmakere.
476660d1345909647-sportlich-elegante-drei-zeiger-automatik-gesucht-conq_001.jpg

Alternativt strekke budsjettet litt å gå for LLD. Den fås vel også til rundt ti k brukt. Den er uten lenke, men er det must kan du kjøpe en mesh på ebay, den ser snansen ut med alle slags sko ;)
 
Brukt Omega Speedmaster Reduced er innenfor budsjett. Flott klokke, med schwung.

Forøvrig dukker det opp vintage Rolex Datejust, tre til fire ganger i året, til rett over ti lapper på KS. Verd å vente på?
 
Nei, dessverre, men wjean28 på ebay sine går for å være billig og bra. De ligger vel på noen hundrelapper. Selv skal jeg gå for en staibmesh, når jeg får rotet meg til å måle håndledd og bestilt. Slenger ved en link til wjean sine mesh Mesh from wjean28 | eBay

Og som en bonus til trådstarter, og for å enable litt, her er en LLD på mesh
legend2.jpg
 
Longines virker jo til være en sikker klassiker også med tanke på at de har holdt på såpass lenge.

Longines Conquest GMT synes jeg virker aldeles nydelig Likte den faktisk bedre enn den dyrere LLD. Hvordan er ryktet til Longines hos dere mer erfarne klokke entusiaster?
 
Redigert:
Hva med Hamilton Jazzmaster Auto Chrono? Skal ikke skryte på meg at jeg vet noe om historien til Hamilton, men synes personlig det er veldig pene klokker. Og folk er vel generelt sett ganske fornøyde her inne med Hamilton mtp hva man får for pengene.

Et par linker til et par eksemplarer som er/har vært i rotasjon her inne:
http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/min-tredje-amerikaner-19419/
http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/hamilton-jazzmaster-auto-chrono-valjoux-7750-a-18826/

Vet dog ikke hvor det er best å få tak i disse fra, men det er det forhåpentligvis noen andre her inne som kan bidra med? :)
 
Longines gmt synes jeg er det beste valget.

Skal du ha ny klokke til 10 000 og liker den er det vel bare å kjøre på
 
Longines virker jo til være en sikker klassiker også med tanke på at de har holdt på såpass lenge.

Longines Conquest GMT synes jeg virker aldeles nydelig Likte den faktisk bedre enn den dyrere LLD. Hvordan er ryktet til Longines hos dere mer erfarne klokke entusiaster?

Longines lager jo gode klokker, de er innunder swatch group, som innebærer at de bruker ETA-urverk i sine klokker. Det er kanskje ikke haute horologi, men man kan kanskje kalle det øvre del av mellomsjiktet. Logoen til longines, timeglasset med to vinger(tiden flyr), er forøvrig et av verdens eldste registrerte varemerker(men ikke siter meg på det).
 
@mikkemus23 sin gir meg vann i munnen, her får du mye for pengene!
 
Redigert av en moderator:
Hmm kom over Bruvik som er ett norsk merke av alle ting. Noen tanker og erfaringer rundt dette merke? Blir kanskje for nytt da det startet i 2009
 
Redigert:
Jeg hadde sett på Longines eller Hamilton.

Longines hvis du skal ha diver eller klokke på lenke, og Hamilton hvis du vil ha chrono eller klokke på rem...
 
Det er ett hav på markedet så ikke lett bestemme seg.. Men ja jeg går rett og slett for longines! :) Men så var det bare å lete etter riktige Longines klokken for meg. Skal gi beskjed når jeg har funnet klokka jeg skal ha :)